AKIN VAR AKIN...

July 16th 2015
Published: June 24th 2017

NYSYROS-SYMI

GÜN 16 GÜNLERDEN PERŞEMBE:

Sabah güneş doğarken, teknede bir telaş …

Turhan hocam, yola çıkmağa karar vermiş .Alelacele toparlandık ve salıncaklı Nisyros limanını geride bırakarak pruvayı Symi ye çevirdik..

İlk başta, boğazda, biraz rüzgar vardı ama boğaz bitince rüzgar indi .

Kuru direkle gitmeğe karar verdik.

Yolumuz 30 mil ama yapacak bir şeye yok… evimin açığından geçtim .

Ayşeciğime telefon ettim

Beni görmesi mümkün değil ama olsun geçerken bir selam etmek ister..

Symi adasının hemen kuzeyinde, Nimos diye bir ada var ve cesur tekneler bu günkü gibi hava müsaitse Nimos-Symi arasında, çok sığlaşan boğazı deneyebilirler ..

Derinlik, bu boğazda, yaklaşık 4 metreye kadar düşüyor..

Oradan geçerek ve Symi limanı şansımızı denemeden, Pedi ye yönlendik.

Pedi, hemen Symi limanının arkasındaki koydur.

Pedi limanına girdik ..O da nesi hayal mi görüyoruz ? Milyon tekne var ama su iskelesinde, bir teknelik boş yer var ..

Turhan Hocam acilen yaklaştı ..

İskelenin öte yanındaki tekneden, Executive ağır bir abi yardım etti.

Koltuk halatlarını sıkıladık .

Bir de açmaz alınca, mis gibi iskeleyi bordaladık.

Ağır abinin teknesi, Swedish 45..azıcık duracak beş dakika dinleneceksin ..öyle cavalacoz tekne değil .Ağır abim, ayrı bir fenomen ..miadını doldurmuş tam bir denizci..

Çocuklar, denizi ve yerimizi çok sevdi.

Sahile çıkmak için bot maceraları yaşamıyoruz..

Bizim bot, söylemesi ayıp banyo küvetinden hafif hallice …

Öğlene, sahildeki kafede yemeğe karar verdik..

Koydaki teknelerin %! (MISSING)nı, Türk bandıralı.. bunun Türkçe tercümesi ,restoran fiyatlarının bugün roket olması demektir...

Oralarda biraz oyalandıktan sonra, 18:30 otobüsü ile Symi'ye inmeğe karar verdik .

Her yarım saatte bir Symi'ye otobüs var.

Gel gelelim ,Ada yönetimi, bayram öncesi adaya saldıracak Türklere karşı yeteri kadar önlem alamamış.

Otobüs, zaten dolu geldi..Siz inin, biz binelim derken ham hum şaralop kendimizi otobüste bulduk .

Pedi-Symi arası yaklaşık 15 dakika ..15 dakika sonra Pedi havası tamamen yok oluyor ve kendinizi ayrı bir dünyada buluyorsunuz ..

İnanılması zor ,ama 1895 yılında,adanın nüfusu Rodos Şehri nüfusundan fazla imiş..

Zenginliğini, sünger avcılığı ve gemi yapımına borçlu olan ada, Osmanlı döneminde, sultana sünger olarak ödenen avanta nedeniyle,oldukça rahat bırakılmıştır.

1913 te İtalyanlar adaya sulanmış fakat bizim kurtuluş savaşımız sırasında sentetik süngerlerin yaygınlaşması ve dalıcıların yerini Kalimnosluların alması ,ada ekonomisini oldukça geriletmiştir.

Bir süre Alman işgalinde kalan adada bombalar patlayınca ,8 mayıs 1945 son Alman kuvveti teslim olmuştur.

Bu günün anısına çakılan plaketi Les Catherinettes restoranının orada görmek mümkündür. .

Bugün, adada satılan süngerlerin tamamı, ithaldir ..

Parlak dönemden kalan, yaklaşık 2500 civarında ev, yeniden restore edilmekte ve adaya güzellik katmaktadır .

Symi (bizim için Sömbeki adası) 12 adalar zinciri içinde yer alan 57 km 2 lik küçük bir adadır .

Rodos'a 41 km mesafede ,bizim Datça'ya taş adımı kadar uzaktır.

Yunan mitolojisinde, Symi, çekici tanrıçaların doğum yeri olarak ünlüdür ve ismini "Nymph Syme" den alır.

Homeros'un İlyada'sında Truva savaşında Yunan tarafında yer alan Kral Nireus'un ,yeri olarak bahsedilir.

Tukididis, (M.Ö. 460-M.Ö. 395 antik Yunan tarihçisi,Peloponnesia Savaşı tarihi yazarı) Peloponnesia Savaşı süresinde ada yakınında "Syme Savaşı" nın M.Ö.Ocak ayı 411 yılında olduğunu yazar. Bu savaşta kesinlikle belirtilmemiş sayıda Sparta gemilerinin, bir Atina gemi filosunu madara ettiğini yazar.

Ada ,Roma İmparatorluğu ve daha sonra Bizans İmparatorluğu'nun parçası idi; ta ki 1373'te St. John Şovalyelerinin fethine kadar.

Rodos Şovalyelerinin 213 yıl süren hakimiyetinin ardından, Osmanlı 21 Aralık 1522'de Rodos'u fethetmesiyle sahnede rol alır .

Menteşe Adaları (Oniki Ada) Türk hâkimiyeti altında ve Osmanlı Devletinin temsilcileri tarafından, 4 asır yönetildi. Ada, Oniki adalar ile birlikte yukarıda belirtmeğe çalıştığım gibi 20. yüzyılda pek çok kez el değiştirdi.

Yakın zamanda da, uluslararası turistler ve özellikle Türkler için cennet haline geldi…

Kişisel olarak ilgi alanım, memlekete göre daha hesaplı temin edilen müskirat ile sınırlı kalmaktadır .

Bilet sorunlarını çözmeleri için, çocukları rahat bıraktık ve vatandaşlarımın fazla itibar etmediği kahvelerden birine oturup, sahildeki kalabalığı izlemeğe karar verdik .

Symi, Türklerin pek sevdiği revaçta bir adadır .Her Türk gibi, bu ada da Lokanta konusunda otorite olmanız iktiza eder.

Örneğin Türk madenini ilk keşfeden Manos, boğazda yalısını aldıktan sonra, işleri yamaklarla idare etmektedir..

Daha bunun gibi bir kaç lokanta sayabiliriz ama zülfiyare dokunmak istemem doğrusu

Tam saat 20 :30 da ,çocuklarla ,önceden yer ayırttığımız "To Meraklis" lokantamızda buluştuk .

Garsonumuz, bize faça bir masa ayarlamış üstelik programa ilaveten 20 lik barbayanniler ile boğuşmağa mecbur değiliz .

Yunanlı kardeşlerim de işi öğrendi artık.

Masaya 1000 lik Barbayanni'yi getirip bırakıyor .

Mezeler harika ,yemekler harika sohbet güzel ..Dört bir yanımız Türk masaları ile çevrili..Yemeğimiz yedik ve son Otobüse atlayıp Pedi'ye vardık ..

Son cilalar teknede atıldı ve yattık ..

Her gün,günün fotolarını toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki (adresi) tıklamanız yeterli:

PEDI-SYMI KLIPI

Tot: 0.088s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 32; dbt: 0.0362s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb