4.den - presun madeira


Advertisement
Portugal's flag
Europe » Portugal » Northern » Porto
March 15th 2020
Published: March 21st 2020
Edit Blog Post

Nakonec z ubytka odchadzam uz okolo 915.

V lobby nemec zo vcera co pil. Caka na check in, bo vcera ho nestihol spravit.

Inak aj v tomto ubytku bolo skryte doplacanie (ale to som vedel), treba platit tur.taxu a ak chce uterak tak +1€

Vybieham do supermarketu, zavrety a to mali otvarat o 900.

Na ulicy pusto, vsetko zavrete.

Nakonec nachadzam otvorenu kaviarnicku, kapucino a siska s mega cokoladou. Len ta cena.

Do kaviarne prichadza policia. Predavacky ju zavolali na jednu bezdacku. Policajti tu boli do 5min. Zenu vyviedli, vonku spisali, zapisnicu dali podpisat predavacke. Tomu sa hovori efektivita, ne jak u nas.

Najedeny, nachadzam otvoreny mini market, kupa pozivne na let.

Motam sa ulickami az prichadzam ku knihkupectvu harry poter. Zavrete lebo virus.

Ludia na uliciach skoro ziadny, skoro vsetko pozatvarane (ale je nedela) lebo virus.

Po ulici jazdia policajne auta s dig.napisom na kapote stay home a potom nieco po portugalsky.

Zapadam do parku joao chagas.

Tu vypisujem 9 pohladnic do roznych kutov sveta. Znamky su lepiacie, tak ziadne oblizovanie, skoda.

Pohladnice som kupil u handrovej hlavy, dala mi zlavu, jednu gratis (0.5€/ks + 1€znamka)

Inak konecne neaky priatelsky clovek v obchode,slava pristahovalcom. Portugalcania su fakt odmerany.

Prechadzka este po meste a z trinidad metra smer letisko. Jasne, ze moja 24h karta sa nedala dobit len na jednorazovy listok, tak kupena dalsia karta.

V metre pospavam, neni mi moc dobre. To ten alkohol.

Cesta ubehla rychlo.

Po vystupeny davam dobijatelnu kartu jednemu paru, usetrili 0.6€. ja do porta uz zrejme nepojdem, a ak mam furt 24hod.

Na securiti je moj batuzek odstaveny na vedlajsiu kolaj. Vsetko v poriadku. Securitacka neprijemna.

Cakacka na boarding.

Vonku sa rozprsalo.

Prvy krat letim spolocnostou transavia, tak som zvedavy.

Pri boardingu zdrzanie, dvom turistom nieco vysvetluju ale co netusim.

Mensi problem s naskenovanim qr kodu a uz idem do lietadla. To je poloprazdne ale mam suseda, co mi nevadi, kedze pri online checkine som vybral (free) miesto v ulicke.

Letuska (uplne spatna) este doplna exit sedadla, na mna uz nevyslo.

Let ubehol rychlo, som polovicu prespal.

Pred pristanim to riadne hadzalo. Letisko je postavene na pilonoch a ma meno po futbalistovy cr7. Este ani neumrel uz tu po nom pomenuvaju letisko.

Vystup na plochu, vonku pod mrakom.

Pred opustenim lietadla kazdemu davaju letak ohladne corona. Vsade davam no, meno ani cislo pasu tam nechceli, len cislo sedacky.

Sok, cakaju nas doktory v plastoch, maskach a s teplomermi v ruke.

Odovzdavam letak, teplotu mi nemeria, nastastie, bo zvysenu by mi asi nameral.

Oznamuje mi, ze na ostrove je 14d karantena, ukazuje mi cislo kam mam volat keby nieco.

Sup a uz som na madiere, do aerobusu ostava este polhodinka.

Kopa ludi caka na odlet resp na nahradne letenky.

Na zastavke mini pokec s dvoma nemkami, co tu boli tyzden a pol ale kedze im zrusili let, ostavaju tu este jednu noc.zajtra hadam poletia.

Co bolo zaujimave, dosli aj dvaja nemci, svoje rodacky si vsak nevsimali, nakoniec az oni sa im prihovorili pri nastupe do busu.

Kupujem spiatocny listok za 8€, da sa ist aj obycajnym busom za 3.35€ ale je nedela a cakat sa mi tu dalsiu hodinu nechce.

Vyskakujem pri nakupnom stredisku la vie.

Nabieham do supermarketu nakupit poziven na zajtrajsiu turu.

V supermarkete je aj jedalen, hned davam plody mora, salat a krabicove vinko.

Vsetko samoobsluha, clovek si nabere a podla vahy zaplati. Platil som cca 3€, takze s jedlom tu problem nebude.

Narozdiel od letiska vonku je pekne slnecno ale ako postupne zapada slnko, ozimuje sa.

Na ubytko idem fajn ulickami kde to zije, o viruse ani chyru ani slychu.

Zadavam kod a uz som dnu.

Tu dve nemky, tak sa davam do reci. Mladsiu mam na izbe, ta tu ma prenajate auto, starsia jazdila busom ale cul sa prikmotrila k autojebkyne. Dokonca si spolu varia veceru. Podla ich tonu ma do partie neberu, no nist teda.

6dorm mam v prizemi, na ubytku dve kuchyne, 3sprchy, mini terasa na poschodi a trochu vacsia v prizemi. Divinos hostel vypada fajn.

Po sprche este davam jeden pokus nemkam ale s vinom ma odpinkali.

V lobby zacinam rozmyslat co zajtra a ako dalej. Ozvala sa mi kolumbijcanka, neodporuca tam cestovat, totalny chaoz, atm nefunguju. Mrzi ma, ze sa neozvala karen, mozno zmenila cislo alebo ktovie. Fakt ma uz cs serie, vyuzit cloveka ale nazad uz nedat nic.

Na ubytku este asi francuz (na izbe se mnu) ale bez komunikacie, potom stary talian a venezuelanka, ang nehovoria a este rus, ten sa tez nedruzi.

Nuz hostel fajn ale osadenstvo nic moc. Hadam pride niekto lepsi.

Zajtra nakonec ostanem v meste, nech sa rozkukam.

Foto

Porto
https://photos.app.goo.gl/KDdrJntXH9dGqu488

Madeira
https://photos.app.goo.gl/HsMvwXjWSsYqeRUVA




Advertisement



Tot: 0.129s; Tpl: 0.015s; cc: 10; qc: 31; dbt: 0.0843s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb