1.den - presun do Budapesti


Advertisement
Hungary's flag
Europe » Hungary » Central Hungary » Budapest » Pest
November 25th 2013
Published: November 29th 2013
Edit Blog Post

Rano pohodove vstavanie este v mojej posteli, naranajkovanie, presun k miriam vytlacit si este jeden eticket na bus a potom este zamenenie 3000forintov. Tie som nakoniec dostal az v posldnej banke,tatrabana. Uni,vub nemali a v csob chceli poplatok za zamenenie.

Asi pol hodinu pred odchodom mi konecne prisla sprava od prveho couchsurfera, uz som sa chystal, ze budem spat v hosteli, bo sa mi dva tyzdne nehlasil. Poslal mi komplet rozpisanu cestu, boli tam 2 prestupy. V plane mam ist 2/3 pesi, bo budem mat kopu casu.

Tada a je to tu, moze sa vyrazit. Nakoniec nejdem zo Serede ale az z Galanty kam ma miriam odviezla a taktiez nejdem hned rano,bo co som kukal v budapesti prsi.

Na galantskej stanci som cakal este 20.min. Kupa listku prebehla bez problemov.Ako je uz zvykom na tejto stanici sa vzdy pohybuju rozne individua, nepomohla ani jej mensia obnova, furt to tu otravuje zivot.

Vlak meska dve minuty, nic sa nedeje ,neskor to dohaname. Rozkladam si svoje prve jedlo, hned mam batoh o par gramomv lahsi.

V NZ sa presuvam na druhe nastupiste, ec vlak z berlina nemeska ani minutu,to je fakt dobre,bo na nastupiti ozaj dost fuka,

Po 5min nasadam do kupecka. V kupecku je zrejme so mnou nemec. Cesta bezproblemova, zacinam citat dalsieho cervenaka, zlato arkony. Tesne pred budapestou idem ako vzdy na wc, vyhybky ma nezachytili tak som sa neostal.

Po vystupeny zistujem ,ze sa na stanici nic nezmenilo, dokonca este aj vykop pred nou je ten isty ako asi pred 3-4 rokmi ked som tu bol naposledy.

Moje kroky vedu do metra, ako pozeram na chodnik, po dazdi ani chyru ani slychu. No nist uz je tma,sa mi nechce tulat mestom, i tak som tu asi uz vsetko videl. V pokladni v metre ukazujem na listku napisane <em style="color:� font-family: sans-serif; font-size: 13px; line-height: 19.1875px;">átszállójegy, to znamena prestupny listok. Pre mna to je novinka, takto usetrim par forinov, bo inak by som si musel kupovat dva cele listky po 350f, takto platim len 530f. Listok sa sklada z dvoch casti, vzdy ked sa zmeni spoj treba jednu stranu oznacit. Prvu stranu ozancue v metre M2 a presuvam sa az na konecnu metra M3 Kobanyia Kispet. Tu chytam bus c.200E, ktory ide priamo na letisko. Mal som opat problem najst jeho zastavku. Po vyjdeny z metra, treba prejst cez cestu a ist az na koniec doprava. Je to oznacene ale trocha chaoticky.

este musim spomenut metro supravy, po M2 jazdia moderne vagony ale po M3 vagony este z cias attilu. Ne aby moderne nasadil hlavne na metro co de pakticky z letiska ale zas maju turisti zazitok. V tychto starych vagonoch nazvy stanic len ohlasuju, ziadny displej tu neni ta ako v novych vagonoch.

Jazda busom prebehla rychlo. Po vystupeni som siel odlovit blizku kesku, bo do rana mam casu az az. Som tu od 20/30 do 6/45.

Musim spomenut este maly zadrhel v buse, pcham listok do cvakcky a nic, vobec tam neisol, tak som ho vopchal do dalsej. Cudne po mne ludia pozerali ale neskor nastupovala domaca a tej to tiez neislo, tak chyba bola v stroji.

A teraz nazad ku keske, presiel som cez parkoviska a dostal sa az na zelenu luku, tu som skocil do vody, bo uz bola tma ale kesku som nasiel aj s peknym obsahom, 3TB.

Na letisku som sa najedol v terminale 2A a potom som sa presunul do terminalu 2B, je to blizko. Dopijam este vodu, prazdnu 0.5l flasu si nechavam a idem na security kontrolu.

Teta ma pozdravil tak idem dalej, uz som zacal vykladat veci na pas a zrazu ma vola nazad aby som jej ukazal letenku. Jak keby to nemohla povedat hned.

Som v soku, na letisku skoro nikto neni. Neskor sme asi na celom letisku spali asi len traja ludia. Uplne totalny klud, makke kozene lavice ,paradicke,keby tu nezacali nadranom behat zdobici tak by som sa vyspal do ruzova. Na letisku chystali vianocnu vyzdobu, natahovali svetla, montovali ozdobi.

Vodu som si docapoval na zachode, isla studena aj tepla. Kedze sme v madarsku ,nemaju to oznacane ako vsade na svete modra studena,cervena tepla ale maju to ozancene len stupjucou krivkou a aj to kd je najvyssia krivka je to studena, jasne,ze na prvy krat som nacapol teplu vodu.

naklady (1 euro = 286,53 forinta)

osobny vlak ga - nz - 2 eura
spiatocny listok nz - budapest - 10.50 eura
prestupny listok na mhd v budapesti 2x - 1060f

foto
http://min.us/mJX8pLdTNJxKN


Advertisement



Tot: 0.569s; Tpl: 0.01s; cc: 17; qc: 50; dbt: 0.3478s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb