An new adventure; The start of my own company De Tuinconsulent


Advertisement
Netherlands' flag
Europe » Netherlands » North Brabant
December 24th 2020
Published: December 24th 2020
Edit Blog Post

"De Tuinconsulent" www.detuinconsulent.nl





Hello dear readers of my blog, it has been a long time since I have added new stories here.

That does not mean I did not travel and have a good time. Several visits to Africa, some diving and f you know me some strange situations i got myself into.

But now its a complete different adventure, I would like to share with you.

I started my own garden advising company De Tuinconsulent : www.detuinconsulent.nl next to my new job.

As its based in my home, it means my working area is in The Netherlands; North Brabant.

Therefore the rest of information is in Dutch:



Welkom op mijn Travelblog,

Ik ben een eigen bedrijf begonnen "DeTuinconsulent" omdat ik zie dat er veel verspilling plaats vind en mensen op onnodig hoge kosten worden gejaagd.

Dit brengt ons bij mijn concept “De Tuin Consulent”: https://www.detuinconsulent.nl/

Naast mijn werk vind ik het leuk om vrienden en bekenden te helpen met de inrichting en advies voor het onderhoud van hun tuin. Het geven van advies is dus een hobby naast mijn werk



graag wil ik helpen zodat jij/ jullie meer kunnen genieten van je tuin. Nu hoor ik de tegen argumenten meteen, mijn hele tuin over hoop, dit kost klauwen met geld, ben ik straks heel de tijd bezig met onderhoud. Hier komt het mooie van dit concept. Wij gaan dit samen doen zodat dit niet nodig is of in overleg gaat. We gaan gebruiken wat al in de tuin aanwezig is, naar wens (deze geef je aan) schaf je nieuwe planten of elementen aan. Want het is jou tuin en ik help mee met een plan te maken dit kan bestaan uit een algemene schets, tekening of een compleet plan van aanpak over het (her) aanleggen van uw tuin inclusief een mooie vijver, speeltoestel, terras met buitenkeuken of wat je maar wenst. Dit wordt geen fancy 3D tekening maar een schets samen met jullie gemaakt.

Dus wat heb ik van je nodig om een advies te geven, en dat is veel makkelijker tijdens een bezoek (en ook veel gezelliger):

· Een tekening van de tuin en de woning met inzichtelijk de ramen en deuren (waar zit je, eet je, waar is de keuken)

· De positionering van de tuin, waar is het zuiden om rekening te houden met zon en schaduw voor de beplanting.

· Wat zijn jullie wensen, in welke levens fase zit je (zie uitleg wensen en levensfase) wie worden de gebruikers, kinderen of ouderen?

· Wat mag zeker niet in jullie tuin ontbreken?

· Een goed beeld van wat al in de tuin aanwezig is, het mooiste is als je grote beplanting kunt laten staan en andere.

· Wat zijn jullie favoriete kleuren en stijl, landelijk, artistiek, met verhogingen, wil je een snoep tuin?

· Wat voor eisen heb je voor het terras, wat voor tegels, ook voor rolstoel toegankelijk, overdekt of juist onder een mooie boom?

· Het budget wat jullie over hebben om dit te realiseren

· Een beeld wat jullie zelf willen en kunnen doen en hoelang je erover wilt doen.

· Hoeveel tijd wil je aan onderhoud besteden?

Omdat ik een voorstander ben om materialen her te gebruiken is dit ook een kans om met meerdere vrienden of kennissen samen te doen. Misschien kunnen jullie beplanting of elementen van elkaar hergebruiken.





Mocht je vragen hebben over De Tuinconsulent kun je hier contact met mij opnemen: https://www.detuinconsulent.nl/contact/


Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement



Tot: 0.199s; Tpl: 0.044s; cc: 12; qc: 29; dbt: 0.0391s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb