Seawinds Bed and Breakfast, Killybegs - Syvende uge

June 30th 2016
Published: July 8th 2016

Besøg fra Ohio

Torsdag
Det var rart at være tilbage igen. Hver gang jeg kommer hjem, bliver jeg mødt af Patricia, der altid er meget glad for at have mig hjemme igen. Det er meget rart at blive værdsat.

Det er mig der står for at lave al den mad, der skal laves ved komfuret, så det er meget sjovt. Det går rimelig godt. Jeg er blevet mester i at lave scramble og porcheret æg. Det er sjovt at stå for det og lidt rart, for så føler jeg at der er mere styr på det.

En af Brendan's venner fra Chicago ville komme forbi, hvilket ville blive hyggeligt. Efter morgenmaden fik Gerry og jeg klaret værelserne, så vi var klar til de nye gæster.

Eftermiddagen brugte jeg på at booke fly til den næste tur! Jeg kan næsten ikke vente! Det var egentlig planen at Patricia og jeg skulle have knoklet derud af i kontoret, men hun rendte rundt og lavede en masse ting, så det havde hun ikke tid til.

Om aftenen ankom Emilie (Brendan's ven). Hun er fra Ohio og hun er vildt sød. Jeg viste hende, hendes værelse og sagde at hun var velkommen til at komme ned i køkkenet, hvis hun havde lyst.

Omkring syvtiden, tænkte jeg at Patricia burde have tid til at vi gav den en skalle med kontorarbejdet, men da jeg kom ind i køkkenet sad hun og snakkede med Emilie. Jeg opgav projektet, da jeg vidste at det ikke ville blive til noget. Vi aftalte med Emilie at jeg skulle tage hende med op til Sliabh Liag dagen efter.

En gnarly tur

Fredag
Der var rimelig mange gæster, men de skulle alle sammen have full irish, så det var lige til. Det var helt vildt!
Gerry og jeg fik ordnet værelserne, så alt var klaret omkring to tiden. Jeg snakkede kort med papa, hvilket var hyggeligt. Derefter hørte jeg Emilie, om vi skulle tage mod Sliabh Liag, da vejret var nogenlunde lige der, det havde været lidt omskifteligt hele dagen.
Turen ud til Sliabh Liag er mega flot og hyggelig, men lige inden man kommer op til den første parkeringsplads og vejen op til den sidste parkeringsplads, de er sindssyge! De er vildt stejle og meget snævre! Jeg ville gerne have det overstået hurtigst muligt, så selvom Emilie hele tiden kom med glædesudbrud over det flotte landskab og den ubeskribelig kyst, så måtte hun vente med at stoppe de steder indtil efter Sliabh Liag var overstået.

På vej op til den først parkeringsplads kom der en modkørende, så jeg endte med at skulle stoppe midt på bakken! Det var ikke særlig sjovt, men det gik da. Efter vi var kommet igennem lågen efter den første parkeringsplads og på vej op af bakken kom der selvfølgelig endnu en modkørende og selvfølgelig på det værste stykke af bakken. Det tog mig tre gange, før det lykkedes mig at få bilen til at kører fremad igen! Mit hjerte hamrede derud af og jeg rystede helt bagefter. Det er så slemt at kører op af den bakke! Jeg er ikke fan af den, men nu har jeg klaret den to gange, så det går jo, men den er nervepirrende.

Det vigtigste var at vi kom hele frem. Emilie var helt oppe at kører over Sliabh Liag, hvilket er foreståeligt for der er vanvittigt flot! Det er vidst nok Europas højeste tilgængelige havklippe, men jeg er ikke hundrede. Vi gik okay langt op. Emilie ville til at starte med gerne gå over One man's pass, men da vi nåede op til samme sted, som jeg var gået op til sidste gang, opgav hun den tanke. Det går meget op og ned, så selvom de forskellige stigninger i sig selv ikke er så slemme, bliver man lidt udmattet af at gå op og ned hele tiden. Der er dog en fantastisk udsigt, så det er turen værd. Jeg kunne godt tænke mig at gå over One man's pass, men jeg ved ikke om jeg når det, inden jeg skal hjem.

Slået af en Amerikaner

Vi kørte forbi Fintra på vejen hjem. Da vi gik ned af Sliabh Liag var det begyndt at regne igen, men det stoppede heldigvis så jeg kunne visse Emilie Fintra. Det er en vildt smuk strand, så jeg er glad for at hun fik mulighed for at se den. Vi gik en lille tur på Fintra inden vi vendte snuden hjemad. Vi aftalte at tage over og spise på Tara. Vi skiftede og så smuttede vi over på Tara.

Vi fik begge fajitas og en Smithwicks. Første gang blev vi færdige med øllen samtidig, men anden gang var hun sgu hurtigere end mig. Jeg må sgu gøre det bedre næste gang.
Vi sad og snakkede i et stykke tid inden vi gik tilbage til huset.

En lille festival i Donegal

Lørdag
Vi var næsten helt booket ud, men morgenmaden forløb perfekt! Der var kun tre værelser der tjekkede ud, så det var ikke så slemt. Vi var rimelig tidligt færdige. Jeg var helt kvæstet, da alt var klaret så jeg tog mig en morfar på sofaen. Det var dejligt!

Jeg vågnede da Patricia farede rundt for at få styr på det hele. Havde jeg ikke vidst bedre, havde jeg troet at det var paven vi fik besøg af. Catherine, hendes veninde Maríosa, Mary og hendes kæreste John var på trapperne. Patricia havde også sørget for at der var mad klar til når pigerne kom hjem. Det var rart at se pigerne igen og rigtig hyggeligt at møde Maríosa og John. Vi sad og snakkede i nogle timer inden pigerne ville gøre sig klar til at skulle til en koncert i Donegal. Jeg var klar efter ti minutter, men det er der jo ikke noget nyt i. Mary ville have kørt, men Patricia insisterede på at vi skulle tage en taxa. På det punkt er hun alt for pylret. Både Mary og jeg havde sagt at det var noget pjat, men hun ville ikke hører.

Vi ankom tidligt nok til at vi kunne nå at få en drink inden koncerten begyndte. Festivalen havde været i gang hele dagen, men det var kun koncerten med Little Hours vi skulle se. Det er en duo og de kommer begge fra Killybegs. Catherine og Mary kender dem, så det var derfor de gerne ville se koncerten.

Det var en rigtig god koncert og det var skønt at komme væk fra huset i et stykke tid. De spillede i næsten to timer og da koncerten var slut gik vi ind på The Abbey og fik et par drinks til. Pigerne mødte en masse de kendte og der var et par stykker af dem jeg havde mødt tidligere. Der var blandt andet en tjener fra min yndlings café i Killybegs. Det var en rigtig hyggelig aften og det var rart at komme lidt ud. Vi var hjemme kl. 03:00.

Søndag
Jeg var pænt kvæstet da jeg stod op, men så snart morgenmaden var igang glemte jeg det. Efter at alle gæsterne havde fået morgenmad, syntes jeg at vi fortjente en god morgenmad, inden vi skulle igang med at ordne værelserne. Omkring kl. 15:00 kom Patricia op og sagde at hun nok skulle klare resten sammen med Gerry. Jeg var ved at falde i søvn over sengene.

Jeg gik ind på Bayview og fik noget at spise sammen med de andre. Jeg endte med at holde mig kørende indtil jeg gik i seng ved en elleve tiden. Jeg ved ikke helt hvordan jeg klarede den. Vi havde en hyggelig dag og jeg fik ordnet lidt forskelligt. Om aftenen spillede vi 30 seconds, hvor en del af spørgsmålene handlede om irske ting, så jeg var lidt lost engang imellem, men det var nu stadig sjovt.

8th July 2016

Tak for turen
Var faktisk begyndt at savne nyt denne gang. Dejlig blog. Nu vil jeg gå ud og klippen lidt hæk,det er nemlig tørvejr i dag. # nætter mere og jeg har ferie......JUHUUUUUUUUu 19 dage og vi ses igen,nu må jeg gerne savne dig lidt.....LOL kys og kram mammmmmmma

Tot: 0.404s; Tpl: 0.035s; cc: 11; qc: 36; dbt: 0.0136s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb