Chiusi

Italy's flag
Europe » Italy » Tuscany » Chiusi
July 18th 2011
Published: July 19th 2011

Nu er vi paa Anette Kristensen-tur! Vi soegte et par byer paa tog-ruten til Rom og fandt et billigt hostel i Chisui. Paa Google-Map stod der, at der var cirka 20 minutters gang fra togstationen til hostellet, saa det var da a piece of cake! Vi forlod campingpladsen mandag morgen, fik sagt paent farvel til alle vores nye venner og fik foraeret teltet vaek. Togturen tog cirka 5 timer saa det var jo ingenting sammenlignet med turen til Venedig. Vi ankom til Chiusi Scalo og spurgte omkring os hvor Museo Archelogico Nazionale laa, da vi havde set paa kortet at det laa ved siden af vores hostel. Der var mange forskellige svar, nogle mente 50 km, andre mente at vi burde helt afgjort tage en taxa, og kun faa mente at vi godt kunne gaa. Saa vi gik! og vi gik - i 35 grader! Spurgte heldigvis en del undervejs om retning, nogen mere lokalkendte end andre og blev diageret op ad bjergene. Vi kom tilsidst til en lille hyggelig by, og endte med at vandre rundt i cirkler indtil vi fandt et overnatningsted som vi ikke var sikre paa var det rigtige, indtil ejeren kom ud og spurgte om vi havde reservation. Vi var nok de eneste der havde reservation den dag! Meget fint lille hostel, med meget faa gaester, det ligger rigtig godt og flink og hjaelpsom bestyrer. Byen er meget lille, men har dog et par restaurenter, handlemulighed og en masse historiske bygninger, man kan nok gaa byen rundt paa 10 minutter. Til aftensmad fik vi 2 pizzaer, den ene uden tomatsovs, som aabenbart var en specialitet, og delte en halv liter af husets hvidvin - Mette kunne ikke klare mosten og blev puttet kl. 21.30 :-) Men vi hygger, og nyder stilheden - spiste selvindkoebt brunch paa toppen af bjerget med udsigt ud over dalene. Vandmelon, youghurt, musli, broed, dyr men laekker ost og gaer (som vi troede var smoer). Stortset ingen heroppe forstaar engelsk! I eftermiddags var vi paa Museo Archelogico Nazionale (for 2 euro pr. mand, studierabat!), det maatte vi da opleve eftersom det jo har vaeret vores pilemaerke :-) Vi var faktisk meget overrasket over at vi fandt den her computer, i baglokalet af en souvenir-tobak-shop.

Tot: 0.071s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0409s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb