Hedonismo em Porto

Europe » Portugal » Northern
July 25th 2012
Published: July 25th 2012

-Hey, my name is Danni, mutatkozott be a lakótársunk.
–Nice to meet you, this is Annamaria and Susi. Where you been traveling so far, érdeklődtünk a srác Portó előtti utazásáról.
–A Caminót jártam végig Franciaországtól, ma érkeztem ide, végre egy helyben lehetek pár napig, anélkül, hogy gyalogolnom kéne újabb 40km-t. Durva élmény volt, május óta úton vagyok, az első pár napban feltörte a cipő a lábamat, ami jócskán lelassította a tempómat, de utána hozzászoktam. Két póló és két nadrág a ruhatáram. Kaját 10€-ért biztosítottak a szállásokon, teljesen jó, bort is adtak hozzá. És lehetett zuhanyozni, az volt a nap fénypontja. Semmi szakrális élmény, semmi halucinálás, csak arra jöttem rá, hogy elégedett vagyok az életemmel. És ti? Merre jártatok Portó előtt?
-Ööö...hát egy barátunk elszállásolt minket a szüleinél, egy gyönyörű házban a domb tetején. Főztek ránk, minden nap borozgattunk, Dilma anyu reggelente megvajazta nekünk a kenyeret, magyarul, jóreggelt-tel köszöntött bennünket. Soeiro kocsival furikázott minket, kivitt a strandra, piknikeztünk, napozgattunk. Santaremben az összes barátjuknak bemutattak, a kulturális esten külön üdvözölték a magyar vendégeket, a bűvész Panni asszisztenciájával varázsolt. Gyakorlatilag ingyen éltünk egy hétig a teljes kánaánban, hihetetlen vendégszeretetben. Azt hiszem mi is teljesen elégedettek vagyunk az életünkkel.
Szegény fiú kínjában csak nevetett, rázta a fejét, első élménye a civilizációban eléggé erősre sikerült.

Később megpróbáltuk összerakni a helyi nevezetességeket, hogy mit érdemes a pár nap alatt megnézni a városban. Nagyban nézegették a térképet, amikor Dani közelebb hajolt és csak annyit mondott: „hmm...parfüm”. Panni teljesen zavarba jött, hogy kellemetlen az illata, nem értette a helyzetet. A brit srác próbálta menteni a szitut: „bocs, nem éreztem parfüm illatot három hónapja”. Hajjaj, a szobatársunk nem kicsit kattant! A bemutatkozásán egyáltalán nem javított a tekergés a sikátoros belvárosban, ahol váltig állította, hogy tudja merre vagyunk,majd amikor már egyértelműen látszódott, hogy lövése sincs, előkapta a zsebéből a térképet, amivel együtt két óvszer landolt a macskaköves utcán. Hatásszünet. Majd fulladásos röhögés. Szegény fiú olyan zavarban volt, hogy azt leírni sem lehet, kínját csak a hangos hahotázásunk tudta feloldani.

Folyamatos kuncogás mellett másztunk fel a főtérhez körülbelül ötszáz lépcsőn keresztül, ahol gyönyörű kilátás nyílott a naplementében fürdő városra és a Douro folyóra. Ötszáz lépcső le a Ribeira térhez, ami Porto egyik legnevezetesebb helye. A keskeny házacskák egymáshoz dőlnek a meredek utcákon, a járdától a tetőig színes csempével van díszítve minden épület. A teraszokon kiaggatva a bugyi, lepedő, virág; az épületek félromos állapota ellenére is hangulatos, vidám látvány Ribeira.

Dani javasolt egy éttermet a térnél, a Postigo do Corvao . Óriási tálban kaptuk az arroz de mariscost (rizses egytál étel tengeri herkentyűkkel) ami hármunkon kifogott. Egy kancsó házi borral együtt fizettünk fejenként 10€-t a bőséges lakomáért. A fincsi vacsit pár liter sörrel öblítettük a portói éjszakában, hétfő estéhez képest tömve voltak az utcák fiatalokkal. A Douro partján kialakított bárok 3€ért kínálták a literes koktélokat, söröket és sangriákat, minket pedig nem kellett kétszer kérni, hogy csatlakozzunk a tömeghez.

Kedden (is) egész nap ittunk. Körülbelül 4 liter sangria volt a huzatunk, amitől még csak bajunk sem lett. Edződik a májunk. A városnézést annyival letudtuk, hogy megvettük a szombati Optimus Alive fesztiválra a jegyeket és befizettünk egy hajókázós borkóstolós tripre szerdára.

A hajótúra kora délután kezdődött, 40 perc alatt megnéztük mind a hat hidat, ami átszeli a Douro folyót. Az információszolgáltatást nem vitték túlzásba, sok fehér zoknis turista várta a történelmi mérföldköveket hiába. A 10 eurós jegy tartalmazott egy bortúrát is a folyó gazdagabb partján, Vila Nova de Gaián . A Croft pincészetben egy kupica fehér borral kínáltak meg minket, amíg el nem kezdődött a 20 perces, eléggé felszínes túra spanyolul. A feltornyozott hordók között beszéltek a borok fajtáiról, az elkészítés módjáról és a kóstolás szertartásának menetéről. Egy negyed pohár vörös, Ruby Reserve bort kaptunk búcsúzóul. Csak hogy teljes legyen a kép gyorsan elcsíptük a szomszéd Offley pincészet angol nyelvű műsorát is, ahol 2€ ellenében osztották meg velünk tök ugyanazt az infót. Szerencsére a bor legalább más volt. A fehér bor bitang erős arany színű párlat volt, míg a Ruby testes, fűszeres, gyümölcsös. A Quevedo pincészetben megkóstoltuk a rosét is, amivel Portóban csak 2008 óta kísérleteznek, meg is érződik az ízén. Élvezhetetlenül édes, a hazainál sokkal sötétebb, közelről sem karcolja a Gere féle rosét. Természetesen egy rossz tapasztalat után nem adtuk fel, de inkább taktikát váltottunk és az ingyen kóstolás irányába próbáltuk venni a délutánt. Ahol kitettek táblát, hogy wine tasting, oda mi bementünk. Vettünk szuvenírt is, mert pofátlanok annyira azért mégsem vagyunk.

Kiegészítő bejegyzés, avagy leírás annak aki az öncélú blogozás mellett tudni is akar valamit Portugáliáról

A portói bor jellemzése a Quevedo pincészet szerint

Ruby

Három év rozsdamentes acél tartályban való tárolás után kiválasztanak pár bort, hogy egy friss és kiegyensúlyozott nedűt alkossanak, ami korának köszönhetően friss, ízének köszönhetően gyümölcsösséget biztosít.
Szín: rubint vörös. Íz: piros gyümölcsös, felfedezhető benne a málna, cseresznye és ribizli. Ízlelve: testes, karakteres. A gyümölcsös árnyalat a szilva és sötét lekvárok ízét idézi elő.
Fogyasztási javaslat: almával, áfonya és beconnel, csokoládéval...

Ruby Reserve

Hat év rozsdamentes acél tartályban való tárolás után kiválasztanak pár bort, hogy egy friss és kiegyensúlyozott nedűt alkossanak, ami korának köszönhetően érett, ízének köszönhetően viszont fiatalosságot biztosít.
Szín: mély rubint vörös. Íz: a vad gyümölcsök, mint cseresznye,szeder és áfonya kombinációja erős fűszerekkel. Ízlelve: nagyon friss, kellemesen savas ízzel párosul. Egy kiegyensúlyozott bor, finom utóízzel.
Fogyasztási javaslat: cseresznyével, sajttortával, sült almával...

Portói Fehér

Négy év rozsdamentes acél tartályban való tárolás után, elzárva minden oxigén forrástól, hogy ne befolyásolja a színét, palackozzák a portói fehér bort. Édes és aromás, jéggel vagy behűtve fogyasztandó.
Szín: világos szalma szín. Íz: méz vagy lekvár szerű édes ízek. Fehér gyümölcs árnyalat, ami körte vagy alma kompótra emlékeztet. Ízlelve: gyümölcsös intenzitás, tökéletes harmónia a savas és édes íz között.
Fogyasztási javaslat: mézzel és málnával, kivivel, kókusszal, szárított barackkal, sárga dinnye és füstölt sonka mellé, kandírozott ananásszal...

Rosé

A portói rosé egy fiatal, kozmopolita bor, frissítő és lágy ízzel. Emiatt a könnyűség miatt tér el más portói fajtáktól, remek ital a barátokkal töltött délutánokhoz.
Szín: könnyed cseresznye szín. Íz: virágos íz eper és málna keveredésével. Ízlelve: friss és lágy íz egy lehelletnyi trópusi és érett gyümölcs hozzáadásával.
Fogyasztási javaslat: mandulával, dióval, chipsszel...

Tawny

Négy év tölgy hordóban való tárolás után, ahol lassú és felügyelt oxidáción megy keresztül, kapja meg a tawny a tipikus karakteres ízét. A tölgyfa és a fiatalos íz keveredésének hatására lesz a tawny egy nagyon izgalmas bor.
Szín: közép barna szín. Íz: édes szilva íz, a mogyoró és füge keveredésével. Ízlelve: kiegyensúlyozott, enyhén savas utóízzel. Az édes és a savas ízek remekül kiegyenlítik egymást.
Fogyasztási javaslat: pudinggal, süteménnyel, ananásszal, tiramisuval...

Tawny Reserve

Nyolc év tölgy hordóban való tárolás után kiválasztanak pár bort, amit vegyítenek más, több éve tölgy hordóban érlelt nedűvel. Ennek a technikának köszönhetően a természetes oxidáció aromás frissességgel párosul.
Szín: barna, narancs színű ragyogással. Íz: balzsamos, méz és fűszer ízek, bors és szerecsendió keveredésével. Ízlelve: remek kombinációja a szárított gyümölcsöknek és fűszereknek.
Fogyasztási javaslat: gesztenye püré mellé, pudinghoz, karamel moussehoz...

Tot: 0.186s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0989s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb