Inpakken en Wegwezen!


Advertisement
Netherlands' flag
Europe » Netherlands » Flevoland
January 25th 2010
Published: January 25th 2010
Edit Blog Post

Hallo iedereen!!
Dit is mijn eerste verhaal op mijn nieuwe weblog. Hier ga ik de komende weken/maanden mijn belevenissen bijhouden van Schotland. Zoals bijna iedereen denk ik al weet vertrek ik woensdag de 27ste naar Schotland. Ik vlieg samen met Mieke, een meisje van mijn school. We vliegen naar Edinburgh (hoofdstad van Schotland) en gaan dan vervolgens met de trein naar Paisley (naast Glasgow). Die nacht verblijven we samen in een Bed and Breakfast.

De 28ste kunnen we terecht in onze accommodatie. Ik verblijf in Thornly Park Residence. Dit zijn studentenappartementen ongeveer 5 km verwijderd van de Universiteit. Je verblijft dan in kamers met max 6 personen.

De 29ste hebben we onze introductiedag. Deze dag moeten we ons inschrijven voor de vakken die we willen volgen. We moeten dit semester 30 studiepunten halen, wat inhoudt dat ik maar 3 vakken hoef te volgen. HOE RELAXED!! In tegenstelling tot NL zou ik voor hetzelfde aantal studiepunten 8 tot 10 vakken moeten volgen! Hopelijk kan ik mijn rooster zo aanpassen dat deze 3 vakken op aaneengesloten dagen of op dezelfde dag plaatsvinden zodat ik voldoende tijd heb om te reizen, dingen te zien en lekker fotos maken 😊!

Nu ben ik nog een paar dagen thuis waarin nog van alles gedaan moet worden, waaronder natuurlijk mijn koffer pakken. Ik mag maar 20 kg mee! Maar hoe ga ik dat doen? NO IDEA YET!!

Nou goed! Mijn volgende blog schijf ik waarschijnlijk vanuit Schotland! Tot dannnn.....


Advertisement



25th January 2010

Oeoeoeh Inge leuk! je komt ook eindelijk naar het land van de Haggis, kilts, doedelzakken en whisky :D Ik begin nu aan mn derde week, en jaaa Schotland is leuk :D Hoe laat ga je vliegen? Dan kan je misschien nog een dagje Edinburgh doen ;)
25th January 2010

Whahaha idd 20 kg... Hoe ga je dat doen? Ik had een 75 liter backpack, een koffer en een kleine backpack bij me :-p... Ben benieuwd. Anyway, hoe zit dat met: "Max 6 personen". Heb je dan je eigen kamer in een groter appartement? Succes met inpakken. x
25th January 2010

@ Sanne
Hahaha nja ik ben er ook nog niet 8er. Moeten zware keuzes gemaakt worden :P. Ja je verblijft gewoon op kamers zeg-maar. Je zit met max 6 andere meiden in een appartement, maar je hebt wel je eigen kamer met wastafel. Dus dat is relaxed. Je deelt de keuken, badkamer(s) en woonkamer als die er is.
25th January 2010

Irene
Yeaaah, iedereen aan de blogs! Heb je dr al zin in?? :D Hahaha! 20 kg is erg moeilijk, ben ik ook achter gekomen.. En veel mense hier die ik leerde kenne de eerste paar dagen komen van plaatsen waar ze 2 koffers van 20 kg mee mochte :O.. Haha, anyway.. Jij bent dichterbij huis, dus kun je het miss aan iemand meegeve die langs komt, toch? Succes ;) en have fun in Schotland!! xx

Tot: 0.088s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 56; dbt: 0.0591s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb