Blogs from South, Iceland, Europe

Europe » Iceland » South » Höfn May 24th 2019

Welcome back! Here is another short story of my trip to Iceland. These past few days have been a bit hectic, yet, full of magic as I got to see so many interesting spots already. You are probably wondering if I felt sore after hiking at Landmannalaugar. Well, the truth is that I had quite an intense day back there, in fact, my legs were a bit shaky when I woke up the next morning. However, the incredible views and the natural pool, truly made that pain worthwhile. Join me on this new adventure, which I promise will make you want to pick Iceland as your next holiday destination. Here is a summary of today’s itinerary: 1- Skaftafell (Glacier walk) 2- Jökulsárlón (Zodiac tour) 3- Dinner in Höfn, staying at Nýpugarðar guesthouse. I left the small ... read more
Glacier
Hello seal
Seals resting

Europe » Iceland » South » Hella May 10th 2019

Welcome back! Where was I? Well, I must tell you, Thingvellir or Þingvellir is an obligated stop for those exploring Iceland's Golden Circle, so I would encourage all of you to visit this incredible national park. The incredible rock formations along the way look like taken out from another planet, but you don't have to go too far. Visit Iceland to enjoy a one of a lifetime experience. Here is today's series quick itinerary: Leaving Þingvellir Lunch at Friðheimar restaurant (tomato farm) Arriving at Geysir Staying at the hotel - The Highland Center Hrauneyjar After spending about an hour and a half surrounded by this beautiful scenery, I must say that I got a bit hungry, so this was my call to get on with my journey to find somewhere nice to have some lunch along ... read more
Tiny tomato
Geysir
Hotel view

Europe » Iceland » South » Vík September 19th 2018

Le temps se gâte... un épais brouillard fait que nous ne voyons plus le haut des montagnes et un léger crachin gâche un peu le paysage... mais la route continue et notre valeureux chauffeur mêne tout cela de main de maître !!!! Nous verrons tout de même des choses excelptionnelles... La Plage des Diamants a pour moi été une découverte fantastique... Une beauté incroyable que ces blocs de glaces qui ont choisi leur place sur une plage de sable noir .... par moment certains d'eux ressemblaient à du cristal. Il y a aussi eu de véritables champs de mousses installées sur de la lave.... La beauté de tout cela et la bonne entente du groupe ne pouvait que vous donner une idée positive du voyage....... read more
on est bien en Islande...
tout au loin
...

Europe » Iceland » South » Vík September 15th 2018

Notre première journée d'excursion s'est déroulée en 241 km de route... et les nombreuses visites que vous aurez déjà pu observer dans les deux derniers blogs... Aujourd'hui nous reprenons la route avec notre brave chauffeur qui met tout en œuvre pour que nous ne devions pas porter nos valises jusqu'à la réception... et nous nous préparons aussi à découvrir d'autres lieux parfois impressionnants... Il m'arrive aussi d'avoir l'impression de traverser la Patagonie... des terres et des terres sans rien ni personne... des fermes, petites et grandes ci et là... quelques moutons dans les prairies que nous longeons, de toutes petites églises parfois attachées à un mini groupe de maisons ou tout simplement à une ferme et tant d'autres choses.... Pour aujourd’hui notre programme nous mènera direction la côte sud avec un premier arrêt à la cascade ... read more
Nouveaux paysages
au pays de l'eau
ça roule...

Europe » Iceland » South » Höfn September 9th 2018

Noget af det jeg har set frem til, er at fotografere isklumper på den sorte strand mens solen står op og sender sine røde stråler igennem isen. Det kræver at man kommer tidligt op og at vejret giver mulighed for at se en solopgang. Dagen før var vi ved Jökulsárlón i regnvejr og sammen med en masse andre turister. Nu var vi stået tidligt op og vejrudsigten gav håb om en mulig solopgang, der kunne bruges til de ønskede billeder. Da vi kom frem lyste solen gennem en smal sprække så man lige kunne ane de gule skær. Jeg skyndte mig ned til stranden for at finde nogle passende isklumper og få taget nogle billeder med solen i baggrunden. Lyset var det et kvarter og så var det hele gråt. Nu kunne vi tage over på ... read more
180909-0002
180909-0003
180909-0004

Europe » Iceland » South » Höfn September 8th 2018

Turen går nu mere øst over. Vi skal se masser af is da vi er på vej til området hvor den store iskalot Vatnajökul sender sine tunger af gletsjere ud i landskabet. Den store iskalot ses tydeligt på lang afstand. Ned fra den store istop løber der brede floder af is. De er vores næste mål for turen. Vejret var dog ikke helt med os. Skyerne hang lavt og truede med regn. Dog var vi så heldige at solen skinnede på dele af den gletsjer vi skulle hen at se på. Gletsjer eventyret startede allerede på vejen ind til gletsjeren. Vejen virkede som om gletsjeren lige havde ligget der, den er flydt med store huller og kæmpe sten, så der skal køres meget langsomt ind til parkeringspladsen ved foden af gletsjeren. Gletsjerisen har de mest fantastiske ... read more
180908-0002
180908-0003
180908-0004

Europe » Iceland » South » Vík September 6th 2018

Et kik ud ad vinduet kl 5:30 viste en nærmest skyfri himmel. Nu var det endelig muligt at få taget det billede jeg havde gået og snakket om. Et billede med morgensolen gående igennem vandfaldet. Det var bare om at komme i tøjet og op til gejseren. Det blev en meget smuk oplevelse at se de få skyer som var på himmelen blive røde og se solen komme op bag bjergene ud i horisonten. Nu var det bare at vente på at gejseren ville springe med en flot vandsøjle. Efter 3 forsøg lykkedes det at få det hele til at passe sammen. Vi skulle på en længere tur for at kommen hen til næste destination. Den gik blandt andet forbi nogle varme kilder med boblende mudder og blå vandløb. Der havde længe været snakket om en ... read more
180906-0002
180906-0003
180906-0004

Europe » Iceland » South » Vík September 6th 2018

I nærheden af Skogafoss ligger Dyrhólaey som var målet for dagens udflugt. Her er der alt fra fantastiske klippeformationer, basalt støtter, til sorte strande. Dagen var meget stormfuld hvilket kunne mærkes på toppen af klippen, hvor der var udsigt over en klippehvælving. Vinden gav også kæmpe bølger med masser af skumsprøjt som blæste op i vinden. Nogle strandgæster havde det med at komme for tæt på bølgerne, hvilket kunne resultere i en kold overbrusning. Strande er også kendt for den fantastiske klippehule bestående af basalt søjler. Der er utrolig mange former og farvenuancer. De smukke klipper ud i vandt fik ekstra liv af de voldsomme bølger med skumsprøjtet stående til alle sider. Tilbage ved Skogafoss var det kortvarigt muligt at få taget et par billeder af vandfaldet uden turister. Ud over turisterne består det svære i ... read more
180907-0002
180907-0003
180907-0004

Europe » Iceland » South August 21st 2018

The Golden Circle is very popular. Not too many who tour the country would miss it and, while we gave that option consideration, we have found that there is a reason that large squads of tourists go to places. They are nearly always worth visiting. So we did. We had intended to spend a day or two in Vik and factor in a lay day. We have been on the road now, moving constantly since 29 July and in the past we have found that it can be handy to have a day or two to switch off. It was raining but the wind had dropped so we had an excuse, but there were no puffins at Vik either. Apparently, puffins like the rain, wind and cold about as much as we do. Who would think ... read more
The trail to Gullfoss
Almost a stereotypical scene
Been better days

Europe » Iceland » South » Vík August 19th 2018

A long haul today. Just under 500 km. I must be going soft. 1,500 kms in outback Australia is a good day. Could be just be a little more to see here - and the 90km/hr speed limit is there for good reason. This post will take us down the east through the fjords to where the glaciers come out to play and on to Vik, the southernmost point of the island of Iceland - and the place where there are supposed be lots of puffins. Nice camp at Reydarfjordur. After doing all our washing and drying (no chance of drying in natural sunshine and breeze here), we slept in and didn't hit the road until just on 11.00am. The plan was to cover some ground down the eastern fjords. The coast line is fjords until ... read more
Take a seat
Tourists attracted
Glacier country

Tot: 2.442s; Tpl: 0.038s; cc: 12; qc: 74; dbt: 0.0664s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.5mb