Cork

Europe » Ireland » County Cork » Cork
July 24th 2016
Published: August 16th 2016

Afslapning

Jeg ankom til Cork hen på eftermiddagen. Jeg gik direkte mod mit hostel. Receptionen lå i deres bar, hvilket var lidt interessant. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg ender altid på den øverste etage eller det føles i hvert fald sådan. Jeg savner Eas rygsæk SÅ meget!! Det er ti gange lettere at rejse med rygsæk end med kuffert. Det var et meget lille værelse, men jeg skulle jo hellere ikke tilbringe hele min tid på værelset. Jeg boede på værelse med to amerikanere og en franskmand. De var alle sammen rigtig søde. De to amerikanere Anna og Gretchen foreslog, at jeg kunne spise på The Sun of a Bun, så det gjorde jeg.

Det fortrød jeg overhovedet ikke! Jeg fik en lækker veggie burger og en skøn øl til. Efter hovedretten fik jeg en lækker Oreo Sunday! Jeg kunne dårlig nok rejse mig efterfølgende! Jeg havde spist alt for meget, men det havde været det hele værd! Det var en virkelig god oplevelse. Min tjener havde lige tilbragt et år i New Zealand. Det var lidt nice at snakke med ham om det. Jeg trillede tilbage til mit hostel. Jeg skal virkelig lærer ikke at spise mere end jeg kan.

Dagen efter tog jeg det meget stille og roligt og tjekkede ikke ud før jeg skulle. Jeg spurgte om der var et sted, hvor jeg kunne stille min kuffert. Receptionisten sagde "ja, du kan bare lægge den derop" og peger op på en metal hylde jeg ikke engang kan nå, når jeg står på tæer. Det gør jeg da bare.... Jeg tog en stol hen og så gik jeg ellers i gang med at kæmpe med min kuffert. Det gik virkelig dårligt og inden jeg gav op, kom der er en mand forbi og spurgte om han ikke skulle hjælpe mig. Jeg anerkendte mit nederlag og lod ham om at løfte min kuffert op på hylden. Jeg var pænt nervøs for, når jeg skulle have den ned, men det måtte jeg jo finde ud af til den tid.

Jeg gik ud og udforskede Cork. Jeg kom fordi en masse kirker og katedraler. Jeg hyggede mig med at tulle rundt på må og få. Jeg slog mig ned på en café, da jeg havde set alt, det jeg gerne ville. Efter at have fået en let frokost, gik jeg tilbage mod hostellet for at hente min kuffert. Jeg satte to barstole ved siden af hinanden også kravlede jeg op, så jeg kunne nå min kuffert. Den var godt nok tung, men jeg fik den da selv ned. En lille triumf! Jeg gik mod busstationen for at tage bussen mod Wexford.

Tot: 0.586s; Tpl: 0.016s; cc: 12; qc: 51; dbt: 0.0185s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb