Dag 24 – Rondreis Roemenië – donderdag 20 september 2018 – Laatste dag van onze begeleide rondrit.

Romania's flag
Europe » Romania » Crisana » Arad » ARAD
September 20th 2018
Published: September 20th 2018

Camping Minis (Arad) - laatste dag in RoemeniëCamping Minis (Arad) - laatste dag in RoemeniëCamping Minis (Arad) - laatste dag in Roemenië

...niet dat het hier mijn voeten uithangt !

Met in de voormiddag bezoek aan Arad, een stad nabij de Hongaarse grens (50km) met een stadscentrum vol met historische gebouwen.

Hier ook zijn de verschillende kerken getuigen van de opeenvolgende migraties van de verschillende Balkanbevolkingsgroepen die hun eigen culturen meebrachten naar deze streek. Buiten een Joodse Synagoge zijn er 3 kathedralen op een km afstand. Een prachtige Orthodox-Servische, een Evangelische met Hongaarse en Saksische wortels en een Katholieke vanwege de Oostenrijkse Habsburgers.

Nadien konden we nog rustig genieten van het schitterend weer dat we hier meemaken en 's avonds afscheidsdiner met de hele groep.

Morgen gaat het voor ons richting home, met waarschijnlijk een eerste tussenstop omgeving Wenen.

detail voorgevel Orthodoxe kathedraal
Arad

Orthodoxe dienst gaat door terwijl arbeiders de vloer aan het plaveien zijn.

detail van de toren R-K Kathedraal

Imposant Theatergebouw
Arad - lekkere koffieArad - lekkere koffie
Arad - lekkere koffie

Hoe drinkt men zoiets ?
Arad  Arad

Net Roma bloemenmeisje.
Arad

De vlag van de Revolutie 1989 wappert nog boven de gedenksteen van de gevallenen.

Tot: 0.364s; Tpl: 0.014s; cc: 9; qc: 54; dbt: 0.1535s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb