IJsland

Iceland's flag
Europe » Iceland
June 12th 2019
Published: June 13th 2019

Op naar de Gulfoss waterval. Niet zover verwijderd van ons vertrekpunt Geysir. Met gemengde gevoelens. De zoveelste waterval. En toch weer 1 die eruit springt. Niet zozeer door de kleuren maar door de diversiteit in stroompatronen en de hoeveelheid water. Ook de canyon waarin het water wordt afgevoerd is schitterend. Nog even verder gereden naar een tweede waterval maar daar kwam niets van terecht. Het zag er naar uit dat we in een terrein voor een 4-wheel drive terecht kwamen dus omgekeerd. In Fludir in een thermaal bad terecht gekomen. Niet zo bekend als de blue lagoon maar wel net zo heet. Eerst goed inzepen en wassen voordat je er in mag. Even nog 2 kustplaatsjes bezocht. Eyrarbakki en Stokkseyn. Het andere IJsland. 2 vissersplaatsjes op z’n retour. Waarschijnlijk ingehaald door de moderne visserijmethoden. Het strand is een brede strook lava van ruim honderd kilometer lang ver de zee in. Biedt een troosteloze aanblik. Terug naar onze camping in Selfoss waar we na een kaasfondue en een kaartje ons bed in doken. Vandaag schitterend weer. 19 graden. Ongekend voor hier. Vorig jaar mei en juni heel veel regen. We boffen.

Tot: 0.268s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 48; dbt: 0.0499s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb