AĞIR AĞIR ÇIKACAKSIN


Advertisement
Italy's flag
Europe » Italy » Liguria » Cinque Terre
May 21st 2010
Published: June 23rd 2017
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

DEIVA MARINA-CORNIGLIA


Geo: 44.1203, 9.7089

GÜN 23 günlerden Cuma
Sabah erken uyandım.
Biraz bilgisayara takıldım.
Sonra 10:30 minibüsü ile istasyona, oradan plan gereği Corniglia ya geldik.
Ayşe, Corniglia'nın bulutlara yakın bir yerde olduğunu görünce ,derhal çark etti ve beni istasyonda beklemeye karar verdi.
Benim de gönlüm, onu tepelere sürüklemeye elvermedi.
Kendisini bırakıp, yola vurdum.
Önce Corniglia hakkında bilgi verelim :
Corniglia Vernazza ya bağlı bir kesim..
Diğer Cinque Terre kasabalarının aksine,Corniglia direk kıyısı olan bir yer değil.
Artvin gibi tepede kurulmuş ..
Denizden 100 metre yukarıda yer alıyor ..
Üç tarafı bağlık....
Bir tarafından,zahmetli bir yolculuk sonunda sahile varıyorsun ...
Tepede evler iki katlı ve bir tarafları yola bakarken öte yanları denize bakıyor.
Bizim Artvin'in deniz göreni yani..
Son Bilgi : Ne ilgisi varsa ,Giovanni Boccacio 'nun ünlü Decameron adlı eserinde buradan söz ediliyor...
Yukarı tırmanan merdivenin oraya kadar geldim ...çık çık bitmeyecek...
Hemen kararımı değiştirip ,araç yoluna saptım.
Belki biraz daha uzun ve yokuş, fakat kesinlikle merdivenlerden daha az yorucu..
Tabi daha sıcak aylarda nasıl olur bilemiyorum.
Gidecek olanlara önerim.
Otobüsle çıkıp, merdivenlerden yaya inin...
Ben tepeye vardım ama,merdiven bitmiyor oradan da tırmanacak yerler buluyorlar Maaşallah ...
Corniglia ,Dünya mirası listesinde yer alan, görülmesinde yarar olan, şirin bir kasaba
Dibinde plajı da var ama inip çıkmaya yürek ister .
Ayşe'yi fazla bekletmemek adına ,kasaba içinde hızlı bir tur attım.
Resimler çektim ve merdivenlerden aşağı indim.
İniş oldukça keyifli.
Bir kere ,siz inerken ,yukarı tırmananlara karşı ,sadistçe bir keyif duyuyorsunuz.
Hele herifin biri, sırtında çocuğunu da taşıyarak tırmanıyor....
Ne diyeyim ? Allah akıl fikir versin..
Garanti tepede kriz kardiyak onu bekliyor olacaktır.
Tepeye vardığınızda ,merdivenlerin 382 basamak olduğunu öğreneceksiniz ..yaşıyorsanız tabi...
Bir de dalga geçerek ,sizi tebrik ediyorlar, kutluyorlar.
Merdivenlerden inerken, manzaranın keyfine varıyorsunuz.
İstasyona indim.... Ayşe yi buldum.
Bu geziden çok memnun kadım.
Ayşe için kayıp oldu ..
Otobüsle çıkabilirdi...her neyse gelecek sefere..
Son söz olarak ,burada muazzam çiçek yetişiyor.
Herkesin dikkatini çekecek güzellikte çiçeklendirilmiş.
Havası suyu yarıyor anlaşılan...

Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:



Additional photos below
Photos: 8, Displayed: 8


Advertisement



Tot: 0.517s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 47; dbt: 0.2659s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb