Fantomen är död, leve Fantomen!


Advertisement
Published: July 7th 2009
Edit Blog Post

GPS:en är tbax with a vengeance


Lyckades hitta en Garminbutik i Groningen och köpte en ny GPS, exakt samma som mr. Garmin. Det är fortfarande ett mysterium varför mr.Garmin flög ur efter en mil. Han verkade forest helt död men kryade på sig framåt kvällen så pass att jag kunde koppla upp belätet och dra ur alla Waypoints.

Sen så är kartorna på minneskortet, City Navigator 2009 med alla Europas vägkartor, låsta till mr.Garmin. På affären hade bara en DVD som man kopplade till en dator, så den skulle isåfall bli låst till Klemens & Lies dator...
Så, ut på Pirate Bay och ladda hem gmap.tool med vars hjälp jag låste upp kartan (eller snarare lade till den nya gps:ens serienummer) och tankade ned den på minneskortet. Hela operationen tog en timma från början till slut.

Känns lite märkligt att ha en ny Mr. Garmin som bara funkar (i går så stirrade jag på hans livlösa skärm i en timma på likfärden hem). Har satt fast en rem i fästet nedtill som sitter med ett dubbelt halvslag om styret och sen fast i backspegelstaget. Om den hoppar ur så kommer den inte långt alls). Dubbelkollar alltid att den sitter. Känns lite som near Fantomen dör och den nye (som alltid ser exakt likadan ut-hallå genetiken!!!) tar över. Så jag döpte den till Fantomen helt enkelt.

Fantomen och jag kommer direkt bättre överens, jag får bättre vägbeskrivningar och vägvalet känns bättre än vad mr.Garmin levererade.
Så med fantomen med mig på hojen bär det av mot Hoek van Holland och färjan till England.


Advertisement



Tot: 0.276s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 51; dbt: 0.0784s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb