Doolin og Inisheer

Europe » Ireland » County Clare » Doolin
July 6th 2016
Published: July 9th 2016

Gaaab

Okay de her busture er begyndt at være lidt for meget, men jeg får altid en fantastisk oplevelse som belønning. Jeg fik kun sagt farvel til Mary inden jeg smuttede. Det hele blev lidt forhastet. Senere i dag ville der komme en ny pige, der også skal hjælpe, så det bliver rigtig fedt.

Jeg skiftede fra den ene bus til den anden i Donegal, så jeg nåede ikke at få noget mad. Jeg var pænt sulten da jeg kom til Galway. Jeg fik en forfærdelig burger fra et fastfood sted. Jeg var stadig vildt sulten bagefter, så jeg valgte selvfølgelig at raide slikhylden i en butik, fornuftigt valg. Jeg gik tilbage til stationen for at finde min næste bus. Det ville heldigvis kun tage to timer med den.

Jeg blev sat af lige ud for mit hostel i Doolin, så det var jo ikke dårligt. Jeg lagde mine ting af og så gik jeg ud og fik noget mad. Jeg fik en lækker pizza, hvilket var lige hvad jeg havde brug for at få styr på blodsukkeret igen. Jeg besluttede mig for, at jeg ville stå tidligt op dagen efter, så jeg kunne gå ud til The Cliffs of Moher før jeg skulle til Inisheer.

Fantastisk, men intet samlignet med Sliabh Liag

Da alarmen ringede fortrød jeg lidt min beslutning, men jeg endte da med at hive mig selv ud af sengen og komme afsted. Så snart jeg trådte ud af døren fortrød jeg på ingen måde! Der var ingen biler eller nogen andre på vejene! Det var helt vildt! Det var sådan hele vejen op til The Cliffs of Moher. Jeg var så glad for at opleve The Cliffs of Moher før alle de andre turister begyndte at komme. Der var kun én anden deroppe samtidig med mig! Det var så vildt!

The Cliffs of Moher er uden tvivl helt fantastisk og wow en udsigt! Sliabh Liag er dog fuldstændig ubeskrivelig fantastisk! Jeg er glad for, at jeg har set begge steder. På vejen tilbage til hostellet købte jeg billetten til færgen, så det var klaret.

Inisheer

Jeg gik direkte til hostellet, da jeg ankom til Inisheer. Jeg kunne tjekke ind med det samme, hvilket jeg var meget taknemmelig for, da jeg var lidt kvæstet efter min "lille" gå tur. Jeg endte med at sove i to timer og det var skønt!!
Efter min lille lur gik jeg over og fik noget mad på Tigh Ned's bar. Jeg fik en lækker panini og Øens egen øl Iniisbeer. Det var lige hvad jeg havde brug for, for at have energi til at gå rundt på øen. Ejeren af hostellet havde sagt at hvis jeg gik til venstre, når jeg gik ud af hostellet, så ville der ikke være særlig mange turister, så det gjorde jeg. Jeg vadede bare derud af og tænkte ikke rigtig over, hvor langt væk fra hostellet jeg kom i forhold til at mine ben var pænt smadret.
Det endte med at jeg stort set gik hele øen rundt. Jeg gik direkte tilbage til hostellet efter den tur og faldt i søvn! Jeg kunne simpelthen ikke mere. Det havde været en skøn dag, hvor jeg stort set havde set alt det, jeg gerne ville.

Næste dag tog jeg det meget stille og roligt. Jeg gik ud til søen og skibsvraget, inden jeg skulle med båden tilbage til Doolin. Det blev en meget interessant tur tilbage, da båden var et kvarter forsinket og da vi endelig ankom til Doolin, kunne de ikke lægge båden til kajen. Jeg begyndte at trippe, da jeg skulle nå en bus ved Doolin Hostel og der var kun ti minutter til planlagt afgang. En af de andre passagerer havde sagt ja til at give mig et lift op til busstoppestedet. Det var virkelig rart, for jeg ville ikke kunne nå det til tiden, hvis jeg skulle gå. Det endte med at bussen var et kvarter forsinket, så jeg havde masser af tid i sidste ende. De kører virkelig efter irsk tid herover. Da jeg kom hjem, mødte jeg den nye pige, som skulle hjælpe til. Hun hedder Gabrielle og er fra Frankrig. Hun er rigtig sød og jeg er sikker på, at hun nok skal blive rigtig god.

9th July 2016

Smukt
Dejlig læsning fra yndlingsdatteren og lækker jordbærtærte fra yndlings svigerdatteren,så kan jeg lige klare nattens arbejde. Kys møs fra Mama

Tot: 1.564s; Tpl: 0.018s; cc: 11; qc: 51; dbt: 0.0151s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb