Blogs from Poland, Europe - page 3

Europe » Poland October 11th 2020

Kedze je nedela obchody (az na vynimky) su pozatvarane, no nam to nevadi, nas ciel je dalsie polske mesto, lodz. Tam ideme za ucelom popozerat street art po budovach. Ranajky vybavujeme na prazdnej varsavskej hlavnej stanici v kaviarnicke paul. Opat ic-ceko, no teraz otvoreny vagon, rezerviacia miest je uz v cene. Po chvili dorazame do lodzu. Obria moderna stanica totalne ludoprazdna az z toho isiel strach. Vcera som si do mapsgoogle zaznacil rozne grafity, ktore chcem pozriet. Julia zasa stiahla mapu tychto grafit. Ja som nasiel asi 4 mapy s roznymi bodmi. Od stanice smerujeme na sever a postupne nachadzame uplne genialne velkoformatove grafity. Jeden kus lepsi nez druhy. Niektore su nove, ine stare a uz dost znicene ale i tak to ma svoje caro. Ako sa postupne vzdalujeme od centra... read more

Europe » Poland October 10th 2020

Na ranajky zapadame do etno caffekusok od ubytka. Tu sme hned napomenuty nech si dame rusky, personal inak velmi neprijemny a kaviaren je orientovana na hipsterov. Kvalita kavy ci zakusku tiez onicom. Pesi busom sa presuvame do oblasti mokotow a do parku arkadia. Ludi takto rano moc este neni a tych par co je, maju nasadene masky. Park nic extra ale je tu fajn jazierko kde sa da porelaxovat. Vybiehame kuknut palac krolikarnia kde je aj kafecko a neake tie sochy v okoli. Pobavila zakazova znacka aby ludia po parku nechodili v plavkach. Cez komunisticke sidlisko sa vraciame nazad do centra. Liazenki park je nasa dalsia destinacia. Oproti nam ide bezec ako sa blizil, tak si hned nasadil masku. Uplna hroza. S maskami to vsak neprestava, jedna tetka po nas pokrykovala nech si ma... read more

Europe » Poland October 9th 2020

Dnes zahajujeme posledny presun, smer hlavne mesto, varsava. Uz klasicky kupeny listok v okienku na stanici na ic-cko. Cesta opat pohodlna. Vlaky maju poliaci teda dobre. Vo Varsave sa ocitam po treti krat, bol som tu v ramci stopoveru na/z ceste do bieloruska . Po opusteny vlak.stanici smer ubytko s tym, ze niekde dame obed. Zapadame na denne menu do radio caffe . Interier posiati roznymi fotkami s osobnostami, obsluha trochu pomala, jedlo len bezmasite, osadensto samy intelektual. Jedlo teda nic moc ale zaludok zasytilo. 3V Apartments je nase posledne ubytko. Dnu sa opat musime prebyt bezpecnostnymi kodami, posledny nam opat robi problem ale nakoniec sa dostavame do nasho apartmanu. Ono by som t... read more

Europe » Poland » Lower Silesian » Wroclaw October 8th 2020

Poland's most visited cities have a lot to offer. However, it's worth trying to go off the beaten path and discover its less popular destinations. How to do it and where to go? When going on a city break, we usually spend most of the time within its borders. However, when the pandemic has started, the rules of the game have started to change. First, the world has stopped turning - and all the travels, even the most essential ones, have been cancelled. After a while, we have started coming back to normality, but the travels had to change its form. Closed museums and tourist attractions, safety rules - travelling in the times of Covid-19 isn't the most spontaneous activity. Moreover, most people try to reduce the usage of public transport - the fundamental element of ... read more

Europe » Poland October 8th 2020

Na dnes nasla julia daytrip do malovanej dedinky zalipie cez tarnow. Vonku uprsane pocasie, no to nevadi. Chytame vlak do tarnowa. Na stanici sme sa neako nepochopili s juliou. Ona sla kupovat krakowske pracliky, kdezto ja listky na vlak. Ma nemohla najst, tak dost nasrana. Spor s mojim spolucestovatelom pokracoval i dalej, ktory si chcel za kazdu cenu ist overit spoj do zalipia do tur.info centra. Cez park si to zenieme na hlavny tah a v dazdivom pocasi do centra tarnowa. To malicke ale pekne ale aby som sem chodil na daytrip asi nie. Navstevujeme info centrum, kde nam velmi ochotna tetula vytlaca odchody busov, co som uz davno mal stiahnute v mobile. Obehnute este okraje centra, tu zaujalo dost madarskych vlajok a pomnikov. Som necakal, ze poliaci su taky priatelia s nasimi juznymi susedmi. Nazad ... read more

Europe » Poland October 7th 2020

Prehliadka v osiecimenam zacina az 12/30, tak pohodove vstavanie. Ranajky vybavujeme domacim svedskym pokrmom, ktory splachujeme kapucinov/kavou. Podnik KAFFÉ BAGERI Stockholm je taky maly hipstersku podnik, kde chodi stala klientela. Jedlo bolo ok ale zas nic z coho by mal byt clovek paf. Kapucino nic moc, takze ani moc neodporucam. Prechadzame zel.stanicu za ktorou je bus stanica. V predajni listkov chceme kupit listok ale pani velmi neprijemna, listok sa 20min pred odchodom neda kupit a bus zastavku nam velmi neochotne zdelila. Naozaj neprijemny clovek. Berieme trosku drahsi priamy spoj do osviecimu firmy lajkonik. Vyhodi nas to priamo pred vchodom do muzea. Listok kupeny u vodica. Obchadzame cely krakow, sem tam este pribudnu ludia a po dialnici smer nas ciel. Po prichode do auschwitzu mame ... read more

Europe » Poland October 6th 2020

Kupeny listok na ic smer krakow. Toto mesto idem navstivit uz 3x, tak ziadne velke ocakavania. Cesta v pohodlnom vlaku ubehla ako vzdy bez problemov. Z velkej krakovskej stanici, ktora je spojena s nakupnym strediskom smer ubytko Just4You Apartments . Po opusteny stanice, hned ruska dole. Obchadzame lunch bar marco , t.j. lacne chutne jedlo v podzemi. Tu vsak nebolo mozne si bufetovo nalozit ci ukazat na obrazky, mali tu spravene menu ale vsetko v polstine. Nuz pokus o lustenie sme vzdali a spytali sa na preklad, i ked sme dost vecom rozumeli. Ochotna pracovnicka nam vsetko prelozila. Najedeny uz smer ubytko kde nas cakalo stupanie po schodoch. Na recepcii hned na nas zacal domaci vraviet ako na starych znamych a ukazoval... read more

Europe » Poland October 5th 2020

Dnesny den je v plane jedina vec, lov trpazlikov. Jednych hned nachadzame pri Włodzimierz Trzebiatowski Institute of Low Temperature and Structure Research (hrozny to nazov). Odtial sa lavkou dostavame k miestnej velkej zoo. Pri nej je i beach pub, tak zvierata maju isto v letnych party mesiacoch radost. Oproti zoo sa nachadza velky komplex zasadeny v parku, ktoremu dominuje svietiacahracia fontana, no samozrejme nefunguje (hudba/svetlo). Odlovujem tu kesku, prechadzka miestnym parkom az ku kafecku na zastavke wuwacafe . Tu sa zvalujem do kresla a nasavam slnecne luce. Obsluha vyjavena co v tejto casti robia zahranicny turisti. V okoli len panelaky. Nazad do parku s tym, ze kukneme japonsku zahradu ale za vstup sme odmietli platit tak nist teda. Pesibusom nazad do centra a cestou lov dalsich trpazlikov. Ty... read more

Europe » Poland October 4th 2020

Po jednej noci opustame poznan a smerujeme do vroclavi. Opat vlakom, som tez mohol kuknut ci sa neoplati kupit daky pass, bo to vyzera, ze vsetky cesty spravime v pohodlnom vlaku kedze flixbus resp expolskibus prakticky vobec nechodia. Vonku skarede pocasie tak som aj rad, ze opustame toto mesto. Na stanici kupeny v zabke hotdog v akcii, posadenie sa do otvoreneho vagonu a fiju na vychod. Cesta ubehla rychlo. Vroclav nas privitala zatiahnutim pocasim avsak co je dolezite uz bolo po dazdi. Na hlavnej stanici, tak ako vsade velke (ozaj mega velke) reklamy na nabor ludi do amazonu, tu davaju ludom o cca 0,5€ menej ako na svk, kde je to zas cca tiez o 0,5€ menej ako v cesku. No ale ktovie ako to je v tejto krajine s odvodmi. Ubytko noclegi wieckowskiego riadne dal ... read more

Europe » Poland October 3rd 2020

Rano uprsane, takze opatovny sopot vypustame a smer poznan. Klasika, ide sa vlakom. V poznani krasne slnecne pocasie. Tentokrat ziadna moc pekna zel.stanica ale moderna budova, no prehladna. Teda prehladna, k nasmu ubytku sa dalo ist cez stanicu ale drzali sme navigacie tak nas to trosku povodilo v okoli stanice. Na ubytku url=https://www.booking.com/hotel/pl/traffic-and-hostel.en-gb.html?aid=318615&label=English_Slovakia_EN_SK_29379664945-Ly3C4RxAjNZKbX1%2AHnpk%2AAS111460168705%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap%3Aneg%3Afi2645543951%3Atiaud-297601666035%3Adsa-302962658775%3Alp9062587%3Ali%3Adec%3Adm&sid=0d3795060dd255e77b12b6c25a5af9ed&dest_id=-523642&dest_type=city&group_adults=2&group_children=0&hapos=1&hpos=1&no_rooms=1&sr_order=popularity&srepoch=1610284590&srpvid=dc4f5d57b0880250&ucfs=1&from=searchresults;highlight_room=#hotelTmplhotel traffic pozna... read more

Tot: 0.152s; Tpl: 0.005s; cc: 7; qc: 65; dbt: 0.0657s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb