Last entry. I'm back! :) and :(


Advertisement
Netherlands' flag
Europe » Netherlands » Limburg
August 12th 2014
Published: August 13th 2014
Edit Blog Post

Hoi hoi.
Laatste blog.
Onze laatste dagen stonden in het teken van afscheid nemen van elkaar..

Op zaterdag hadden we nog een laatste werkdag bij Young Focus, alleen voor de echte die-hards onder ons. We ontvingen die dag ook certificates van deze organisatie. Munif en ik entertainden een groep kinderen zinder dat we ons voorbereid hadden, en dat ging verrassend goed. Iedereen heeft een leuke dag gehad bij de kinderen en de kinderen met ons. Deze kinderen hebben we het minst mee opgebouwd omdat we hier maar twee of drie keer zijn geweest, maar toch was het speciaal omdat het voor ons de aller aller aller laatste dag werken was. Ons project zat erop.
We hebben 5 a 6 weken lang ons ingezet om iets te betekenen voor de armsten in deze wereld; kinderen zonder toekomst, levend in armoede, vaak kansloos en soms achtergelaten of verwaarloosd. We hebben ze leren kennen, met ze gespeeld, ze dingen geleerd, maar bovenal daar geweest voor hen. Onze aanwezigheid onder hen was genoeg om hen op te beuren, vreugdevol nieuwe dingen te zien of zelf aan te zetten tot dromen. Hoopvolle dromen van een beter leven, een betere toekomst. Als we slecht 1 kind gemotiveerd hebben om harder zijn best te doen op school en sterker in het leven te staan dan hebben we ons doel al bereikt. En ik weet zeker dat dat gelukt is de afgelopen weken.

De foto's vertellen de rest. We zijn nog naar het filmfestival Cinemalaya geweest en een fotoshoot gedaan. We hebben afscheid genomen van onze Filipijnse vrienden en vriendinnen. We hebben afscheid genomen van elkaar...

Bijna iedereen had net als ik de vlucht op zondag. De allerlaatste avond wilde niemand gaan slapen. Dus dat deden we ook niet.

Zondagochtend had ik dezelfde vlucht als twee van mijn beste (Chinese) vrienden, Coco en Carol. Dat was toeval! Toen zij hadden geboekt bleek het dezelfde te zijn als mijne. Gezellig 😊

In Guanzhou waar ik moest overstappen nam ik afscheid van hen en tot mijn verbasing kreeg ik van de airline een gratis hotel aangeboden! Nou ik kreeg een tijdelijk visum en werd met een shuttlebusje naar een supersjiek hotel gebracht! Ik had 8 uur in Guanzhou, of eigenlijk een stadje in de buurt ervan. Hoe dan ook ik was in China en ookal had ik al 30 uur niet geslapen, ik ging natuurlijk naar
Laatste avond naar de clubLaatste avond naar de clubLaatste avond naar de club

Boven vlnr: Jazz, Richard, Rachel, Wendy, Carol, Wim Onder vlnr: Joni, Bila, Rendi, Munif, CK
buiten en China verkennen! Dat bed op de foto is dus precies zo achtergelaten als ik het vond.
Ik bed naar een winkelcentrum gewandeld en door een park. In het park ben ik "even op een bankje gaan liggen". Ik schrok me kapot toen ik wakker werd! Ik heb echt geluk gehad dat ik mijn geld en telefoon enzo nog had haha
's Avonds kocht ik in het hotel een buffet met het geld dat ik van Coco had gekregen. Ik kon bestellen wat ik wilde en mijn Chinese obertjes kwamen het brengen. Ze waren uiteraard weer fan van me dus bedienden me op mijn wenken. Ik heb denk ik wel 10 gerechten gegeten haha. Vonden ze niet erg, ze mochten met me op de foto dus alles was goed.

Maargoed toen weer 13 uur lang in het vliegtuig. Beetje slaap hier en daar gelukkig. In Amsterdam stonden papa, mama, Bert en Thijs te wachten. Ik was thuis.
Blij om thuis te zijn, ondanks dat ik een geweldige tijd gehad heb in Manila. Ik heb er graag gewoond. Ik heb veel vrienden gemaakt daar. Ook vrienden voor het leven. Ik mis bepaalde dingen nu al...

Maar nu: Vakantie (zomerkamp :D)


Additional photos below
Photos: 26, Displayed: 24


Advertisement



Tot: 0.175s; Tpl: 0.015s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.1301s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb