Dag 25 – dinsdag 26 september 2017 – Aleria/Bastia/Livorno/Pisa

Europe » Italy » Tuscany » Pisa
September 26th 2017
Published: September 27th 2017

Bastia - Ferry 'Moby NIKI'Bastia - Ferry 'Moby NIKI'Bastia - Ferry 'Moby NIKI'

daar moesten we dus achterwaarts in.
Dag 25 – dinsdag 26 september 2017 – Aleria/Bastia/Livorno/Pisa

Korte rit (75km) naar Bastia voor inscheping ferry naar Livorno, en dan nog 30km naar een camperparking in Pisa.

We stonden om 12u in de haven van Bastia in de wachtlijn voor de ferry naar Livorno. 2 uur voor het vertrek zoals aanbevolen. Na de gebruikelijke controle van de reservatievouchers, kregen we nog 2 maal bezoek van de 'security' – Eenmaal blijkbaar op zoek naar verborgen passagiers, en een 2de controle voor instructies voor het afsluiten van de gasflessen voor de ijskast. Die mocht nog wel aanblijven tot bij de inscheping.

Wat we nog nooit eerder zagen waren trucks die in achteruit moesten inschepen Tot wij uiteindelijk aan de beurt waren.

Wij dus ook, achteruit dat donkere smalle gat in, tussen al eerder geparkeerde trucks. En dat moest vlug gaan want de inscheping was al een ½ uur over tijd. Er werd geroepen door de walky-talkies. Alles in het Italiaans. Gespannen sfeer en centimeter werk. Vay ! Vay ! Piano ! No ! Contrario ! No otro contrario ! -! Tot de man door het open raam mijn stuur overnam, stapvoets mee liep en mij ondertussen aanporde om spoed te maken. ' Vay – vay' en 'stop' op 10 cm van de voorganger. Handrem stevig aantrekken en maken dat je uit de MH bent, want tegelijk was in de lijn naast ons een truck met oplegger bezig met een zelfde maneuvre. Die werd wel even gestopt voor onze deur, anders kon die niet meer open en wij er niet uit. Voor gaskraan dichtdraaien was er noch de tijd noch de ruimte om het zijluik nog te openen. Snelheid voor veiligheid dus.

Om 19u konden wij er dan in Livorno gemakkelijker af dan enkele caravans die bij het inschepen geweigerd hadden achteruit in te schepen, maar er nu wel achteruit uit moesten. Zelfde scenario's van italiaans geroepen instructies met overname van het stuurwiel langs het zijraam. Hopelijk hielden die caravan chauffeurs er ook niets aan over. Italiaanse efficiency !

Bastia - ingescheeptBastia - ingescheept
Bastia - ingescheept

uiteindelijk los van de kaai.
BastiaBastia
Bastia

Bye-bye Corsica. Île de beauté

27th September 2017

MH automatisch parkeren haha leuk, heb dat ook wel makkelijk. Lijkt mij een mooi land te zijn, wel veel katedralen
prachtige foto's
28th September 2017

Ha ja, de mannen op de ferry. Altijd gewoon doen wat zij zeggen. Gewoon hun Instructies opvolgen anders worden ze ambetant. Niet vragen: "kan ik daar wel tussen?" Als zij zeggen dat je er tussen kan, dan zal en ga je ertussen. Altijd leuke momenten, zo inschepen.
28th September 2017

Duw een beetje... ! Er kan nog eentje bij !
Hey MH'ers, Wat beleven jullie spannende avonturen, zeg! Is het niet in een smal straatje in een bergdorp dan is het ook nog op de ferry. En blijkbaar niet alle veiligheid voor alles. Maar zo leer je ook wat Italiaans op gebied van parkeren! Vanavond vergadering in de volle pot. We drinken er meer dan 1 op jullie gezondheid en op een veilige terugtocht. Groetjes van de bende.

Tot: 0.072s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 29; dbt: 0.0424s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb