Dag 1: Heythuysen-Stresa

Italy's flag
Europe » Italy » Piedmont » Stresa
September 4th 2016
Published: September 12th 2016

11.15 vertrekken we, na een ontbijtje met de kids, door hun uitgezwaaid, richting Italië. Het eerste stuk verloopt goed, maar al snel horen we dat er een wegafzetting is in de buurt van Koblenz. De aangegeven omrijroute is 35 km extra, dus wij besluiten een binnendoorroute langs de Rijn te kiezen. Ook dit gaat in eerste instantie voorspoedig. Het weer is goed en de route is mooi, we passeren de bekende rots van Lorelei en enkele kilometers later staan we in de file. Het is ook best druk op deze route, en niet alleen met omrijders, maar ook met dagjesmensen. Uiteindelijk kunnen we na veel zuchten en steunen de snelweg weer op bij Bingen. Dit alles heeft ons zeker een uur extra gekost, in dit geval was 35 km omrijden via de snelweg toch een beter plan geweest. Inmiddels hebben we ook wel zin in een bak koffie, dus parkeren we zo snel mogelijk bij een Autohof. Het is inmiddels begonnen met zachtjes regenen en dat is in de loop van de route alleen maar erger geworden. We stoppen nog een keer voor het avondeten, een curryworst met frietjes (what else?), en vervolgen dan onze weg. Gelukkig loopt het allemaal soepel bij de Gotthardtunnel en een eindje verder stopt het gelukkig ook met regenen. Het is inmiddels donker als we de route in Italië langs het Lago Maggiore op rijden. Het is een slingerweg langs het meer, die overdag ongetwijfeld prachtig is, maar waar we nu helaas weinig van meekrijgen. Om 23.15 bereiken we dan hotel Du Parc in Stresa, precies 12 uur na ons vertrek thuis. Een vriendelijke ontvangst bij het hotel, waar we een upgrade krijgen van de dependance naar het hotelgebouw zelf. De man bij de receptie schrijft ons ouderwets in met pen op papier! We checken de kamer in dit mooie oude gebouw, zetten onze spullen neer en lopen nog even het centrumpje in en drinken een wijntje op een terras. Om 00.30 zoeken we onze bedden op.

Tot: 0.066s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 31; dbt: 0.0407s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb