Polsko - suhrn


Advertisement
Poland's flag
Europe » Poland
October 12th 2020
Published: January 17th 2021
Edit Blog Post

Polsko a hlavne sever v okoli gdanskusom mal v plane uz davnejsie, no stale do toho nieco prislo. Tentoraz sa zadarilo.

Kedze uz bol oktober a dost zimnou moc sa po prirode behat nedalo (dalo by sa, ak by clovek mal oblecenie), tak sme riesili hlavne mesta.

Ludia vo vseobecnosti prijemny, krasne elegantne polky nesklamali.

Jedlo dobre, hlavne velka variacia pirogov (odporucam siet stary mlyn). Zapekacku bol vsak dost problem zohnat co ma prekvapilo. Som cakal, ze to bude na kazdom rohu. lacny alkohol v pijany vodky i piva (alebo tak neako sa to po polsky vola), odporucam tiez siet likeru vishna.

Dopravu sme riesili hlavne ic vlakmi, tie velmi pohodlne, ziadne meskania, ciste, vyhoda rezervovane miesto. Ono ako som uz spominal, mohol som zistit, ci neni neaky rail pass, zrejme by to osekalo naklady. Bohuzial na ic-ckach plati, ze cim skorej clovek kupi, tym su lacnejsie, co u nas neplatilo ale zasa neake zavratne sumy to neboli.

Ubytka veru poriadne sklamali, spinave, ci prtave. Clovek by veru v civilizovanej zemi necakal, ze pride na izbu, ktora neni vobec upratana, pouzite navlecky a ine veci.

Co sa tyka nasich severnych susedov, isto sa sem este vratim, hlavne sever ci mazury a mozno aj tie polske tatry, no a nemozem zabudnut kopec objektov z wwII. No tentoraz autom nech je clovek viacej mobilny.

Stetin

tu sme boli len kratucko ale neako ma toto mesto neoslovilo

ubytko

ubytko bez adresy na ul a.mickiewicza - spina, pouzite navlecky, daleko od centra isto nebrat

Gdansk

cierny kon tripu. Uplne paradne mesto s prijemnou atmosferou, pekne ulicky, voda, fajn ludia. V lete by som skusil isto aj lodnu mhd. V meste ak chce clovek robit aj daytripy v klude pobudnut aj 4 noci .Westerplatt ma niako neocaril, to je fakt len pre fanatikov druhej svetovej vojny. Nic extra tu neni

ubytko

SWEET HOME HOSTEL Old Town - tu opat neuprata izba, avsak premiestnili nas na prizemie kde je share kupelka. Brat radsej tuto izbu ako s private kupelku, lepsia postel aj miestnost.

Malbork

fajn halfdaytrip z gdansku k obrovskemu hradu pri rieke. Tu by stalo zainvestovat i do prehliadky. Inak mesto nic moc avsak okolie hradu pekne.

Hel

opat daytrip z gdansku. Povodne sme chceli dat jednu cestu lodou ale pocasie to neumoznilo. Hel dedinka silno turisticka, no plaze v okoli pekne piesocne taktiez fajn lesik s mnozstvom bunkrov kde sa da za poplatok ist. Fokarium s tulenmi prijemne spestrenie.

Sopot

Tu sme sa presli len po mole, bo uz bolo neskoro. Inak tiez to vyzera silno turisticke ale piesocna plaz vyzerala dobre, len tak kupit pivko a polehovat.

Poznan

tu sme sa zdrzali tiez len den, tak moc velke hodnotenie nemoze byt ale mesto ma moc neoslovilo. Park citadela fajn s vojenskym vonkajsim muzeom, jazero, kopa travnatych ploch na piknik a samozrejme nechyba ani vojensky cintorin. Centrum ma moc neoslovilo.

ubytko

hotel traffic poznan - konecne normalne ubytko, blizko centra, ciste, fajn. Odporucam

Vroclav

prijemne mesto s fajn centrom, ostrovceky v rieke, pekne nabrezie ale hlavne kopa trpazlikov. Ich lovom clovek moze stravit v klude aj dva plne dni. Mesto na min 2noci

ubytko

noclegi wieckowskiego - fajn apartman avsak dost daleko od centra co vsak nevadi, da sa ist elektrickou. V blizkosti i mliecny bar avsak v nasom case zavrety, bo covid pica opatrenia. Odporucam

Krakov

z tohto mesta je kazdy uplne paf, no mna niako neocarilo tak aby som o nom skladal basne..Cast kazimierz totalne predrazene hipsterska diera co nema s minulostou tejto casti nic spolocne.Wieliczku sme nenavstivili, ja som ta uz bol. No odporucam to.

ubytko

Just4You Apartments - fajn apartman v blizkosti centra. Kuchynku sme nevyuzili. Odporucam

Osviecim

daytrip z krakova. Listky vdaka covidu nebol problem kupit aj den pred vstupom. Co som pocuval pribehy ludi co navstivili tento tabor tak kazdy bol po prehliadky zdecimovany, co sa mne veru nestalo. Nic extra to nebolo, proste muzeum s obrazkami a prislusenstvom. Atmosferu clovek nasal iba vdaka genialnemu sprievodcovy, fakt bez neho by to bolo iba klasicke muzeum. Jednoznacne ak sem clovek pojde, sprievodca je nutny nech moze vsetko pochopit.

Tarnov

len prebehnutie centra v dazdi, to ma niako neuputalo

Zalipie

pre mna totalne nezname miesto, o ktorom som ozaj nikdy nepocul. Dedinka, kde je par domcekov pekne pomalovanych ludovymi motivmi, niektore domceky su aj pekne upravene. Fajn spestrenie ale cielene by som sem nesiel. Ono keby bol aspon kazdy druhy domcek pomalovany, to by uz bolo o inom

Varsava

ok mesto na 2-3noci. Parky, rieka, restiky, namestie, pekne budovy.

ubytko

3V Apartments - uplne mala kutica, trochu dalej od centra ale metro, elektricka funguje. Slaby tlak vody, hlucne cerpadlo. Neodporucam

Lodz

dalsi s juliinich napadov a musim uznat dobry napad. Isli sme sem hlavne na obdivovanie paradnych velkoformatovych grafitov. Tie naozaj genialne. Toto tu urcite odporucam. Stare mesto uplne postakopalitcke, centrum dlha pesia zona, nechybaju tu ani dve zony pre hipsterov. Ako daytrip ok mesto ale neviem ci by som tu zostal cez noc.

Foto

https://photos.app.goo.gl/DAGFxrAf3jYpxuDe6

CELKOVY SUHRN




tu len jednoducho



Vsetky zapisky som dopisoval s velmi velkym casovym odstupom, takze to je uplne ine ako ked to clovek pise hned v ten den resp par dni po.

Naklady som nezapisoval a ani sa mi to nechce pocitat ale bolo to isto viac ako ked cestujem sam, bo cul boli lepsie ubytka, stravovanie v restikach.

Cestovanie autom je omnoho lepsie, bo clovek sa dostane aj do menej dostupnych destinacii, zastavi si kde chce. Ale obcas je problem s parkovanim, clovek ma zodpovednost voci druhym.

Moj novy rekord, ak zapocitam aj trip po svk tak som s jednou osobou cestoval okolo 70dni. Malo to kopu vyhod ale samozrejme aj neake tie nevyhody. No klady prevladali.

K nevyhodam patri trebars maly kontakt s domacimi, prisposobovanie sa planom druheho. Ale ako vravim, klady prevladali, tak spokojnost s mojim spolucestovatelom.

Kazda krajina malo nieco ine do seba. Do madarska by som vsak asi uz nesiel, max tak do kupelou ci na vinko. Cesko a polsko, tie nemam problem opat navstivit a spravit si po nich aj 2 tyzdnovy trip. Malta max na predlzeny vylet ked na svk bude zima. Chorvatsko jedine dole na juh ale to ozaj len v pripade iba ak by sa nikde inde nedalo ist. Milano a jazero como ani nehodnotim, to je rovnako ako ked clovek ide len na neaky vikendovy trip po svk.

Advertisement



Tot: 0.107s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 22; dbt: 0.078s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb