Ik ben er klaar voor!


Advertisement
Netherlands' flag
Europe » Netherlands » South Holland » The Hague
May 10th 2019
Published: May 10th 2019
Edit Blog Post

Nog 1 nacht te gaan en dan is het eindelijk zo ver. Het gene waar ik maanden lang naar heb uitgekeken en voor heb gespaard: ik ga voor een jáár lang helemaal alleen op reis!

Maar waarom zou iemand helemaal alleen voor zo'n lange tijd weg van huis willen gaan? Sommige doen het om iets te verwerken, anderen doen het om van de dagelijkse sleur te ontsnappen. Ik doe het voornamelijk om twee redenen:

1. Ik wil mijzelf (her)ontdekken om er achter te komen wat ik verder in mijn leven wil gaan doen.

Na twee keer een studie niet afgemaakt te hebben voelde ik mijzelf een beetje doelloos en heb ik wat horeca baantjes en zelfs heel even in de sales gewerkt. De horecabaantjes waren best prima en met name bij mij laatste baan bij Vitesse heb ik het erg naar mijn zin gehad, maar ik wist van mijzelf dat ik dit niet voor de rest van mijn leven wilde doen. Alleen wat ik wel wil doen ben ik nog niet uit.

2. Ik wil mijzelf bewijzen dat ik geheel op mijn eigen benen kan staan.

Inmiddels ben ik al bijna 29 jaar en woon ik nog steeds bij mijn ouders. Begrijp me niet verkeerd ik vind het heel gezellig met ze, maar het wordt wel echt tijd dat ik het nest ga verlaten. Echter door allemaal onzekerheden over geld en mezelf stelde ik dit telkens weer uit. Deze reis staat dus ook in het teken als een afscheid van die tijd en de start van een nieuw begin.

Los van van deze twee dingen gaat het mij natuurlijk ook gewoon om plezier hebben, andere culturen leren kennen, mooie dingen zien en lekker eten! Er zijn 8 landen die ik gepland heb staan om te bezoeken: Thailand, Maleisië, Vietnam, Laos, Indonesië, Nepal, Cambodja en de Filipijnen. De precieze volgorde staat niet vast, maar ik begin in elk geval in Thailand met een 16-daagse groepsreis.

Mijn tas is gepakt, mijn lichaam gevaccineerd en alle andere zaken zijn geregeld. Ik ben er klaar voor!



P.S. To my non-Dutch speaking followers, sorry but at special request of my grandma all my blogs will be in Dutch

Advertisement



Tot: 0.1s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 35; dbt: 0.0434s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb