OIA DA GUN BATIMI...


Advertisement
Greece's flag
Europe » Greece » South Aegean » Santorini »  Ia
September 21st 2012
Published: January 16th 2016
Edit Blog Post

Geo: 36.4044, 25.3959

GÜN 09 CUMA:
Kahvaltımız çok neşeli geçti..

Hedefte, yine otelcimiz Kosma var
Adam kesin haklı, 5 odalı otelde kendini helak ediyor..
Hava biraz bulutlu, ama kim tutar bizi.
Önce bir Fira ziyareti yapalım dedik.
Fira ,Thira adasının merkez meydanı gibi bir şey ..
Adanın açığında, avara kasnak demirlemeden gezinen devasa Cruise Gemileri, damperli kamyon gibi saat başı 4000 turist pompalıyor adaya..
Hediyelik eşya satanlar haliyle kimsenin yüzüne bakmıyor..
Arz talep meselesi...
Ben, bir fotoğraf makinası kurbanıyım .....
bu nedenle ek hafıza almak zorunda kaldım..
Aklınızda olsun ,Yunan adalarına seyahat edecekseniz, fotoğraf makinanızın hafıza kartını büyütünüz…
Alışveriş bitince, yine eğri büğrü yollardan otele döndük ....
Yolda Katolik kilisesine uğradık..
Katolikler burada Hristiyan mahallesinde salyangoz satıyorlar..
Bir kere kilisenin rengi faul..Mavi değil
ikincisi çok derli toplu... bence orthodoxlara tavır sergiliyor..
Ayşeyi otelden kapıp, bu kez adanın kuzey ucu olan Oia'ya yöneldik.
2 Plaj ziyareti yaptık..ikincisi yaramayınca tekrar dönüp birincide karar kıldık.
Karar verdiğimiz plaj, Oia tepesinin altına sığınmış Ammoudi koyu ..
Suyun gözüne kurulmuş harika bir lokantası var..
Soframız düzüldü..
Barbayanni açıldı..
Yan masadan şirin bir kız fotoğraf çekimi rica etti.
Azıcık sohbet sonunda kızın, benim mezun olduğum İsviçredeki mektebimden olduğu anlaşıldı..
Dış görünüşüme bakarak, oradan mezun olacağıma dair, inandırıcı bir izlenim vermemekle birlikte ,paylaşılan bilgilerden ötürü, benim gerçekten oranın mezunu olduğuma kanaat getirince,
Elit ayrıcalık sevgileri ,teati edildi..
Ammoudi koyunun denizi, adeta şerbet..hele sayısız kadehten sonra çok iyi gidiyor..
Denizine doyamadım..
Akşama doğru toparlanıp tepedeki Oia'ya yöneldik.
Çok iyi bir park yeri bulduk..
Buralarda park yeri bulmak milli piyangoyu kazanmağa eşit…
Oia, adam almıyor .
Denildiğine göre, ölmeden önce yapılacak işler arasında ,"Oia'da güneş batışı" listenin yukarılarında yer alıyormuş..
karı koca şaşırıyoruz ..
Salkım saçak insanlar, Yezidiler gibi batıya dönmüş bekliyor..
Allah inandırsın, bir götlük oturacak yer yok..
Bizim, dağı taşı doldurmamız yetmiyormuş gibi …denizin üstü, güneş batışını seyretmek isteyen turist tekneleriyle dolu ..
Az buz değil ,güneşi denizden batıracaksan ,kişi başı 30 Euro'yu gözden çıkaracaksın..
Bizim Nemrut'ta güneşi doğurmak, ne denli ünlü ise Oia'da güneşi batırmak o denli önemli imiş..
Güneş ,aynen Kayahan'ın dediği gibi saçlarını toplayıp gitti..
Batıya dönük binlerce kişi ,başarı ile batan güneşi alkışlamağa başladı..
Yerin dibine gireceğim.
Güneş batınca alkışlayan, böyle bir sürü içinde bulunmaktan dolayı çok
utanıyorum.
Uçağı yere indiren pilotun alkışlanması kadar absürt bir olay ...
İnşallah hiç kimse beni buralarda görmemiştir diyorum..
Samimi olarak söylüyorum....bizim Ayvalık Şeytan sofrasında, güneş, bunun kralının kralı batıyor..
Ama ne yazık ki marketing zayıf..
Marka yönetimi ve marka'ya ilişkin tüm dersler anılarımdan akıp geçiyor..
Yazıklar olsun bize....okul bitim festivallerinde "görünmez balık "pazarlanmasına katkıda bulundum ..
İçi su dolu mavi leğene bakmak için para verenlere tanık oldum ...ama bir güneş batışı pazarlayamadık gitti.
Güneş batınca, hava derhal soğudu.
Toparlanıp FiraStefano'ya otelimize döndük..
Azıcık yorgunuz ,bu nedenle muhitin Pizzacısında makarna yemeğe karar verdik .
Yer bulmak ne mümkün ?
Şef garson Arnavut Edy'ye dünyanın sadece doğu yarım küresinde kullanılan belli belirsiz ritüelik baş selamını yolladım..
Kimselere çaktırmadan ve benim tarafa bakmadan ,o da tek kaşını kaldırırken
gözünün tekini kapadı..
Kapıda sıra bekleyen bir ton turist var ..dakika sürmeden bizi içeri aldı ve yerimizi gösterdi..
Batılıların, daha öğreneceği, ya da öğrenemiyeceği çok şey var…
Burada resmen etnik bir dayanışma var ...
Otele dönüp ,biraz internet takıldık ve yattık ..
Günün kareleri için bir değil ancak iki video klip bizi kesti...
Lütfen seyrediniz hoşunuza gidebilir...
adresler şöyle:











Fira Santorini Videosu :




Ormos Santorini Video :




Oia Gün batımı videosu:





Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement



Tot: 0.11s; Tpl: 0.013s; cc: 13; qc: 30; dbt: 0.0547s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb