2.den - presun budva


Advertisement
Europe » Montenegro » Budva
July 6th 2020
Published: July 7th 2020
Edit Blog Post

Noc na letisku je zamnou. Lezalo sa pohodlne, ziadne zvuky okolo, no i tak som spal len na pol oka.

Ludia sa okolo 400 uz zacali trusit na letisko.

Ja idem na pasovku a smer moja gate.

Pri kontrole obcanky som si musel dat dole satku.

Inak satku som mal len pred kontrolou. Vacsina ludi ju vsak nosi stale na letisku.

Ranajky vybavene sladkostami z domu a to zapite docapovanou vodou zo zachoda.

Do lietadla nastupuju zvacsa domaci, pocul som cestinu i rustinu.

Pobavila wizzair pracovnicka ked podgoricu citala ako podgorika.

Druhy pracovnik kontroloval pasy, kazdy mimo eu a ciernej hory overoval v systeme ci clovek vlastne moze vstupit na uzemie ciernej hory

Sadam si na sedadlo 9b, vedla mna ciernohorka a obrovsky nemec, mohol mat okolo 2m.

Pred startom pobehovala letuska a kontrolovala rozopnutie pasov. Ano rozopnutie, bo ak stoji lietadlo, pasy maju byt rozopnute. Nuz novinka pre mna a asi aj pre ostatnych cestujucich.

Neskor presadzali k emeregenci exit ale ja som to stastie nemal.

Po vzlietnuti si nemec odsadol, hned som zaujal jeho miesto pri ulicke.

Hodinovy let v pohode aj s ruskou na sebe.

Pristatie tiez.

Letisko uplne prtave.

Cez plochu sa ide na colnicu.

Pri vstupe nam obsluha striekala dezinfekciu na ruky.

Debil som sa najskor postavil do rady pre domacich.

Bum razitko do pasu (da sa ist aj na obcanku) a uz som v ciernej hore.

Tu hladam mojho vodica, no nic.

Rozne mena, no moje resp nazvy spolocnosti nikde.

Taxikary moc otravny neboli.

Po 20min pisem a volam do spolocnosti co ma mala vyzdvihnut, ziadna reakcia.

Ked uz na letisku caka iba jedna rodinka (asi po 40min cakania), balim to a idem pesi.

Na vlak sa mi cakat nechce, ide az o 1.5hod, nuz idem na hlavnu cestu (z letiska asi 20min pesi).

Bus nikde tak pomalocky idem smer podgorica.

Nikto mi nezastavil a bus ma obiehal az kusok pred podgoricou, nuz som si odslapal asi 7km. Kurva keby vim, dockam na vlak.

Podgorica prvy dojem hruza. Len panelaky, rozostavane budovy a kopa aut.

Ani jedlo nikde na hlavnom tahu.

Nakonec koncim v mini pizzerie (master pizza) pri mojom zubarovy dentalex v inom cinziaku.

Obsluha ma vyziva nech si dam rusko.

Co je debilita, bo nakonec som pizzu jedol dnu (maju tam dva stoliky).

Pizza nic extra.

Pozitivum je, ze sa plati eurom a skoro vsetkemu rozumiem.

Po jedle ide o dum dal k zubarovy.

Prichadzam o hodinu skor, nemam problema. Nuz balkan proste.

Chvila cakacky v mini cakarni, free wifi. Tak hned poslana staznost na moj odvoz a zruseny ranny pondelkovy. Som zvedavy ci mi to uznaju a vratia nazad kredit.

Vchadzam do malej miestnosti.

Tu zena, reku sestricka, bo na fotke bola ona a chlap.

Nene zubarka to je.

Sestricku nepotrebuje, vsetko zvlada sama.

Nenapadne kukam okolo a veru, toto je najslabsi zubar co som videl po materialnej vybave. Vsetko uz ma svoje roky.

Zubarka si dava stit, ruska nechyba a ide sa na to.

Po polhodine som vybaveny, isla v kuse, vsetko si chystala sama kedze nemala sestricku.

Sa riadne narobila. Zub mi krvacal a diera obrovska. Este, ze bol mrtvy a nic som necitil.

Zubarka inak super. Uvidime kolko to vydrzi.

Platim 25€, fotim si dokumentaciu co poslem na poistovnu.

Bus do budvy ide 12.24, stiham ho len tak tak.

Vonku riadne pecie.

Listky sa kupuju na stanici, treba rusku, s miernyn stanicnym priplatkom (cca 1€).

Za pokladnou pekna lokalka, balkan ole.

V turnikete pipam listok, smer peron a pekne vyzerajuci minibus.

Dnu na skapanie, klima ziadna. Sofer este trha listky a uz sa ide do budvy.

Prechadzame podgoricou, ozaj tu nist neni.

Hlava mi pada, tak si moc pekne hory neuzivam.

Zastavka v jednom meste, kde vystupila polovica osadenstva.

Treba mat rusky i v buse ale nik ich nemal ani sofer.

Tunel a paradny vyhlad na more a nizko polozenu budvu.

Uplna nadhera.

Bus stanica v budve je trosku mimo stareho mesta ale pohoda.

Idem do vytipovaneho ubytka freedom hostel budva.

Domaci mi vravia, ze nefunguju, hlavne, ze podla bookingu ano.

Posielaju ma uzkymi ulickami stareho mesta do hostelu michel.

Tu majitel aj s dvoma kumpanmi pri pive, hostel este len otvaraju (rozumej po korone), tak vyhadzane skrinky, vymena matracou.

Za 3noci v 5dorme chce 20€, tak to berem. Fakt sa mi v takom pekle nechce behat kadetade.

Na izbe je aj ac ale nefunguje, to zistene az na druhy den. Spolunoclaznici su robosi z hostela.

Uloha cislo dva je ist vybavit potapanie na stredu.

Budva diving centrum je hned v pristave a od ubytka asi 5min.

Kancelaria je za marinou v kontajnery. Ten je vsak klimatizovany.

2ponory za 60€ streda 1400. A vybavene. Nechavam zalohu 10€

Budu so mnou potapat este dvaja ludia.

Oklamal som ked sa ma pytali kedy som mal posledny ponor. Ale sak len o rok, to je v pohode.

Po zlom zaciatku na letisku ide vsetko podla planu.

Po promenade pri mori zacinam mensi prieskum.

V supermarkete pri poste kupene pivo. Hned ako som vstupil uz som pocul, maska. Tu sa s ludmi neseru a hned predavaci kricia, nie ako u nas.

Restiky prakticky prazdne ale funguju.

Niektore lakaju ludi na free lehatko so slnecnikom.

Cenovo jedla asi ako u nas (kukal som len zbezne co mali vycapene vonku), pivo za bratislavske tur.ceny.

More ciste, plaz kamienkova (slovenska plaz), ludi malicko. Vsetko skoro domaci, par rusov.

Koncim skoro az pri konci, kde su uz neni restiky.

Plachtu som nechal na izbe ale neni problem lezat na kamienkoch.

More trosku studensie ale super.

Slanost dost vysoka.

Po relaxe zapadam na gyros vo fastfoode skolijera. Ten mega velky.

Natlacene to do seba v parku, ktory prave buduju.

Sprcha na ubytku, mensi relax.

Este je velmi skoro, zapad slnka asi tak za polhodinku a ja som uz ko.

Dokopavam sa von.

Tam to uz zije, ludia posedavaju v restikach, chodia hore dole.

Stare mesto je poprepletane uzkymi ulickami ale stratit sa tu neda.

Za hradbami je fajn plaz, no ja pokracujem az na morgen plaz.

Ide sa spodkom utesu po chodniku. Skaly paradne.

Je tu i socha cviciacej malej morskej vily.

Kusok od plazi morgen zastavujem na vyhliadke.

Plaz vyzera super, taka izolovanejsia.

Na vyhliadku prichadza chlapik a pusta balkanske vypalovacky, co ma sprevadzali aj cestou busom. A je po relaxe.

Smer nazad promenada.

Tentoraz vsak nie pri mori ale rovnomerne snou o kusok vyssie pri obchodikoch.

Slnko je uz prec a v uliciach to oziva.

Korzujuce rodinky, pary, proste vsetci.

Suvenirove obchodiky otvorene ale dnu nikoho, len nudiaci sa predavaci.

Restiky sa trosku plnia ale stale nic na co su tu zvyknuty. V niektorych je viac casnikov ako hosti.

Skusam kopcekovu zmrzlinu, hned dva kopceky.

No balkanska to veru neni. Uplny humus, kornutok tiez uz co to ma za sebou.

Popri vrchnej promenade su rozne spestrenia. Maly lunapark, motokary, petangove ihrisko, to plne. Neaky ten fotbalek.

Kupupujem plechovkovy staropramen, niksicko mi moc nechutilo.

Skladam sa na plaz a popijam.

Na izbu prichadzam okolo 2200. Mesto prave zacina naplno zit, no ja som uz ko.

Zvonka smiechy, ziva hudba.

Naklady :

Velka pizza hawai, plech cola 0.33l : 6€ (4.2+1.2)
Zubar : 25€
Bus podgorica - budva 12.24hod : 6€
3xUbytko michel hostel, 5dorm, sprcha na izbe : 20€
Zaloha potapanie : 10€
Gyros : 3.5€
Plech pivo 0.5l : 1.3€
Nakup : 1.65€ (voda 1.5l + pivo plech 0.5l)





Advertisement



Tot: 0.613s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 46; dbt: 0.3208s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb