6.den - Ohrid


Advertisement
Macedonia's flag
Europe » Macedonia » Ohrid
May 31st 2017
Published: June 13th 2017
Edit Blog Post

Ranna hygiena, vyhodenie dalsej suciastky, opat roztrhane smradlave ponozky. Uz sa tesim do ohridu,konecne na nohy nasadim zabky.

Uz klasicka zastavka v pekarni na burek, ten pekne zjedeny v parciku a smer bus stanica.

V pohode kupeny listok, opat aj tu je poplatok za vystavenie listku, a prechod cez sbs k nastupistu.

Tu mensia sou, jedna zahalenkyna dala do busu balicek, sofer cakal baksis ale ten mal zrejme jej manzel co bol v cakarny. Kedze nemal listok na bus sbs ho nechceli pustit k nastupistiam, tak zacala strkanica, dotahovanie, mensie hadky. Na pomoc dosol dalsi sbs-kar. Nakoniec sa ale vsetko vyriesilo, sofer dostal prachy, my v buse neznamy balicek, ktory zrejme zachvilu exploduje, sbs sa upokojili a slo sa dalej.

Inac domaci dobre spatne kukali po moslimke.

Cesta opat super, najskor po dialnici, majitel hostelu vravel, ze cele macedonsko je poprepajane novymi dilanicami resp tento rok by to mali dokoncit. Ked to porovnam s nekonecnou dialnicou bratislava-kosice chce sa mi plakat.

Okolie opat pekne kopce, obcas tunel vysekany v skale.

Co sa mi lubi,ze vodic bez problemov zastavuje cestujucim aj mimo zastavok.

V ohride vyskakujeme v centre mesta.

Vonku stale nenormalne slnko, pomalicky si to mierim k dalsiemu ubytku, Villa Ohrid Anastasia .

Aj tuto kurvy hybali s cenou, bohuzial som to nestihol prebookovat, tak spim o 2€ drahsie.

Check in mam az o 30.min ale ziadny problem.

Ujima sa ma pani domaca, po zisteny,ze som zo svk anglictina ide bokom a komunikujeme macedonsko slovensky.

Platim opat v domacej mene, zas nakokot kurz 1€ = 64mkd

V 4.dorme sok, su tu 3 baby, korejky. Ou je, welcome in paradise 😊

Hned ale prichadza vytriezvenie, iba jedna vie ako tak anglicky (na urovni 2rocnika zs). Debata teda ziadna, pohladne su i tak moc neni, teda az na jednu malu vrtku 😊

Konecne davam dole botasky a nahadzujem zabky. Smer centrum mestecka.

To je vzdialene od ubytka cca 15-20.min.

Na pesej zone plno obchodikov, davam si zmrzku za 20mkd, v uliciach kopa turistov, opat dost sikmacov.

Prichadzam k obrovskemu jazeru, same lodky, uzaj ma lanaria za 10€ na mini vyhliadkovu plavbu.

Pribadam si tu ako pri mori.

Postupne sa uzkymi ulickami prebijam na molo, paradny vyhlad. Dostavam sa az ku kostoliku Church of St. John the Theologian -at Kaneo, dalsi skvely vyhlad, velmi dobre miesto na relax, ktore vsak kazia hordy sikmacov.

Musim povedat, ohrid sa mi zatial pozdava.

Nakupujem prve magnetky, chlapik je cely stastny, bo zrejme moc navstevnikov nema. Je trosku zastrceny pri budove Plaosniku, ktoru rekonstruuju a tym padom sem ani moc ludi nejde.

Lesikom sa dostavam az k pevnosti, dnu pojdem az zajtra.

Na jedlo zapadam do restiky pri amfiku s priznacnym nazvom Gladiator. Sedia tu 6 madari v zelenych klobukoch. Berem im zo stola jedalnicek, kukaju jak puci 😊

Uf, dost velka prirazka je tu na jedlo, vydavam sa vegetarianskou cestou, sopsky salat a pivo. Pica mi donisla malu flasku.

Obsluha je dost doterna, stale sa vypytuje ci je vsetko ok, samozrejme po anglicky, ja na nu furt slovensky resp macedonsky.

Po jedle presun nazad na ubytko, kde mensi oddych.

Beriem si dlhe tricko a ide sa nazad do centra, ciel je jasny, zapad slnka.

Na kruhaci oproti strednej skole sa zastavujem ale este na jedlo. Opat to isty raznici s hranolkami a chlebom. Chleba som sa ani nedotkol no i tak mi ho nauctovali. Raznici bolo dobre, bola tam aj slanina. Mnam.

Pri jazere teda cakanie na zapad slnka. Sedim si na lavicke, ludia chodia po nabrezi sem a tam.

Zapad fajn, zajtra si ho pojdem ale kuknut z plaze cuba libre, tam ma byt bombasticky.

Debil mam na nohach len zabky, okamzite ako zmizli slnecne luce mi zacina byt zima.

Presun na ubytko, v supermarkete kupujem este 4 plechace.

Ako si tak idem, zrazu zbadam hambac za euro. To nejden proste ignorovat. Este k tomu ked majitel kuka futbal.

Z domaceho sa nakonec vykluje macedonsky turek, kuka finale tureckeho pohara, zacina tam dobra mela v hladisku. Fandi galatasarai istanbul. Davam mu nalepku spartaka, on mi na oplatku dava klucenku uz spominaneho tureckeho klubu.

Do hambaca mi natlacil aj hranolky. dost velky problem to zjest. Bohuzial maso chutovo nic moc.

Korejky su uz na izbe, inac som ich stretol aj pri jazere ale nepoznali ma.

Vytahujem piva, samozrejme im nevedia odolat, teda len dve, jedna nepije.

Zacina debata pri pive, na oplatku mi davaju banan a chocapic.

Darujem im aj privesok co som dostal od turka, mne je naprt. Sranda je,ze nechapu,ze to je futbalovy klub, myslia si ,ze to je nazov hamburgeru. No proste anglictina nulabodov. Nemam dalej silu ich o tom presviedcat, takze galatasarai istanbul je nazov hamburgeru od teraz.

Debata teda nakonec ani ziadna, bo fakt nevedia skoro ani pipnut. Jedna cestuje uz 2 roky (nepochopim ako moze tak dlho bez reci), dalsia par mesiacov a posledna bola aj na slovensku, prekvapivo nielen v Bratislave ale i v tatrach. Jedna je socialny pracovnik ,dalsia zubarka.

Zrejme najmladsia a najkrajsia si este ide pred spankom zacvicit. Cvici priamo v izbe a kurva, to budu vlhke sny 😊

naklady (1€ = 60,32mkd macedonsky dinar)

syrovy burek - 55mkd
bus 10/00 skopje-ohrid - 520mkd
ubytko 4.dorm share kupelka - 820mkd
3xmagnetky - 90mkd
sopsky salat + male pivo - 270mkd
zmrzlina - 20mkd
raznici s hranolkami - 125mkd + 5mkd tringelt
hamburger - 65mkd
4xplechovkove pivo - 172mkd

foto
skopje
ohrid

Advertisement



Tot: 0.803s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 46; dbt: 0.5717s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb