13.den - madeira (boca da encuemada - curral das freiras)

Portugal's flag
Europe » Portugal » Madeira
March 24th 2020
Published: March 25th 2020

Rano sa mi tak nechcelo vstavat ale premohol som sa. Dnes je este ako taky cas na turu.

V plane boca da encuemada - curral das freiras.

Povodne som chcel ist na pico grande ale pocasie je naprt.

Nuz kedze z postele vypadavam az o 700 a bus c.6 od pekarstva mi ide 735, ziadne vajicka na ranajky nebudu, davam si len cokoladovu penu.

Vonku uz vykukuje slnicko a ulice sa zacinaju hemzit bezdakmi, co spali v roznych vitrinach pozatvaranych obchodov.

Ako minule aj cul bus meska 5min.

Idem platit a vodic mi len ukazuje nech sadam. Nove corona opatrenie, vodici uz nepracuju s peniazmi.

Tak sa veziem gratis. Usetrenych cca 4€.

V ribiera brava opat cakacka cca 15min. Dnes do busu nenabieha kontrolor listkov ako naposledy.

Bus dost plny, zvacsa stary ludia.

Niektory si zakrivali tvar salom. Fakt ochrana jak hrom.

Co ma prekvapilo, tak par ludi sa v buse bavilo medzi sebou. Tak ti portugalci taky upjati zas nebudu.

Vyskakujem ako minule pri restike.

Dnes neni az taka zima, vietor a oblacnost.

Ale zas som uz pouceny a mam aj mikinu a nepremokave nohavice.

Levada north je uzavreta, su tam natiahnute pasky ale v pohode by sa to dalo obist.

Ja vsak idem nazad po asfaltke.

Cesta sem bola na par usekoch pokryta popadanim kamenim. Na niektorych miestach aj mensie skaly. To by som veru nechcel aby mi padlo na auto za jazdy.

Zaciatok tur. trasy je pekne oznaceny smerovnikom a velkou branou. Ta je otvorena ale bola tam tiez natiahnuta paska, no je roztrhnuta, tak sa ide.

Lepim este nalepku hortyovcov, bo seredanov mam uz len dve, tie si nechavam na speci miesto.

Cesta v pohodicke, dokonca aj pekne vyhlady na okolite kopce. No oblacnost sa pomalicky blizi.

Je po dazdi, tak vsetko pekne mokre. Fajn efekt, hlavne na kvetinach.

Podklad obcas dost blatisty resp niekde aj prud vody.

Idem v zavetri prakticky celu dobu a skoro vacsinu v udoli resp tesne pod vrcholmi.

Dost vodopadikov, niektore vsak aj cez chodnik, tak mensie skakanie resp na drzovku cez vodu.

Fakt skvela trasa, len ako som spominal oblacnost prichadza, takze vyhlady sa zmensuju.

Prichadzam k neakej opustenej usadlosti a za nou mostik nad rozburenou rieckou.

Klasicku zemnu cestu strieda vydlazdeny chodnik a schody. Takato nobl cesta vsak netrva stale.

Obcas je na chodniku zosuv pody, ci padnuty konar. Stretol som aj jednu uviazanu kozu.

Zacina stupanie a slabucky dazd. Oblacnost sa zvysuje, vyhlady slabucke ale staci chvilku pockat a na par sekund sa ukaze udolie ci vrchol.

Obieha ma clovek. Takze nejsom sam.

Na par miestach boli kusky snehu.to ma dost prekvapilo. Ale ozaj len kusky, max 20x10cm

Pauzicky na jedlo, bohuzial sa neda nikde sadnut, bo vsetko je mokre.

Som na odbocke na pico grande, hore sa nema zmysel stverat, viditelnost z vrchola by bola zero.

Hned ako sa dostavam na druhu stranu kopca naskyta sa mi slnecny pohlad na dedinku curral das freiras a cele udolie.

Uplna bomba.

Zacina klesanie do dedinky faja escura.

Idem dost pomalicky, bo kamene sa dost smykaju.

Paradny velky vodopad, tak mini relax, bohuzial len na stojaka.

Klukata cesta ma vypluva na betonovu lesnu cestu a ta ma privadza do dedinky kde sa aj vrany otacaju.

Na zastavke studujem cestovny poriadok. Pytam sa dedka, ten nerozumie, no nablizku je starsia zenska, ta vie ang (tusim prvy clovek).

Posiela ma do vedlajsej dediny, odtial chodia busy castejsie.

Uzkou ulickou klesam k rieke, cez most a schody sa dostavam pod obrovsku skalu na hlavnu cestu.

Akurat ide bus, no len do dedinky kam mam namierene. Tak nic idem pesi, bo na mape bola zakreslena jaskyna pri ceste. Reku preskumam,no nenasol som ju.

Pred tunelom, stupam do kopca po kopci schodov a uz som v dedinke curral das freiras.

Od babiek este zistujem ci idem spravne do centra, jasne, sak je tu len jedna hlavna ulica.

Do centra nakonec neprichadzam a parkujem na prvej zastavke.

V blizkosti partia chalanov. Zistujem teda bus. Opat prekvapko, chalan vedel ang.

Kuka cestovny poriadok, overuje to s kamosom.

Kedze je virus, tak busy jazdia podla sobotneho poriadku (je pracovny tyzden). Nuz novinka pre mna.

Po chvili pocujem prichadzat auto co nieco vyhlasovalo.

Chalani sa zrazu zacinaju poberat. auto pri nich zastavuje, policia. Posiela ich domov. Stay home v praxi.

Bus mal ist 1430 ale odchod je napisany z vychodzej stanice.

Pre istotu sa presuvam na zastavku o 200m dalej, posledna zastavka v meste.

Zacina prsat.

1450 a konecne prichadza bus. Sofer rovnaky co som stopol po ukonceny tury.

Opat sa neplati.

Na dverach vypisane, max 18 pasazierov. Verejna doprava ma teda dalsie obmedzenie, dnu moze ist len ⅓ kapacity.

Postupne nastupuju este 4ludia, niektory maju karty, ktore si pipaju, iny peniaze, ktore vsak vodic neprijima.

Vchadzame do funchal. Sama uzka ulicka. Obcas dost problem prejst ked ide oproti iny bus, ci nakladiak.

Pred supermarketmi a lekarnami rady ludi. Opat obmedzenie kapacity v budove.

Inak ludia kupuju normalne, zadne velke zasoby na rok.

Vyskakujem tam kde som nastupoval.

V pustych uliciach sa premava dost policajnych aut, dokonca aj dzip s vojakmi.

V obchode som chcel kupit do zasoby hranolky a vino, no rada je dost velka, tak nabuduce.

Na ubytku hned sprcha a prepratie veci.

Nacate datle a zistovanie co nove vo svete. Zrusene dalsie dva lety cez ryanair, na sata pisem, nech mi zrusia cakacku na let na azory. Refund nechcu dat (i tak kupovane cez edreams) iba voucher. Chat cez messenger bez problemovy, odpovedali okamzite.

Bravofly mi ponuka tie len voucher za dva zrusene lety. Aspon volaco narozdiel od edreams, tam msg bez reakcie, len robot. Volat nema vyznam, to budem riesit az ked mi zrusia este posledne dva lety cez nich. Potom mam este jeden napriamo cez wizz a dva cez turkisch. Tam mi zablokovali pristup do konta, bo som zle zadal heslo. No tieto lety su vsetky v maji.

Na ostrove je 12 pozitivnych. Z toho len 4domaci, ostatny turisti, zvacsa holandania.

Inak ostrov sa uzatvara, takze tu zostavam minimalne do konca aprila. Low cost uz zrusil vsetky lety, potom su tu este neake (tazko povedat ci sa daju kupit, kukane cez google flights) ale cena zacina na 300€.

Na veceru opat polotovar z mikrovlnky.

Citanie knihy, neskor v posteli pisanie denniku a volanie s vianocnou matkou.

Este, ze je aj ona v karantene, inak by si na mna isto cas nenasla.

Nasledujuce 2-3dni len na ubytku, bo ma prsat.

Zajtra musim predlzit ubytko. Po novom, hotely uz nesmu brat novych noclaznikov. Takze mesiac stravim tu. Keby bol aspon neaky zlavovy kupon, zajtra sa tomu budem venovat a tak isto aj tomu co tu budem robit.

Pranie je tu nakoniec gratis, len treba pockat na upratovacku. No ja nebudem zbytocne skladovat spinave veci, i tak ich nemam vela. Si to vzdy preperem rucne, aspon mi ubehne cas.

Mozno sa zacnem ucit portugalsky, skusim sa pripojit ku korejcom na cvicenie, zacnem si varit lepsie jedla nez doteraz.

Este ma pobavil chlapik z fb, bol som v jednej skupine o madeire. Vraj super skupina ale nakonec to bola len cestovka. Dal som tam prispevok, ze som tu a ci niekto nieco nechce podniknut. Jasne, ze mi to admin neschvalil. Tak som vystupil (bol som tam 2tyzdne) a vraj preco vystupujem a take otazky zrazu.

Madeira

Tot: 1.475s; Tpl: 0.045s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.035s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb