5. Island – the lovely Island

Europe » Iceland
September 4th 2013
Published: September 4th 2013

Island - Rundtur 2013

Det smukke vandfald - Svartifoss Det smukke vandfald - Svartifoss Det smukke vandfald - Svartifoss

Ved Skaftafell Nationalpark
Efter et halvt år fyldt med nye indtryk blev det endelig tiltrængt sommerferietid med 10 dages ferie i Island, som man kan flyve direkte til fra Nuuk. Vi havde lejet en 4x4 Jeep Grand Cherokee og tog fra Keflavik på rundtur i Island… Faktisk nåede vi næsten hele vejen rundt om den fantastiske ø.

Turen gik rundt om vulkaner, forbi gletschere, omkring vandfald og naturligvis off-road i højlandet og igennem strømmende floder. Vi besøgte også nogle af de varme kilder og nåede også at snuse til ”storbyerne” Reykjavik og Akureyri. I Reykjavik stødte vi endda tilfældigt på en af Anders’ venner og studiekammerater.

Island er simpelthen et fantastisk sted, som vi meget varmt kan anbefale, hvis man ikke allerede har oplevet det.

Nedenfor kan du se nogle af vores billeder og hvis du trykker ”maps” burde du også kunne se vores rute, hvor vi endte med at tilbagelægge ca. 2.300 km. på 9 dage.

Varme kilderVarme kilder
Varme kilder

Ved den blå lagune
GletscherGletscher
Gletscher

Gletscher-tunger var der også masser af i Island.
DyrholaeyDyrholaey
Dyrholaey

Dyrholaey
AskjaAskja
Askja

I lava-ørkenen ligger denne perle.
ThingvellirThingvellir
Thingvellir

Verdens ældste rigsdag - Altinget. Placeret mellem den europæiske og amerikanske kontinentalplade
Geysir-parkenGeysir-parken
Geysir-parken

Lige inden gejseren Strokkur sprutter...

Tot: 0.109s; Tpl: 0.016s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0774s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb