3.den - porto


Advertisement
Portugal's flag
Europe » Portugal » Northern » Porto
March 14th 2020
Published: March 21st 2020
Edit Blog Post

Rano postupne opusta izbu osadenstvo, kazdy sa snazi dostat domov.

Ja si to masirujem do prveho snackbaru a davam kapucino a k tomu omeletu so syrom a sunkov.

Totalne napraskany smer prehliadka mesta.

Mam len taky zhruba plan, nemusim vidiet kazdu sochu a kazdy kostolik aj tak si tie mena nepamatam.

Vonku krasne slnecno a ja nahodene teplejsie nohavice.

Ludi vonku dost, ziadne ruska, proste normalny bezvirusovy stav.

Klesam nekonecnymi schodami uzkou ulickou az k rieke.

Domy dost osarpane.

Fotim slavny most. Tentoraz vyuzivam jeho spodny prechod urceny pre auta. Most je ozaj kolos.

Objavuju sa tu aj prvy zebraci. Skoro normalne vyzerajuci clovek sedi na zemi a pred sebu capica ci pohar na peniaze.

Zacina stupanie ku kostolu serra do pilar, odkial je na jednu stranu super vyhlad na mesto. Ono by bolo super aj na druhu, no nesmeli by tam zavadzat zeriavy. Je tu dost velka rekonstrukcia.

Odtialto prechadzam nazad do parku kde som bol vcera.

Ulickami sa dostavam az k vinarstvu qounta dos corvos.

Tato cast porta sa mi paci, uzke ulicky, domy natlacene na sebe, par street art.

V okoli vinarstva su aj dalsie vinarske zavody, jeden vedla druheho.

Bohuzial prehliadka sa zacina az o hodinu, to sa mi cakat nechce.

Inak obsluha moc prijemna nebola. Som cakal, ze portugalci su viac zivy, nieco ako spaniely, juhoamericania, no zatial sa mi zdaju taky nemastny neslany. Mozno za to moze momentalna situacia, ktovie.

Z vinarstva idem na promenadu, ludi pomenej, moc restik neni otvorenych.

Na rieke fajn drevenne lodky.

Usadzam sa a naberam slnecne luce.

Jasne, ze dojde ke mne podnikavec a ponuka mi slnecne okukiare. Dobrych 10min otravoval.

Prechadzam mostom na druhy breh.

Tu promenada zije, restiky plne ludi.

Na konci je zastavka busu c.500 smer majak felgueiras.

Prichadza dvojposchodak. K soferovy sa neda dostat, ma natiahnutu pasku od jedneho sedadla po druhe, nechyba maska na jeho tvari. Ochrana proti virusu.

Vyskakujem pri parku kde sa prave rozcvicuju fesne domace.

Dost ludi tu beha. V takom prijemnom pocasi sa ani necudujem.

Ha len pri plazi je mega veterno, nahadzujem mikinu.

K majaku sa neda dostat je opaskovany ale ludia tam aj tak chodia.

Prechadzka po kamenistej plazi.

Jedna baba dosla na bicykli a robi si tu na skale piknik.

Dalsie dve sa opaluju, prichadza k nim bezdak ale prave prichadzaju aj ich bf tak sa bezdak pakuje.

Kukam do mapy, kusok je supermarket, tak kupujem chipsy a 6pack piva. Flasa ma vsak len 0.2l.

Zvalujem sa do zavetria a relaxujem.

Po hodinke sa musim posunut vyssie, bo priliv nelutostne postupuje.

Riadne odpocinuty, trocha spaleny a trocha opiveny pochodujem nazad k majaku.

Este davam dar moru a uz som pri majaku.

Uz chapem preco je tam zakaz vstupu. Vlny co narazaju o mury riadne prskaju. Nehorazna sila mora.

Chcel som nalepit nalepku ale spina mi v tom vetre uletela.

Po promenade idem az k neakemu muzeu kde cakam na bus.

Okolie velmi pekne, hlavne druha strana, kde je pieskova plaz, na kopci mini hrad. Fakt fajn miesto.

Vyskakujem na zastavke sao bento.

Vrchom mosta idem na vcerajsie miesto odkial som sledoval nocne mesto.

Dnes sa chystam s dvoma plechovkami piva a kvantom ludi sledovat zapad slnka.

Ludi naozaj strasne vela, vinka a pivka nesmu chybat. Niektory tu maju komplet piknik.

Nesmie chybat gitarista,co hra za peniaze.

Super plac, jednoznacne odporucam.

Zapad fajn ale nic extra, mohol som asi radsej pozorovat tento kazdodenny ukaz na plazi.

Nazad vrchom mosta.

Navsteva super peknej zel.stanici. vnutro je oblozene modrymi kachlickami, ktore vytvaraju rozne obrazy. Fakt paradicka

Kuknute dalsie rozne budovy a ubytko.

Este som chcel kupit 9ks pohladnic ale nedali zlavu, tak nist.

Tu opat rozmyslam co dalej, moj plan je jasne, ze uz neuskutocnym.

Kedze potrebujem vypat pisem roznym ludom z adresara. Prijemna a trosku bolestiva sprava prichadza z japonska. Ruri sa pred 3mesiacmi vydala.

Octavia(35) z tiawanu je cela nestastna, pretoze sa pohadala so svojim bf. Teda si mysli, ze to je jej bf. Len spolu chatuju (ziadne volanie, len pisanie), on je z uk. Fakt su tie sikmacky divne obcas.

Lenka je uz doma z prahy a pracuje online z domu.

Prichadza moja spasa do lobby, je tu este baba zo vcera ale ta ma hlavu furt v pc, zidak.

Vytahuje flasu vina. Tak reku, ideme pit? Jasne.

Vybieham do supermarketu, ktory je hned za rohom, co som sa dozvedel az dnes.

Kupujem 2l piva a chipsy. Litrovka piva (sklo) za 1.6€, chutovo dobre.

Zacina debata o vselicom, sranda. Prichadza poliak, ten je vegetarian a alkohol nepije ale nevadi.

Neskor sa pripojuje nemec, ten sa na kazdom tripe stravuje v kfc alebo mcdonalde, alkohol tez nepije.

Partia sa rozrasta o ceckatu macedonku, ktora studuje v australii a cul ide cez portugalsko domov. Konecne dalsi clovek co pije.

Je mega hladna ale podla recepcneho je vsetko vonku uz zavrete (2200), bo nove nariadenie vlady, kvoli virusu.

A posledny clen je nemec. Ten nejde ani na izbu po check ine ale hned zapada k nam ku stolu. Neskor ked sa mine pivo, nevaha a vybieha niekam von kupit dalsie.

Vsetci mame rovnaky problem, rusenie letov a zatvaranie hranic.

Poliak je velmi scestovany, taky pravy cestovatel.

Nakonec pod vplivom alkoholu sa rozhodujem, ze bude lepsie ist na madeiru.

Juj skoda, ze tato partia ludi tu nebola i vcera. Ale to tak byva, najlepsie nakoniec.

Zid to vzdal uz v 3/4flasi vina, uplne ko system.

Zajtra plan vypadnut z ubytka okolo 1000.

Foto

Porto
https://photos.app.goo.gl/KDdrJntXH9dGqu488



Advertisement



Tot: 0.624s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 41; dbt: 0.4048s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb