Sunnuntai Oslossa

Europe » Norway » Eastern Norway » Oslo
March 25th 2018
Published: March 27th 2018

Alkoi kesäaika. Huone piti luovuttaa klo 11 ja lento lähti klo 17. Jätin siksi matkatavarat hotelliin säilytykseen. Menin ratikalla katsomaan raitiovaunumuseota, joka aukesi klo 12. Kun katsoin filmiä, jossa ratikalla mentiin Holmenkollenille, sain idean mennä käymään siellä metrolla. Rata kulki maan pinnalla. Monella oli sukset mukana. Kävin vain kääntymässä metroasemalla enkä lähtenyt tutkimaan aluetta tarkemmin. Paluumatkalla oli hyvät näkymät kaupunkiin.

Kävelin Grönlannin asemalta hotellille, hain matkatavarat. Ratikalla rautatieasemalle. Sain 66 kruunulla ostettua lisämatkan viikkolippuuni. Söin asemalla vielä makkaran, pølse, ja ostin evääksi pähkinöitä. Matka lentokentälle kesti paikallisjunalla 22 minuuttia. Lentokentällä piti jonottaa jonkin aikaa lähtöselvitykseen. Turvatarkastuksen jälkeen täytin vesipullon ja latasin lentokentän WiFillä kuvia tänne. Helsingin lennolla ostin viiniä. Vieressä istui norjalaisen nuorimies, joka oli jatkamassa kaverien kanssa Thaimaahan.

Tampereen jatkolento olikin oma seikkailunsa. Vaihtoaikaa oli sen verran, että menin lähtöportista ulos ja kävin ostamassa Alepasta evästä. Palasin siis turvatarkastuksen läpi. Lento lähti klo 21.15, vartin etuajassa. Kun oltiin ilmassa, niin kapteeni kuulutti että Tampereen kenttä oli siinä kunnossa lumisateen jäljiltä, että sinne ei voinut laskeutua. Joten palasimme takaisin Vantaalle. Saimme kaikki liput klo 23.45 lähtevään koneeseen. Harkitsin hetken olisinko ottanut matkatavarani ja lähtenyt bussilla tai junalla, mutta päätin katsoa tämän loppuun. Saimme kukin 8 euron kupongin, joka kävi lentokentän ravintoloissa ja Alepassa. Menin sitten uudestaan käymään Alepassa ja palasin toistamiseen turvatarkastuksen läpi. Lopulta toinen yritys onnistui, ja saavuin Pirkkalaan puolenyön jälkeen. Menin vielä klo 0.57 lähtevällä viimeisellä bussilla Tampereen linja-autoasemalle ja otin sieltä taksin kotiin.

Tot: 0.305s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 41; dbt: 0.1854s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb