Blogs from Niksic, Montenegro, Europe

Europe » Montenegro » Niksic April 10th 2010

The long and winding road On a clear, cold April day, I loaded my well-worn companion Olivia and left Pljevlja for Montenegro’s second largest city, Niksic (pop. 75,000); it would have been nice to know I was driving in the wrong direction. After 25km, I “asked” the townsfolk in the village of Gradac (pop. 364) “which way to Niksic?” This elicited an amused round of laughter. By “asked,” I mean to say I pointed in each direction, and said “Niksic,” with an implied question mark on the end of the word. A fifty-year-old man with a single tooth and traditional handmade farmer’s clothes, seemed quite sure that I had indeed traveled the wrong direction. As much as my prideful self would have rather traveled around the planet in the other direction, my retreat was imminent. Durmitor ... read more
Mount Durmitor
City of Niksic
Ostag Monastery

Europe » Montenegro » Niksic » Vilusi May 14th 2005

Vanuit Trebinje begon ik mijn tocht met eerst ongeveer 20 kilometer langs de mooie Trebinsnjica rivier die, voordat haar loop naar het noordelijk gelegen Bileca-meer gaat, eerst in oostelijke richting stroomt. De verschillende heuvels zorgen er voor dat de rivier door het mooie groene dal kronkelt. Ik word middels een brug naar de overkant van de rivier geleid. Vanaf de brug heb ik een geweldig uitzicht. Naar het Noorden toe zie ik een diepe smalle rivierbedding terwijl naar het zuiden toe een ondiep ongecontroleerde loop zichtbaar is. Ik passeer even later een oude spoortunnel en een nog in tact zijnde spoorbrug. Vroeger liep hier een trein. De loop van het spoor is nog op vele plaatsen waar te nemen. Voordat de heuvels bergen worden buigt de rivier linksaf. Ik begin aan de 11 km lange klim ... read more
De oude spoorbrug
De rivier vanaf de berg
Kapel met begraafplaats in Vilusi

Tot: 0.05s; Tpl: 0.003s; cc: 5; qc: 27; dbt: 0.0217s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb