Käynti Jurmalassa

Europe » Latvia » Riga Region » Jurmala
June 15th 2019
Published: June 25th 2019

Tehtiin päivämatka Jurmalaan. Ennen sinne menoa piti automaatista lunasta 2 euron lupamaksu. Jätettiin auto turistineuvonnan lähelle. Käytiin kävelykadulla kahvilla ja mentiin sitten rannalle. Väkeä oli liikkeellä ja aurinko paistoi. Jukka kävi kastautumassa, mutta kun vuorostani kahlasin veteen siihen asti, että vesi ylsi säärten puoliväliin, totesin veden niin kylmäksi, että päätin kääntyä takaisin. Rannan mittarissa oli lukemat 18 ja 13, joista ensimmäinen oli varmaan ilman ja jälkimmäinen veden lämpötila. Käytiin vielä syömässä Jurmalan Lidossa. Otin lohta.

Palattiin takaisin vähän pidempää reittiä, eli nähtiin Jurmalaa pidemmällekin. Jukan kehotuksesta latasin puhelimeen Bolt-sovelluksen. Se toimi vastaavasti kuin Uber, eli sillä sai tilattua taksin ja maksu meni luottokortilta. Menin tapaamaan paikallista nettituttua. Kun lähdin hänen luotaan takaisin, puhelimeni netti ei toiminutkaan hetkeen, ja mietin kuinka hankkiutuisi siitä keskustaan. Matka ei ollut toki pitkä. Jututin bussipysäkillä keski-ikäistä naista. Englantia hän ei osannut, mutta kylläkin venäjää, joten vähäisestä venäjän taidostani oli apua. Sain sitten kuitenkin tilattua itselleni kyydin. Nähtiin Jukan kanssa vielä keskustassa ja käveltiin siitä yöksi kämpälle.

Riiasta tuli mieleen Helsinki: raitiovaunuja ja samanlaista jugend-arkkitehtuuria.

Tot: 0.07s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 36; dbt: 0.0437s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb