Wooow, where going to Afrika!!

Norway's flag
Europe » Norway » Western Norway » Ålesund
September 4th 2012
Published: September 4th 2012

Lenge siden sist? Ikke egentlig, men lenge nok for oss! Panama var fantastisk, vi hadde en super tur til Karibien, og masse nydelige opplevelser. Vi stopper ikke her, reiselysten er fortsatt like stor og neste tur er nå bestilt!😊

Afrika, et kontinent langt unna det vi er vant med her hjemme. Allerede i januar i år begynte vi å forske på dette spennende landet, men på grunn av regnsesong bestemte vi oss for å utsette turen, nå blir det altså realitet! 30 september reiser vi til Tanzania, nærmere bestemt Kilimanjaro, vi skal ikke klatre i fjell, men på safari! I hele 6 dager skal vi oppleve naturens ville side på nært hold. Vi reiser med privat safaribil for å få mest mulig ut av turen i serengeti og ngorogooro, håpet er å få se alle de "big five". Under safarien bor vi på koselige lodger, midt uti savannene. Her går det vakter å passer på hele tiden, ettersom man aldri vet om det kommer en løve eller giraff på uventet besøk😊

Etter dette reiser vi videre til Zazibar, 10 hele dager med kritthvit strand, kos og avslapping. Vi skal bo på et flott resort, gleden er stor!

Men vi avslutter ikke der, to hele dager i Qatar, hovedstaden i Doha må også oppleves. Byen er kjent som shoppingmekka, og ligger på høyde med Dubai. Slett ikke å forakte det heller.

Turen blir dermed veldig allsidig, og vi regner med opplevelser langt utenom det vanlige, akkurat slik vi liker det i hele tre uker😊

Tot: 0.081s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 29; dbt: 0.0552s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb