IJsland

Iceland's flag
Europe » Iceland
June 16th 2019
Published: June 17th 2019

Ochtendwandeling gemaakt. Knap steil. Met uitzondering van Jannie zijn we allemaal verkouden. De longen maken overuren. Het eindpunt is een waterval. Niet bepaald spectaculair. Hij valt een meter of 30 40 loodrecht naar beneden. Niet al te veel water. Het is echter de wand waarlangs hij naar beneden valt. Deze heeft verticale stroken steen uitgeslepen door het water. Het lijken wel orgelpijpen in verschillende kleuren. Nogmaals het is de zoveelste waterval maar toch weer anders. Teruglopend kijken we uit over een enorme vlakte die zich uitstrekt tot zee. Een heel apart landschap. ’s Middags hebben wij voor de verandering een vlakke wandeling gemaakt. Hans en Onnie konden geen genoeg krijgen van de gletsjer en deden gisterenmiddag nog een dunnetjes over. ’s Avonds pannekoeken gebakken en buiten opgegeten. Het weer blijft een enorme plus in onze vakantie. Praktisch geen regen, vaak zon.

Tot: 0.206s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0364s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb