ACI BİR KAYIP

May 11th 2011
Published: December 29th 2014

GUN 12 günlerden ÇARŞAMBA

Neşe içinde dönüyoruz Deiva Marina'ya ..
Kontrolör geldi çıkarıp biletleri gösterdik.
Biz sınıfı geçmişiz , fakat Turhan 'a ceza yazacağını söyledi....
hatta aslında ceza daha büyükken, bizim güzel hatırımız için 50 E ceza ile yetineceğini söyledi.
Konuyu anlamamız uzun sürdü..Turhan haliyle asabileşti.
Dava şu:Turhan'ların biletleri günlük ve bu sabah alınmış.
Gel gelelim Turhan Vernazza istasyonun da biletleri "etkinleştirmemiş" yani garda bulunan ve tarih -saat notu yazan bir makinaya okutmamış .
İşte buna dayanarak herifçioğlu Turhan'a ceza yazmağa kalkıyor ..
Çok konuştuk fakat konu tatsız bir şekilde uzayacak,o nedenle Turhan cığım maalesef bu ceremeyi ödedi..
Bu şoku atlattıktan sonra düşündüm ki herifçioğlu haksız ve sahtekar ..
Bir kere bilet günlük ve sabah kullanılmağa başladı.... tarih ve saat belli.
Hala aynı gün içinde olduğumuza göre ve bilet tüm gün için sınırsız gezi hakkı verirken, sadece binilen istasyonda etkinleştirilmemiş diye ceza kesmesi haksız bir fiil.
İkinci nokta,bu bilet etkinleştirme numarası bizim gibi ülkelerde uygulanan bir yöntem değil..dolayısıyla hele yabancı dil bilmeyenlerin, istasyonlarda 10 punto ile yazılmış ve çoğu kez sadece İtalyanca yazılan bu uyarıları bilmek zorunluluğu yoktur..
Hepten aşağılık bir tezgah bu..

Şimdi lafım buralara gidecek olanlara

Biz yandık siz yanmayınız.
Trene binmeden önce aldığınız bileti istasyonlarda, oldukça iyi sakladıkları sarı kutulara okutunuz..

Deiva ya döndük.
Bızdık koyduğumuz yerde paşa paşa duruyor …
bir sorun yok gibi duruyor ..
Halbuki aslında sileceğe tutturulmuş bir kağıt bekliyordum doğrusu…
Kampta acımızı 2 şişe kırmızı ve votka ile unutmağa karar verdik..

Tot: 0.387s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 55; dbt: 0.177s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb