Berg af en berg op


Advertisement
Norway's flag
Europe » Norway » Eastern Norway
August 15th 2010
Published: August 16th 2010
Edit Blog Post

In de ochtend is het grijs maar later breekt de zon door. Met al men elektronica opgeladen vertrek ik op pad. Voor een lange tijd zou de weg tussen de 600 en 700m blijven. Op en neer is het ritme voor een halve dag. Het landschap heeft wat weg van gisteren, zowat een duinenlandschap. Het laat me wat aan de Kalmthoutse Weide denken. Op rijd over een heuvelrug en links van me heb ik een mooi uitzicht over de naaldwouden die de bergflanken sieren. Bij men middagpauze komt er nog een oud vrouwtje tegen me praten maar ik sla er enkel in te zeggen dat ik toerist uit Belgiƫ. Daar stropt de communicatie op. Wat verder kondigt een bord een daling aan maar deze is van korte duur want wat later klim ik weer. 10km verder is het dan zover, ik daal eindelijk. Ik kom uiteindelijk onder de 300m uit. Ik stop bij een winkelcentrum en check even voor Wifi en vind een signaal. Met de smartphone geraak ik erop maar met de netbook niet. Ik ben toch een uurtje zoet me mail lezen en te Skypen. Dan da ik de laatste 25km in met op het einde nog een klim boven de 400m, daarna terug dalen. Ik kom voorbij een meer dat ook als badplaats dien. Ik bekijk of ik hier kan wildkamperen. Er is ook een leeg hutje. Een half uur zit ik er op een bankje maar vind dat er toch wat teveel passage is en ga verder. Spijtig want het hutje had ideaal geweest. Ik kom in Koppang en vraag naar de camping die wat buiten het centrum ligt. Deze wordt gerund door Nederlanders en jawel ze hebben zich goed aangepast en hanteren echte Noorse prijzen. Nu heb ik zeker spijt dat ik niet aan dat meer gebleven ben. Er is wel internet, als ik dat ook geweten had, had ik vanmiddag niet zoveel tijd aan gespendeerd. Koken en douchen, als ik erna online wil gaan vraagt een Nederlands koppel me op de koffie. Daar blijf ik de ganse avond hangen. Als het over postpakketjes gaat en hoe duur ze zijn, stellen ze voor om wat mee te nemen. Ze wonen in Roermond wat niet zo onnoemelijk ver is. Morgenvroeg bekijk ik wat ik kan missen. Dan kort en bondig online, spijtig genoeg is het te laat voor meer. Ondertussen is het buiten best koud. De dauw is ook gevallen en alles is al vochtig.

Advertisement



Tot: 0.295s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 56; dbt: 0.0958s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb