Siamo arrivate in Milano

Italy's flag
Europe » Italy » Lombardy » Milan
July 23rd 2008
Published: July 23rd 2008

Amor in Milano?Amor in Milano?Amor in Milano?

Falder finkerne for denne by?

Finkerne faar deres foerste italienske storbyoplevelse

Efter at have afleveret backpacks til opbevaring paa Milano Centrale, vovede vi os ud i det milanesiske mylder - af maerkelige mennesker. Vi flygtede tilbage til banegaarden, fik koebt et kort, og vandrede saa afsted mod Il Duomo, Domkirken, hvor vi skulle moede Lou's sicilianske veninde Francesca, der meget venligt havde lovet os guiding og husly her i Milano, hvor hun arbejder og studerer.
Hurtigt naaede vi til laekre modebutikker og endelig fandt vi en lille plads, hvor vi kunne spise vores famoese rosinbroed mv. til morgenmad. Laekkert og hele jagten vaerd!
Sidenhen fandt vi en laekker kop kaffe, Latte Macchiato, og ja, ved nedlod os til at gaa paa McCafe. Der var en anelse velkendt for de lidt kulrede finker. I oevrigt var kaffen billig og rigtig fin.
Vi moedte Francesca kl. 12. Fik endnu mere kaffe og vores hurtigt- og megetsnakkende guide tog de varme og traette finker paa hurtig tur gennem byen til en smuk groen park, frokost paa pasta-sted og forbi universitetet, inden vi med backpacks paa ryggen rykkede ud til hendes nye lejlighed, et stykke uden for centrum i Rozzano.
Her fik vi et tiltraengt bad, hilst paa hendes nuttede killing, Jambo, og saa tog vi ellers ud for at koebe ind til aftenens arrangement i et mega storcenter. Finkerne var lamslaaede over al den mad!
Aftenen stod paa "Aperitivo" med 5-6 af Francesca's venner. Hun ville gerne have inviteret 25, men i Milano tager man vaek fra byen om sommeren, maaske lidt heldigt for de meget traette finker.
Aperitivoen er efter sigende et milanesisk faenomen, der gaar ud paa, at man moedes sidst paa eftermiddagen/foerst paa aftenen over en drink samt en masse antipasti; pasta, ost, poelse, tomat, chips osv.
Vennerne var vaeldigt festlige og hvidvinsdrikkende.
Hoejdepunkter var at se dem gaa amok til Alphabeat, Aqua og Albertslund Terror Korps!
Samt at de efter midnat hev Asti og vildt laekker Tiramisu frem. Mums! Det skal helt sikkert gentages hjemme i Danmark. Glaed jer!
Pludselig stod regnen ned uden for - og saa stod den ellers paa torden og lynild.
Finkerne var dog efterhaanden saa udmattede, at de lod torden vaere torden og fest vaere fest, og gik kolde paa deres seng. Midt i festen vel at maerke... Tak til Francescas fine seng, limegroen og med blomster!

Milano, sol, shops og sangria

Vi startede dagen med laekker langsom
Udsoegt kaffe...Udsoegt kaffe...Udsoegt kaffe...

Den smagte himmelsk!
morgenmad: Youghurt, frugt og kiks.
Herefter brugte vi en del tid paa at faa styr paa hostel i Rom, OG paa at aendre planer endnu en gang.
Vi blev inspireret af en hilsen fra en gammel ven. Og nu vil vi til Barcelona - efter at vi har udforsket Rom og besoegt Helle og Lars mfl. i Toscana vel at maerke. Bonus: Saa faar vi baade sejltur og et visit i Espagna med i pakken.
Endelig var vi saa klar til at saette kurs mod det sydlige Milan, hvor Francesca har boet. Og ikke mindst: Kurs mod dagens foerste kaffe(Espresso til Francesca, Latte Macchiato til finkerne - ikke kaffe med maelk, men maelk med kaffe, som Francesca udtrykte det...).
Herefter gik vi op og ned af gader og straeder, forbi de to floder i byen og ind og ud af en masse smaa shops. Alt imens vores soede guide berettede om stort og smaat.
Stoppede kort og fik en sandwich, hvorefter vores veje skiltes for en stund; Francesca skulle arbejde fra 16-20, saa finkerne kunne selv gaa paa opdagelse - og faa snakket lidt dansk.
Og det vilde: Selv om vi er i ModebyEN koebte vi slet ikke noget! Niente.
Il DuomoIl DuomoIl Duomo

Den imponerende domkirke
Meget fornuftige finker... Fandt ellers laekre vintageshops, fede skobutikker osv.
Gik tilbage til vores morgenkaffecafe efter anbefaling fra Francesca, hvor vi fik Aperitivo: En Mojito og laekre smaa retter.
20:30'ish moedtes ved med hende paa Piazza XXX, hvor folk chillede i aftensolen med oel og chess.
Lidt senere dukkede 10 venner op, og vi tog paa Tapasbar og fik skoenne tapas og go sangria. En hyggelig men lidt for dyr oplevelse...
Vel hjemme igen - med en masse gode raad om det allerbedste sted at besoege i Italien - vel at maerke fra samtlige af vennernel.
De var soede var de. Og meget italienske.
Nu er klokken 3:06 og vi vil smutte i seng.
I morgen gaar turen til ROMA!!!
Ci vediamo... FINKS

Selv politikvinderne..Selv politikvinderne..
Selv politikvinderne..

...er chikke i Milano
Men RITA...Men RITA...
Men RITA...

Du er stadigvaek den bedste Rita jeg haaar! Tanker til Sune, Benet', Mie og Kristoffer...
Vittorio EmmanueleVittorio Emmanuele
Vittorio Emmanuele

/ Pladsen ved Il Duomo
BorgenBorgen
Borgen

Ved den skoenne park
Francesca...Francesca...
Francesca...

... guider os gennem sit universitet.
Trae...Trae...
Trae...

Til aere for vores faedre...
Saa er der doemtSaa er der doemt
Saa er der doemt

Graffiti

- Nu paa kirke!
KaffestandardKaffestandard
Kaffestandard

Stigende - og i selskab med designerbriller
KaffeskaalKaffeskaal
Kaffeskaal

- To glade toeser vaagner helt!
Laekker frokostLaekker frokost

Nice stuff
Kat nyderKat nyder
Kat nyder

Mojito og Aperitivo
Og Lou faar vind i haaretOg Lou faar vind i haaret
Og Lou faar vind i haaret

Af selvsamme menu

Raa toeser

I den Milanesiske nat
Traette finks...Traette finks...
Traette finks...

Siger Grazie for endnu en skoen aften!

Tot: 0.055s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0232s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb