En lang reise starter

Norway's flag
Europe » Norway
June 28th 2014
Published: June 22nd 2017

South African Airways Airbus 340. South African Airways Airbus 340. South African Airways Airbus 340.

Vårt fly fra London til Johannesburg
Geo: 59.9138, 10.7387

Vi reiste fra Røyken til Johannesburg via London. Ankom Johannesburg tidlig søndag morgen etter en lang flytur på nesten 12 timer. Det var kapteinens siste flytur etter 30 år - han skulle gå av med pensjon, dette ble markert ved landingen ved at brannbiler sto og spylte flyet etter landing. Litt spesiell og hyggelig opplevelse
Vi hentet leiebilen og dro fra flyplassen. Etter å ha kjørt ut av parkeringshuset og kjørt ca 100 meter ble vi stoppet av "politiet" som sa strengt fra at vi hadde såkalt krysset en sperrelinje (?)... og ville gi oss en bot som vi måtte betale i cash. "and it was very expensive".... Helge lot seg ikke lure, sa vi ikke hadde cash og at vi fikk gå bort på politistasjonen for å betale denne... Da ble denne angivelige politimannen litt satt ut og måtte tenke seg om litt... plutselig sa han at han ville "forgive us" - men siden han var så snill, så måtte vi betale en lunsj til ham.... ja ja... Helge sa igjen at sorry han hadde ikke cash ... så da fikk vi kjøre likevel... Om det var en ekte politimann eller ikke, vet vi ikke - Turen har iallefall startet og vi skal kjøre til Blyde River som er et av de vakreste naturperler i Sør Afrika.....

Tot: 0.221s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.128s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb