Magyar tajakon


Advertisement
Hungary's flag
Europe » Hungary » Northern Hungary » Eger
September 7th 2009
Published: September 13th 2009
Edit Blog Post

Ismet itt vagyok, es ez a beszamolo sem igerkezik rovidnek, pedig mindig igyekszem 😊

Olyan sokat beszeltem mar az olasz baratomnak, Alessanak Magyarorszagrol, hogy iden nyaron megszerveztem egy 4 napos utat, amire Jerome, francia baratom is eljott (mindketten a szomszed szobaban laktak az elso londoni helyemen, Jerome mikor bekoltoztem, Alessa mikor kikoltoztem).

Szokasos modon utanajartam a dolgoknak, es az utazasra julius masodik hetvegejet valasztottuk, mert mint tavaly osszel megtudtam, es ahogy vissza is igazoltak, a Szent Gyorgy Lovagrend minden evben ezen a hetvegen szervez lovagi tornat es reneszansz konyhat Visegradra.

Pentek este repultunk Alessaval Londonbol, es mivel aznap volt a szulinapja, megkerdezte az egyik stewardesstol, hogy van-e valami tortajuk, mert most van a szuletesnapja 😊 Torta nem volt, de kaptunk csokis brownie izu sutiket meg pezsgot 😊 Igaz, nem vagyok nagy pezsgorajongo, de azert lement, ha mar unnepeltunk. Nem is volt rossz. Azert nem fogok raszokni. (Ez egy British Airways gep volt.)

Menetrend szerint landoltunk, majd Jerome-mal talalkoztunk, aki Parizsbol repult, es taxival elmentunk az EasyHotel-be az Eotvos utcaba, a Nyugatitol nem messze (ez itt a reklam helye). Csak ajanlani tudom, mert 25-33 EUR kozotti arakon lehet kis vagy normal szobat kerni, van ablakuk, es bar a fal feher es narancs kevereke, a furdoszoba meg narancsszinu, kenyelmes (mar csak azert, mert van, aki nem szereti ezeket az intenziv szineket). Itt aludtam a DM-koncertet koveto buli utan is kemeny 3.5 orat 😊)

Bar a taxisofor nem tudta, hogy ilyen hotel egyaltalan letezik, azert az Eotvos utcat tudta.

Reggel ledobtuk a csomagot a Nyugatiban, aztan egy kis Princess-fele (ujabb reklam) peksutemennyel folszerelkezve folmentunk Ujpest-Varoskapu megallohoz, mert onnan indul a visegradi busz. Sor allt a jegypenztarnal, ezert Alessat megkertem, tartsa a helyunket, en meg elore mentem a penztarhoz megkerdezni, hogy egyaltalan sorban kell-e allnom, vagy a buszon is meg lehet venni a jegyet. Balrol kozelitettem, jobbrol meg csak jottek a sorra kovetkezok; nem igazan erdekelte oket, hogy balrol valaki valamiert ott van. Ket ember utan gyorsan odaugrottam, es megtudtam a mogorva penztarosnotol, hogy vagy itt vagy az automatabol lehet jegyet venni. Miutan ugy sejtettem, az automatat talan mar el is loptak, inkabb bealltam a sorba.

Aztan jott a szamomra mar megszokott jelenet, amikor a penztarosno meglatva a 20,000-es bankjegyemet, kiakadt, hogy megint egy huszezres. (Mondtam is Alessanak, hogy figyelje meg ezt az arcot, mert meg latni fog ilyet, ha nagy cimlettel fizetunk 😊

A buszon mondjuk leulni nem lehetett, de nagyjabol 1 ora utan ott voltunk. Ragyogo juliusi ido, gyors kave, aztan bementunk kicsit a nyuzsgo vasarba (kezmuves es mindenfele sok kajaval), ahol meghivtam oket egy kis agyaspalinkara 😊 Meg nem ittak olyat, de nagyon vallalkozo szellemuek voltak, es tetszett is nekik!

Miutan megvolt a gyorsito, folmentunk a Fellegvarba, termeszetesen az osvenyen, nem az autouton - abban nem is lenne semmi erdekes. Meg mindig gyonyoru volt a kilatas, jo allapotban van a var is. Meseltem par tortenelmi anekdotat, meg mondtam 1-2 infot a cimerekrol, a Fekete Sereg kiallitott panceljarol stb.

Aztan kifele menet meglattunk egy nyilazos helyet, ahol 200 Ft-ert harmat lehetett loni. Be is fizettem magunkat. Kivancsi voltam, hogy fog menni, mert valamikor gyerekkoromban nagyanyamnal barkacsoltunk nyilat, de ott altalaban bena voltam. Most is mikor raillesztettem a vesszot a nyilat fogo kezemre, mindig lecsuszott, de gondoltam, elforditom kicsit, es akkor ottmarad. Meg is tettem, lottem, bele is allt a celtablaba, azonban nem huztam ki elegge oldalra a karomat, es igy mikor visszafele csapott az ij hurja, jol pofan vagtam magam 😊 Szerencsere nem tortent komolyabb bajom, es csak a harmadik loves sikerult igy. Alessanak ment a legjobban, bar o korabban Olaszorszagban sokat lott igy.

Folfele es lefele is megalltunk a Salamon-toronynal, ahol lovagi bemutatok voltak (a nagy lovagi torna a palotaban volt), megpedig kardos meg ijas meg landzsas es egyeb kezitusakat lathattunk korhu jelmezekben. Nagyon jo volt a hangulata 😊

Lemaszkaltunk a varbol, majd atvergodtunk a vasaron, hogy egy kis keszpenzt tudjunk levenni, majd elindultunk visszafele, es bar eloszor a reneszansz konyhan gondolkodtunk, Alessa kiszurt egy jo illatu helyet, ahol, hogy-hogy nem magyar kajak voltak 😊 Jerome vegetarianus (csak csirket, halat meg pulykat eszik a husok kozul) - na jo, francia vegetarianus, ezert egy jo nagy szelet csirkemellet valasztott. Alessa bevallalta a sult kolbaszt meg hagymas-paprikas krumplit es csemege uborkat, en meg veres es majas hurkara szavaztam, amelyek igen vastagok voltak, es eleg jo darabokat kaptam (picit nagyobbat, mint elozetesen gondoltam), igy kenyer vagy barmi nem is kellett, eleg volt par almapaprika. Meg persze 2-3 korso Soproni 😊 Kozben a sok pancelos meg korhu jelmezes figura ott jott-ment.

Meg kicsit maszkaltunk a vasari forgatagban, majd visszabuszoztuk Pestre - ezuttal volt ulohelyunk, aludtunk is egy keveset 😊 A Nyugatiban folszedtuk a csomagokat, at a Keletibe, ahonnan 18.33-kor indult a vonatunk Egerbe. 18.29-kor ertunk be a csarnokba, a kijelzon egy darab vonat nem volt 18.33-as indulassal 😞 Termeszetesen egy vasutas sem volt ott, akitol lehetett volna kerdezni - nem ugy mint Britanniaban, ahol altalaban van valaki a vagany vegeben. Meglattam egy 18.35-os vonatot, ami Miskolcra ment, gondoltam, Fuzesabonyig azzal is el tudunk menni - 2-es vagany. Rohanunk a 2-es vaganyra, idoben odaerunk, erre mit latunk: szemelyvonat Godollore. Ez a vagany persze elegge kint van a fobejarathoz kepest, igy kulonosen orultunk, hogy ekkora rohanas utan nem az a vonat all ott, ami ki van irva.

Elindultunk visszafele, kozben meglattunk egy gyorsvonatot Egerbe, ami elvileg 19.05-kor vagy mikor indul. Utitarsaimat leallitottam egy bufenel, en elrohantam az informaciohoz, ahol azt lattam, hogy az nemzetkozi informacio, es huzzak egy sorszamot. No ekkor mar igen jo kedvem volt az egesztol, de szerencsere talaltam egy Elvira-konzolt, amin ugyancsak fel volt tuntetve a 18.33-as, ami nem volt, meg a 19.05-os, ami elvileg ott allt menetkeszen. Vagyis meg ezutan sem lehettem benne biztos, hogy az a vonat akkor fog indulni Egerbe, de miutan nem lattam jobb megoldast, vegul arra a vonatra szalltunk fol. Es a meghirdetett idoben el is indultunk 😊

Az egri szallasunkat meg februarban lefoglaltam a Hotel Minaretben, es az indulas elott 1 hettel is meg ugy hittem, hogy ott fogunk megszallni. Jott azonban egy email nagyjabol egy hettel az indulas elott, hogy mivel a hotel elozo tulajdonosa fizeteskeptelen volt, a hotelt Eger varosa kezelesebe vette, es a hotel ebbol kifolyolag jelenleg zarva tart. Mellekelnek egy listat mas hotelekrol, hogy tudjak uj helyet talalni. Igazan kedves volt toluk, hogy jeleztek, mi tortent, az uj opciok listaja meg hasznosabb, azonban szemet szurt, hogy majus 5-en hataroztak errol, az email meg julius 5-en jott. Na jo, ne elegedetlenkedjek, orulok, hogy egyaltalan ertesitettek.

Az uj hotelunk a Hotel Aqua volt, amit csak ajanlani tudok mindenkinek, mert talan 57 EUR volt egy ejszaka, es jo nagy szobakat kaptunk. Valamelyest a belvarosban van, de nem zajos helyen.
Megerkezven (valamikor fel 10 fele) bekoltoztunk, majd atmentunk az Arany Oroszlan etterembe, amit megint csak ajanlani tudok mindenkinek. Meg a vonatrol foglaltam asztalt, amit jol is tettem, mert 10 utan kicsivel ertunk oda, es tan 11-ig van konyha, igy viszont meg tudtak, hogy mi megyunk. A teraszon ultunk le, gyonyorkodtunk az ejszakai Egerben, az utcakat pedig az Egri Bikaver Fesztival latogatoi toltottek meg, kezukben borospoharral. Termeszetesen itt is ittunk egy kis jofajta palinkat, aztan egy kis fokhagymakremleves, kulfoldi barataim jercemellet ettek, en meg vasi sertespecsenyet, ami igazan finom volt. Hozza termeszetesen Egri Bikaver 😊
A kiados vacsora utan meg maszkaltunk kicsit, betertunk egy kocsmaba egy Unicumra alvas elott 😊

Vasarnap reggel elvonatoztunk a Szalajka-volgybe, ami szamomra a legszebb hely Magyarorszagon. Valahogy van egyfajta varazsa, nyugodt hangulata, termeszeti szepsege, a fak illata, a szinek osszhangja...es persze a pisztrang 😊) A vasutallomas es a volgy kozott megalltunk kavezni, es ha mar ott voltunk, ettunk finom hazi retest is, mindenki legnagyobb megelegedesere. Mivel a kisvonat eppen elment, gyalog indultunk utunkra, es meg mindig remek erzes volt a volgyben setalni. Folmentunk a vizesesig, aztan a barlangba - most nem tunt annyira felelmetesnek, mint regen 😊

Visszafele betertunk a Csobogo Vendeglobe (ugy tunik, ez az iras tele van reklamokkal), ahol ismet jo kis palinkaval inditottunk, majd finom gyumolcsleves kovetkezett. Alessa kerdezte, mi az a gyumolcsleves. Mondtam, hogy turmixolt gyumolcsok tejszinesen fozve (vagy ilyesmi), amire egybol ravagta, hogy akkor ez desszert. Volt meg egy kis ellenkezes, de vegul sikerult meggyoznom, hogy ez egy leves, es talan erdemes megkostolni. Megkostolta, es be is jott neki 😊 Foetelnek mindharman pisztrangot ettunk, ok magyarosat (lecsos), en meg zelleres-dios martassal keszitett fajtat, melle egy kis feher bor a Berta-pinceszetbol (😊), majd desszertnek Jerome turos palacsintat valasztott, Alessa turogombocot makpuderben, en pedig a jo kis somloi galuskat. Igen finom volt, kulonosen a hozza fogyasztott Tokaji aszuval 😊 Nem egy olcso etterem, mert harman 13,000 korul kajaltunk, de nagyon jol foznek 😊)

Visszatertunk Egerbe, a varnal szalltunk le, majd atsetaltunk a var nyitott reszein (mert a kiallitasok 5.30 korul zarnak). Adtam egy kis tortenelmi attekintest, amit erdeklodve fogadtak, megneztuk a varat itt is, ott is, majd lesetaltunk a Dobo terre, ahol kozben a Cimbaliband nevu zenekar kezdett jatszani (mint a nevukben is benne van, cimbalmon es meg mas hagyomanyos hangszereken). Kozben ittunk egy kis Bikavert a fesztivalon, meg ettunk egy kis vadat meg talan baranyt, es 10-ig, amig be nem zart a fesztival, jol eltoltottuk ott az idot. Ezt kovetoen lementunk az elozo esti kocsmaba meg egy kis Unicumert (leszogeznem, nem en eroltettem rajuk, ok javasoltak), es ha mar volt zenegep, akkor mutassak par magyar szamot is. Be is raktam egy kis Eddat, Bonanza Banzait meg Neotont 😊) Egeszen bejott nekik. Aztan hazaindultunk a szallasunkra, es a varhoz kozel haladva, egy etterembol notaszo szurodott ki. Sajnos egyik dalt sem ismertem, de azert forditottam nekik, nagyjabol mirol van szo. Hangulatos este volt 😊

Hetfo delelott meg megneztuk a bazilikat meg a minaretet, aztan felultunk egy Bp-re meno vonatra, ami kis kesessel (ugy 40 perc) be is ert a Keletibe. Ez volt a harmadik napunk egyutt, es itt mar kezdtek enyhen kijonni az ellentetek, de nem volt semmi sulyos 😊)

A Keletibe erve, mivel ehesek voltunk, a Baross Ettermet javasoltam, ami az allomas sarkaban van, es korabban mar ettem ott jot eleg elfogadhato aron (2,900 korul foetel, salata, desszert, kave). Termeszetesen gyumolcslevest kertunk (nem az en javaslatomra), es mikor megkerdeztem a pincertol, milyen gyumolcsok vannak benne, a kovetkezo valaszt kaptam: "Fogalmam nincs. Azt sem tudtam, van gyumolcsleves az etlapon." Nost, ha korabban nem ettem volna mar itt egy jot, itt valoszinuleg itthagytam volna ezt a helyet, de turelmes voltam 😊 Jerome-nak rantott gombat kertem rizzsel, amihez kenyeret is kertem - erre az volt a valasz (felhaborodott hangon), hogy termeszetesen hoznak hozza kenyeret. Persze, hogy elfelejtette 😊) A brassoim uborkasalataval ismet jo volt, Alessa pedig vorosboros marhaporkoltet valasztott tarhonyaval - jo valasztas 😊 Lathato tehat, hogy ment az ismerkedes a magyar gasztronomiaval.

Elkozlekedtunk az EasyHotel-be, majd a parlamenthez, ahol egy kis attekintest adtam kis hazank tortenelmerol (ha mar ott volt Rakoczi, Kossuth meg az 56-os szobor), ismet erdeklodve fogadtak. Innen lesetaltunk a Lanchidhoz, at Budara, fol a Sikloval (most epp 800 Ft a jegy), majd a Varban maszkaltunk kicsit, sot, a Matyas-templomba is be tudtunk menni, ami szamomra meglepo volt, mert mar 9 korul lehetett?
Mivel takarekosak akartunk lenni, meg amugy is a kivansagok kozott volt, a Szerajban vacsoraztunk torok kajat (mivel a Varnegyed kisse borsos tud lenni), majd lesetaltunk a Margit hid kozepeig, megneztuk az ejszakai fenyeket.

Kedden Ujpest-Varoskapunal reggeliztunk, miutan a visegradi jegyvasarlasnal Alessa megallapitotta (Jerome meg egyetertett), hogy ez milyen hangulatos hely (a konyoklo alkoholistakkal), meg ha ugyis lehet ott langost kapni (amit pedig en gondoltam reggelire), akkor miert ne. A langos nem volt rossz, bar kicsit vastag volt az en izlesemnek, viszont ha mar lud, legyen kover: vettunk 150 forintos, szilva izesitesu sakkfigurakat (vagyis gagyi palinkat). Meg kell hagyni, meg mindig pocsek volt, de legalabb belekostolhattak a realitasba 😊

Lemetroztunk az Arpad hidhoz, majd onnan lesetaltunk a Margitszigetre, at a masik vegere, le az Oktogon fele (mivel a villamosnal valami hiba volt eppen), kozben megalltunk az Okay Italia etteremben a Nyugatinal, ami Alessanak mint szuletett olasznak is nagyon bejott.

Innen kis villamos, majd foldalatti segitsegevel elmentunk a Hosok terere, ahol a Het vezerrol es az uralkodokrol is szoltam par szot, majd a Vajdahunyad vara mellett elsetalva a foldalattira szalltunk, es meg lementunk a zsido-negyedbe (ismet kivansagot teljesitve - nagyon rugalmas voltam), majd a Nyugatiba es a repterre.

Indulas elott meg lekuldtunk egy kis Unicumot a repteren, meg persze a vammentes boltban egy kis palinkat is vettunk 😊

Osszefoglalva azt mondhatom, hogy mindharman elveztuk az utat. Nekik ujdonsag volt, es bejott, nekem pedig orom volt viszontlatni ezeket a helyeket, es elkalauzolni olyan embereket, akik meg nem jartak itt 😊 Jovore Olaszorszagba megyunk igy harman 😊





Advertisement



Tot: 0.119s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.0629s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb