28.den - madeira


Advertisement
Portugal's flag
Europe » Portugal » Madeira
April 8th 2020
Published: April 9th 2020
Edit Blog Post

Hodeny do seba cokoladovy puding a smer zastavka rodoeste oproti praca do esmeraldo.

Rano nieco pred 800 to v uliciach zije ako keby aby nebol ziadny virus. Tetulky zametaju ulice, ludia chodia hore dole. Len tie otvorene obchodiky a kaviarnicky chybaju. Veru take dobre kapucinko by som si supol.

Prichadzam k zastavke, predajna listkov (maly kiosk) je zavreta. Inokedy otvaraju o 730 cul nic. No super, tak cakam na bus.

Prichadza bus c.96 (805 hod, chodi furt).

Dnu len sofer, vytahujem peniaze. Vodic mi so smutkom v tvari, ze ma nemoze zobrat, potrebujem karticku. Takze z dnesnej tury nic nebude.

Dostopovat by tam bol dost velky problem, je to proste dedinka za ktorou uz neni nic a v dnesnej situacii aj dost pochybujem, ze by ma niekto zobral.

Vonku uplne nadherne. No ja naobliekany, tak nazad na ubytko.

Prezlecenie sa, spravene si druhe ranajky, salat so sunkou. To pokvapkane sojovou omackou co tu maju korejci. Som zvedavy kedy odletia aj tito dvaja.

Dnes neranajkujem sam, mam milu spolocnost, imaginarnu vm.

Dohodnute randej na vecer a hor sa do mesta na nakup.

Pocasie sa riadne zmenilo, uz je pod mrakom ale prijemne teplo.

Rada v supermarkete rekordne velka. Ludia si drzia odstupy. Niektory dokonca aj 5m.

Par ludi (par = dvaja) maju i ruska.

Stara dochodkyna co si vykracovala po ulici pobavila. Rucnikom si zakryvala tvar a tvarila sa tak nestastne, jaj ja som take chudatko ale pozrite mam ochranu tvare.

Ludia nad urcity vek (viac ako 65?) Maju prednostny vstup do supermarketu.

Dnu neskutocne vela ludi. Normalne som mal problem prejst medzi regalmi.

Nakupene vsetko co bolo na zozname, mimo podkovicky ryby. Kupim nabuduce.

Platba v samoobsluznej pokladni. Su 4 ale funguju len 2, bo virus. Na vsetko dohliada jedna predavacka, od nej vypytana igelitka (0.05€)

Kupeny len obed, bo nemali moc dobry vyber jedal.

Na ubytku spravena ryza, k nej kupene hotove maso s omackou a roznou zeleninou.

Po jedle klasika, kniha, jazyk.

No lenze sedet na zadku ma nebavilo, tak nahodene topanky a sup ho do ludoprazdneho mesta.

Roznymi novymi ulickami (uz mi ich tu moc neostava) prichadzam do parku santa catarina.

Tu jeden clovek lezal na trave.

Vonku je furt pod mrakom.

Kopa rozkvitnutych kvetov, stromov.

Schadzam dole, okolo cr7 muzea pokracujem do hotelovej stvrti lido.

Neskutocne kvanta obrovskych hotelov, roznych vil na ubytovanie, predrazenych restik a cest.kancelarii.

Vsetko prakticky prazdne.

Konecne som zasa pri mori, i ked to je dole a ja som hore na utese (resp na promenade).

Podomnou je kupalisko lido. Bazeny vybudovane v skalach, clovek si moze vybrat ci relaxuje v bazene alebo si ide zaplavat do mora. Ziadna plaz, len betonovy povrch. Bazeny samozrejme vypustene.

Pokracujem este kusok dalej. Parkujem v passeio publico maritimo. Ok vyhlad na more z lavicky.

Citam knihu, pocuvam hudbu mora.

Po odpocinku nazad domov.

V blizkom parku kde som odpocival zacina cvicit jedna baba aj s trenerom. Normalne ma klasicku tyc so zavaziami na cvicenie.

Je tu aj dost mini marketov spar ale tam ludia nenakupuju, je to trosku drahsie.

Ja tam chcem kupit pohladnice ale tetula nema znamky. Este niekam volala ale ani jej kolegina jej nevedela poradit kde by znamky mohli byt ukryte.

Potrebujem este poslat dve pohladnice dvom specialnym ludom.

V meste na nabrezi menej cviciacich ako vcera. Ale zasa je aj skoro cca 1730.

V mestskom parku v amfiku (take male podium so strechou) dva kartonove bytiky bezdomovcov. Uplne,ze v centre mesta.

Na ubytku prave koncili upratovacky. Ta starsia sa ma posunkami pytala kedy letim. No to by som i ja rad vedel. Cul som nasol let do prahy za cca 170€ na 1.maja. ale nic nekupujem, ked sa to zrusi daju mi len voecher alebo zmenu letu. Keby na 100perc vratia peniaze, uz mam davno kupene letenky.

Na veceru spravene krevety s hribami a cukinou. Do panvice som nakoniec nasypal aj hotovu ryzu a trochu ju osmazil. Tada a azijske jedlo na paradu.

Vdaka al a tonicovmu prispevku som si spomenul na jedneho slovaka co cestuje (dzordzo s gitarou po svete) Taky zaujimavy styl cestovania.



Po jedle uz priprava na vm.

Otvorene vinko, nakrajany emental, posadenie sa na spodnu terasu a nadviazanie virtualneho spojenia.

Hodiny a vinko ubiehalo dost rychlo. Tak nacata i druha flasa ale tu som uz nedal.

No aspon som si zatancoval so zachodovou misou ked uz s nikym inym sa tu neda 😊

Opat velmi prijemny cas straveny s fajn clovekom, skoda, ze len takto na dialku. No co uz.

Foto

Madiera
https://photos.app.goo.gl/jgjnp1LW5YNoNXDG9






Advertisement



Tot: 0.081s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 33; dbt: 0.0532s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb