2.den - trakai, cesta domov


Advertisement
Lithuania's flag
Europe » Lithuania
September 18th 2022
Published: October 9th 2022
Edit Blog Post

Vcera este pred spankom som kontaktoval ubytko co s platbou.

Dnes mi pipla sprava, ze od 8/00 tam bude recepcna.

Zbavujem sa trenok a sup ho do kuchyne, tu uz recepcna zo spanielska. Prave sem prisiel mexican, planuje tu ostat 3tyzdne. Fakt nevim co tu tolko chce robit.

Vyplacam ju a nechavam jej tringelt 0,1€. Noc ma teda vysla 13€

V kuchynke hadzem do seba mini klobasky co som vcera kupil a mozem vyrazit smer zel.stanica

Listok na vlak som kupil uz cez web litovskych zeleznic .

Slovenske zeleznice by si mali zobrat z nich priklad, uplne jednoducha kupa, bez zbytocnych milion potvrdzovacich sms-iek, ktore pridu len na svk cislo.

Vonku rano riadna kosa este, som rad, ze vlak bol vyhriaty a nie vyklimovany ako cestou z kaunasu a to vonku zadne letne teploty.

Dnu skoro vsetko turisty, neaky cyklo zajazd indov.

Sprievodcicke ukazujem v mobil qr kod a vsetko vybavene.

Cesta ubehla az moc rychlo. Vonku riadna hmla.

Po vystupeni z vlaku idem smer miestny cintorin za ktorym lovim kesku. Aspon som sa odputal od turistov co maju rovnaky ciel ako ja, hrad trakai.

Jazero zahalene pod ruskou hmly.

Ked uz spominam rusky, nikde sa tu nenosia, covid sa tu vobec neriesi.

Idem popri jazeru a vychutnavam si magicku sceneriu.

Sem tam odstaveny cln, drevenne molo.

Ako sa blizim blizsie k dedinke zacina ma nieco fakt tlacit.

Pridavam do kroku, prekonavam drevenny most este stale zahaleny v hmle. Dalsi mini mostik a ocitam sa na free parkovisku.

Tu uz to nezvladam a skacem do krovia.

Odlovujem v okoli kesku na neakom velkom kopci, vraj archeologicke miesto. Nuz podla mna len kopec.

Uz v pokoji idem nazad do dedinky trakai.

Stanky so suvenermi, ludi pribuda. Opat zvacsa polsky turisti.

Pri hrade uz dost vela ludi, rozne grupy.

Hrad pekny ale nic velke z coho by clovek padol na zadok. Dnu som nesiel.

Obchadzam ho dokolecka, neaky studenti tu tocia film, cez jazero vidim vilu, ktora pripomina s trochou fantazie biely dom.

Po moste nazad do dedinky.

Fotim hrad z mola, odtialto vyzera lepsie. Voda, ostrov a na nom cerveny hrad.

Motam sa ulickou, kde dominuju drevene domceky, nieco podobne som videl v bielorusku. Je to pekne, bo je to ine. Ak by som tu zil, tak by som to bral ako samozrejmost resp nieco ako podradne mozno.

Parkujem v restike kiubete . mam stastie, bo po mne prichadza najskor 8clenna litovska rodina a potom 10 clenna polska enklava.

Prijemne prostredie, davam capaka a rovnomerne jedlo. Keby vim, ze na nho budem cakat 45.min dal by som si popularne kibynai (plnene tasticky)

Nuz jedlo bolo fajn, cesto v tvare kolaca plnene hovadzinou, zeleninou. Len ozaj ta cakacka.

Neskor prisli do restiky mlady knazi. Jeden domaci im hned ukazal nech si daju to kibynai.

V bruchu to nemam stale v poriadku (fakt nevim z coho, mozno z toho spicy cinskeho jedlo), test zachoda a smer po hlavnej na zel.stanicu.

Tu uz aj neake tie hranate panelaky.

Skoda pocasia, ze sa nezlepsilo.

Vo vilniuse navstevujem supermarket iki pri stanici. Kupujem tu odporucanu sladkost od recepcnej, sakotis. Mi to zabralo 75perc batohu, take velke to je.

Do odchodu posledneho vlaku na letisko mam nieco cez hodinu, tak este prechadzka kade tade a nestacim sa stale udivovat ako moc su litovci nazhaveny na ukrajincov (resp nenavist rusom). Rozne modrozlte srdcia, plagaty podporujuce ukrajinu a cele to zabil jeden obyvatel. Aby siel s davom tak na snuru na pradlo si zavesil modre a zlte tricko.

Vlak bol oznaceny ako tretia trieda, no prisiel rovnaky dvojposchodak ako vzdy. Rozdiel bol akurat v rychlosti, tento sa vliekol, no siel som nim len asi 7min a vyskakujem hned na prvej zastavke, kde smerovnik vilnius a na druhu stranu bielorusko.

Zastavka vlaku dole, tak bolo treba vyslapat (vytah nefunkcny) hore na cestu.

Budova terminalu zvonku ako neaka zeleznicna stanica. Dnu sa vsak cez nu neslo, bolo to treba trosku obist, znacenie dobre.

Dnu kopa ludi, security v pohode, letisko prtave.

Padim hned do salonika, do odletu nieco cez 3,5hod. Ak by bolo fajn pocasie zostanem v meste ale nemalo to zmysel, hlavne ked v saloniku mozem jest a pit kolko chcem.

No jest, na jedlo len studene pokrmy, na vrchole rebricka sendvic jak z pumpy. Aspon chlast a chipsy boli. No a aj nanuk nakonec.

Obsluha velmi prijmna pani, furt salonik cistili, doplnali jedlo, chlast. Byt tu teple jedlo, tak paradny salonik. Super kresla.

Zacal som citat knihu od d.browna - povod. Zatial sa to javi dobre, len som zvedavy kedy budem mat cas to docitat resp ani nie cas ako skor klud.

Chuj som si neskontroloval odlet a zbytocne som salonik opustil skoro. Let meska 15.min.

Pred gateom vsetko preplnene, taktiez obdalec,chaos, kriciace deti, stres ludi atd. Brrr, som si zvykol na pohodlie salonikov, som zvedavy dokedy mi moje clenstvo este bude platit a ci vlastne este neaky ten let v najblizsom roku dam. Po vyprsany si ho uz nebudem obnovovat, bo by som to nevyuzil.

Cul je na priority pass ponuka 190usd za neobmedzene vstupy na rok + jeden host gratis. Chlapci zdvihli cenu ale zas pre niekoho kto casto lieta sa to fakt oplati.

Boarding v pohode, tentoraz busmi.

Pri gate sa ma pytali ci mam rusko, bo nemci to furt vyzaduju, tak reku hej vo vacku. Obsluha len kyvla rukou.

V letadle samozrejme priposrany nemci fffp2 (zaujimave, ze zvacsa len dochodci a mladi, stredna generacia to ma take pol na pol), ostatok, vratane posadky na to prdel.

Pristatie na terminaly dva, co je len zasrana buda.

Vonku lialo, tak rychlo na elektrickovu zastavku. Tu mensi chaos s kupou listka. Ked clovek kupi 4 alebo 10, ma kus za 2,6€, inak stoji jazda 2,85€. Lenze nemecky kokoti, to maju pod specialny tlacitkom multiticket, tak clovek neznaly pomerov to nema sancu zistit. Aj ked natuka 4ks tak mu to da za 2,85€.

V elektricke klasicky sadam dozadu, rusko pod bradu a ide sa.

Nastastie po prichode na moju zastavku prestalo prsat, sup ho cez maly park a som doma.

Reklama na zastavke booster? why now? ma vratila do nemeckej gestapackej reality.

Tento vikend som cestoval na 120perc, veru nabuduce to takto silit nebudem. Prvy den som bol totalne ko.

Co napisat k litve.

Nuz chalan z amazonu mal pravdu, nic zaujimave tam neni co by clovek nenasiel inde. Aspon z tych troch miest co som navstivil. Cenovo v restikach to nebolo ziadne terno i ked s nemeckom lacnejsie. Supermarket mal skoro totozne ci vyssie ceny ako nemecko.

Vlakova doprava bez problemov, vsetko nacas, vlaky nove, kupa listka v pohode cez net, taktiez na mhd sa da kupit v pohode cez net.

Mesta boli ciste, rozne existencie som tam moc nevidel ( i ked som bol zvacsa v centre). Prekvapilo dost elektro aut ci hybridov.

Tak ako v nemecku, i tu su zalohovane plastove flase.

S domacimi som prakticky v kontakte ani nebol. V porovnanim s nemeckom, vsak vyzeraju normalnejsie na uliciach. Skoda, ze im drbe s tu ukrajinu. Zlate taliansko, tam to mal kazdy u prdele asi tak jak u nas neaky nahorny karabach.

Skoda, ze na hosteli nebolo po mojom prichode neake osadenstvo.

Ak by som este niekedy do tejto krajiny siel, tak by ma to tahalo k moru, klaipeda. Inac sem nemam dovod ist.

Vilnius ok, ale nic extra ( v plane boli omrknut panelaky mimo centra ukryte v lese ale nevidalo), taktiez trakai.

Kaunas, tomu by som dal sancu na noc.

Ale fakt, litva ma uz nelaka.

foto

trakai

Advertisement



Tot: 0.069s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0392s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb