Voorbereiding


Advertisement
Netherlands' flag
Europe » Netherlands » Province of Utrecht » Zeist
March 7th 2006
Published: March 10th 2006
Edit Blog Post

Tja..voorbereiden:

1. Visa!
Inger had haar visumaanvraag voor India (voor stop-over) aangetekend verstuurd aan Indiase Ambassade: toekenning verliep vlekkeloos.

Goed voorbeeld doet volgen: paspoort, kopie ticket, ingevuld visumaanvraagformulier voor Indonesie met pasfoto werd ook aangetekend verstuurd door mij; twee dagen na verzending berichtte de Indonesische ambassade: alles was in goede orde ontvangen, documenten waren compleet, maar visum moet in persoon aangevraagd worden!

Dus ik scheur naar Den Haag op een vrijdagochtend om me in de rij voor visumaanvragen te voegen bij de Indonesische ambassade. Onderweg bericht ik Inger dat ze de aanvraag voor Indonesie niet per post kan doen: Inger springt onder de douche en haast zich naar Den Haag (ze denkt haar afspraak in Amsterdam twee uur later dan net te kunnen redden!
Kanttekeningen:
- Het "eiland" Spijkenisse is afgesloten van de buitenwereld bij druk vaarverkeer;
- Inger weet niet waar in Den Haag de Indonesische Ambassade ligt en heeft geen uitzonderlijk gevoel voor richting😉

Anneke op de ambassade:
- parkeerplek vinden in de nabije omgeving is een hele opgaaf;
- ik trek een volgnummer om 11.00 uur: er zijn 21 wachtenden voor me;
- de tijd tussen 21 wachtenden voor me en 17 wachtenden voor me bedroeg 25 minuten (jemig: hoe lang gaat dit duren? In ieder geval lang genoeg voor Inger om haar aanvraag hier af te kunnen geven);
- 12.59 uur: ik ben de eerstwachtende zie ik als ik van buiten naar binnen tussen de lamellen doorgluur (binnen heb ik geen bereik met mobiele telefoon om Inger telefonisch naar de Ambassade te loodsen)
- 13.00 uur: Ik zie Inger met de auto naderen en zwaai overdreven met beide armen: ze parkeert de auto op de stoep, stap uit, rent voorbij de bewaking het terrein op en geeft de documenten aan mij.
- 13.01 uur: ik ren naar binnen met onze papieren, werp een blik op de klok met volgnummers en zie de klok verspringen naar mijn nummer: ik ben eindelijk aan de beurt en....wat een timing!!

2. Vaccinaties: done!
- Hepatitis A
- Buiktyfus
- DTP

Malariatabletten moet ik nog ophalen bij de apotheek.

3. Zorg voor goedgevulde mp3-spelers: done!

4. Welke boeken nemen we mee?
Anneke's kilo's (3?):
- Indonesia-Lonely Planet;
- Motormoeder-Threes Anna (goed boek,thanks P);
- Joe Speedboot-Tommy Wieringa (met dank aan K)
- Knielen op een bed violen-Jan Siebelink (zware kost, K!);
- Mogelijkheid van een eiland (wie van u verdient het eeuwige leven)-Michel Houellebecq (heb er zin in, jammer dat het geen pocket is);
- Dinner for two (a one-night stand with whole-life consequences)-Mike Gayle (voor in de hangmat met verstand op nul);
- Het leven waarvoor je geboren bent-Dan Millman (kga het eindelijk lezen, R!)

Inger's kilo's: wordt vervolgd......

Advertisement



10th March 2006

Goede reis
Hi meiden (sorry Inger, ik ken je niet maar toch) Goede reis gewenst. Anneke is er voor mijn gevoel er tussen uitgeknepen zonder dat ik goede reis heb kunnen wensen. Dus nog bij deze.
10th March 2006

Goed begin is ....
Hallo meiden, Vanuit het koude hoge Zweden (min 15 graden) wensen Ernest, Caitlin, Tara en Mireille jullie een fantastische avontuurlijke vakantie. Hopen dat alles zo gestroomlijnd gaat als het ophalen van jullie visa!!

Tot: 0.086s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 67; dbt: 0.0565s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb