I måned igjen til avreise!!

Norway's flag
Europe » Norway » Western Norway » Ålesund
June 20th 2010
Published: June 20th 2010

Hei igjen!!=))
Jeg har valgt å bruke samme bloggen som vi brukte i USA i fjor, tenkte dette var veldig ok slik at alt blir samlet på en plass 😊
Det var Aleksander som først kom med ideen om denne turen. Og allerede i Oktober09 begynte vi å spare og samle inn litt informasjon om plassene vi kunne tenke oss å dra. Turen blir i år litt lenger enn tidligere, og vi blir vekke i hele 26 dager, caaant wait :D.
Planen i år endte tilslutt på 2 og en halv uke i Australia, 6 dager i Fiji og 3 dager i Hong Kong. Vi starter turen i Cairns i Australia, her blir vi i 2 dager, vi skal på utflukt til regnskogen og litt forskjellig disse dagene her. Vi skal som de tidligere årene ha leiebil. Jeg er i veldig glad jeg slepper å kjøre siden det er venstrekjøring der borte :P haha.. Vi kjører de neste ukene mot Brisbane å vi vil i løpet av disse ukene oppleve mye. Vi skal blant annet innom mange små nydelige byer, på utflukter til Fraser Island, bo på koslige resort hotell å bare nyte livet, i tillegg skal vi også på en 2dagers seiltur til Great Barrier Reef hvor en finner verdens største korallrev, her skal det snorkles, bades og soles 😊 Når vi ankommer Brisbane blir vi her i en dag før vi setter oss på flyet til Sydney. Her skal vi vær i to dager, og dagene skal stortsett brukes til å utforske byen. Jeg har veldig lyst å besøke stranden som er kjent fra serien Home and Away, men vi får se om vi rekker det 😊

Turen går så videre til Fiji, vi lander i Nadi, men vi må bli fraktet med endten båt eller et lite fly ut til den øyen vi skal bo på. Fiji har over 300 øyer, så det har vært vanskelig å finne den øyen vi syntes passet best for oss, men etter mye om og men fant vi et perfekt hotell på en øy som heter Mana, den er en del av Mamanoca øyene og ligger ca 50minutt unna hovedøyen Nadi om en drar med båt. Her skal vi bare nyte laaate dager med godt mat, herlig sol,mye god drikke, og ikke minst hverandre :D Vi blir 5dager ut på denne øyen før vi vender nesen mot fastlandet igjen. Vi skal nemli ta fly såppas tidlig på morning når vi skal til Hong Kong at vi må dra inn dagen før og ordne oss et hotell for den natten.

I Hong Kong blir vi i 3 dager, hva som skal skje her er enda litt usikkert. Eneste som er bestemt er at vi skal en tur ut til en øy som heter Macao. Den skal være kjent for å være Hong Kongs versjon av Las Vegas så det kan være artig å få med seg 😊

Som dere sikkert skjønner så er planleggingen godt i gang, og det skulle vel egentlig bare mangle siden det bare er en mnd til avreise :D :D. De fleste hotellene er bestilt, leiebilen og seilturen er booket, lommepengene er omtrent på plass og vi kunne egentlig reist allerede i morgen :D Vi gleeeder oss masse 😊

Tot: 0.063s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.034s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb