10.den - Skopje


Advertisement
Macedonia's flag
Europe » Macedonia » Skopje
June 4th 2017
Published: June 14th 2017
Edit Blog Post

Rano menim plany, povodne som chcel ist na bus 10/50 ale kedze som vcera skoro zalomil a dnes aj skoro vstal idem na 9/30.

Majitel ma uz caka.

Vcera mal problemy s francuzskou rodinou, stratili kluce od izby, tak sa hral na zamocnika.

K telefonu mi dava este synatora, podakovanie, poprianie vsetkeho dobreho atd.

Rychlo krokom smerujem na bus stanicu.

V okienku, ktore sluzi zaroven aj ako vstup k nastupistiam kupujem listok do skopje, na tabuli je vypisany odchod 9/30, bus ide nakoniec 9/50.

S jednou pauzou prichadzame do skopje.

Ubytko som tentoraz zvolil inde, co bola chyba.

The Comfy Hostel sa nachadza dalej od mesta, vo vacsom kopci. Tieto veci by az tak nevadili ale po prijati mensi sok, kupelka spinava, na 6.dorme mega teplo, lobby uboha. Staff tiez nic moc.

Ok sak bordel mozno cez den odpracu, ved je predsa len par minut po check oute a upratovacka zrejme este nenastupila. Prt makovy, aj navecer tam bol rovnaky bordel ako pri mojom nastupe. Po napisany negativnej recenzie, odpoved v zmysle, je nedela, vtedy upratovacka nerobi. No nasrat taky pristup.

Po sprche a relaxe v mini altanku pobratie sa na stretko s Anou.

Tentokrat ma na mna cas len do 18/00

Popri rieke sa dostavame k velkemu parku pri telekom arene, kde hrava svoje zapasy vardar skopje.

Padame na jedlo, teda len ja ,bo ona jedla doma. Najskor nechce ani pivo, no nakoniec si ho dava, i ked vypija len slabu polovicu.

Jedlo som si vybral so zaujimavym nazvom zig-zag, vobec som nemal sajnu co mi donesu. Donisli mi cigansku nakrajanu na pasiky, k tomu zemiaky a chleba posypany syrom. Ten bol uplne paradny.

Posilneny sme sa mestom opat dostali az k fontane s alexandrom velkym, prechadzame most, kotvime na dalsie pivo. Teda pivo len ja,tocene, moj naprotivok si dava kavu.

Fajn podnik pri rieke, v podzemi sa chysta neake divadelne predstavenie.

V kazdom podniku sleduju europske finale hadzanej, hra vardar skopje proti nevim komu. Ale vsetci to tu moc prezivaju. Proste obycajny zasrany uspech fans len.

Opat prechadzka popri rieke, ktoru lemuju novostare budovy. Na niektorych statnych su aj farebne flaky z revolucie ale nie az v takom mnozstve ako v Prilepe.

V parku women warior si sadame na lavicku a ladujeme sa skvelou zmrzlinou kupenou u Gina . Fakt mega dobra zmrzlina.

Cez cestu je parlament, ohradeny zatarasamy s hliadkujucimi policajtami. Policajt sedi na stolicke skovany v tieny.

A opat okolo alexandra velkeho. Hadzeme si mincou kam ist ci do pevnosti alebo nazad k alexandrovy kde by sa podla any mali zacat zgrupovat ludia a oslavovat vitazstvo v hadzanej.

Minca nas posiela k pevnosti ale jej rozhodnutie nerespektujeme a ideme na namestie.

Pomalicky sa to tu zaplna ludmi v cervenocirnych farbach, v rukach zastavy.

Stale ich prichadza viac a viac, zacina spev, skandovanie, obsadenie turistickeho vlacika, zapalovanie bengalov.

Na vsetko dohliada 2,5 policajta (ta polka je zena).

Skvela atmosfera, dokonca aj policajti zacinaju skandovat.

Uz mi dost vyhladlo, presun na hranolky do babete (alebo tak neako, na rohu maksima gorkeho a dame grueva) a samozrejme pivo. Davam si toceneho budvara (uplne ze humus, s nasim sa to neda porovnat), moj sprievodca si dava male cirne.

Obsluha nam prinasa mega porciu vynikajucich hranolkou, ktore nemame sancu zjest. Ponukame suseda, ten nechce, na oplatku nam ponuka cigaretu. To ana neodmieta a doplna nedostatok nikotinu.

Z terasy mame super vyhlad na oslavujucich domacich. Auta vytrubuju, vlajky trcia z okien, dokonca si niektory dovolia z aut aj hlavy vystrcit 😊

Uplna parada, odpaluju sa rozne rachejtle, pivo tecie potokom.

Nieco pred polnocou sa lucim so skvelym sprievodcom a smer ubytko.

Povodne sme chceli ist este na jednu party ale fakt sme uz boli obaja totalne zniceny po tolkom chodeni po slnku.

Tu este na izbe vsetci hore, rozsvietene, padam do postele a okamzite zaspavam

naklady (1€ = 60,32mkd macedonsky dinar)

bus prilep-skopje - 370mkd
ubytko 6dorm share kupelka - 6€
3xmagnetky - 180mkd
rozne jedla cca - 780mkd ?

foto
skopje

Advertisement



Tot: 0.617s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 46; dbt: 0.3482s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb