Dag 2

October 19th 2010
Published: October 19th 2010

Het schaatsverslag

De boswandeling
Na de overheerlijke macaroni zijn we gezellig door het bos gaan wandelen. Maar voordat we gingen wandelen, zijn de professionele afwassers Anne en Milan zijn ingeschakeld. Toen we gingen wandelen was het al donker. Na de geweldige boswandeling, viel Ian een geweldig idee in. Samen met Cor en Nico heeft hij verzonnen dat er een schaatsbaan zou kunnen worden gebouwd asl alle limburger een paar euro bijdraagt. Daarna zijn we nog spelletjes gaan spelen in de huisjes.

Na wel of niet geslapen te hebben zaten we s’morgens om 9 uur al weer aan het ontbijt met vers gehaalde croissants. Nadat we ons buikje rond haddden gegeten zij we meteen doorgegaan naar de schaatsbaan waar we geschaatst hebben en iemand de gouden tip heeft gekregen. Onder het schaatsen kreeg diegene aanwijzingen, waaronder de Gouden Tip: Als je je schaats bijhaald en je zet hem ietsje achter de andere schaats, dan kun je met die andere voet een meer zijwaardse afzet maken en dat leid tot een grote slag en dus meer snelheid. En nu de Zilveren: als je in de bocht het linker been strekt dan gebeurd het vaak dat je dit been zo schuin naar achter strekt dat de kracht die je erin steekt geen snelheid oplevert. Maar als je nu je schouders een beetje naar rechts duwt in de bocht en je hangt naar links, dan wordt je gedwongen tot een meer zijwaardse afzet doordat je de schaats ten opzichte van de andere meer naar voren zet. Om dit te bereiken kun je je linker arm op je rechter bovenbeen leggen.

We hebben op de schaatsbaan nog lekkere chocomel gedronken. Toen we terug liepen naar de bus zagen we dat er een gele jumbo bus op ons stond te wachten.

Na we spelletjes hebben gespeeld zijn we aan tafel geschoven op het menu stonden aardappels en shoarma en als toetje cake met bevroren aardbeien en slagroom.

Nu verdere onzinnge nieuwtjes:
• Ian heeft een ikea family pas
• Lars heeft een chocomel tas
• De ezel en het paard hebben de naam Sjmekie Sjonnie
• Kleine Femke is aan het hoesten
• Gerrie heeft een glas water in sjoerd gezicht gegooid
• Milan heeft 20 cent verdiend aan het drinken van een glaasje cola

De redactie is: Ian, Kaija, Elianne, Milan en Anne

Tot: 0.089s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 52; dbt: 0.0405s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb