AMAN DA AMAN

September 8th 2017
Published: September 16th 2017
Edit Blog Post

GÜN 01 CUMA

Asude bir tatil sabahı için yeteri kadar macera ve heyecan yaşandıktan sonra gemimiz Rodos a müteveccihen yola çıktı..

Rodos’ta ortam aniden monotonlaştı ..sorun yok…dert yok her şey tıkırında gidiyor …yazık yazık..

Liman çıkışında , araba kiralama derdine çıktık birinci dükkana rest ,ikinci dükkana rest çektik üçüncü dükkan 3 günlüğüne 120 Euro çekti… tarafımdan gönderilen 100 den fazla alamazsın işareti çabuk algılandı ve “şşşttt sus” karşı işareti geldi.

Dükkan içindeki turistler sepetlenince görevli Gülsüm kardeşim, fasih bir Türkçe ile koşulları anlattı …100 kağıt nakit hemen yok oldu ve bir adet araca kavuştuk.

Valizler yüklendi.Hemen otele gitmek yerine bu akşam gitmeyi planladığımız Meze Aman için saha araştırmasına giriştik.

Doğrusu lokantayı pek güzel saklamışlar ..Yanındaki benzinci dahi nerede olduğunu bilmiyor.

Zira burası aslında La Terazza diye bir yer …akşamları part-time taverna oluyor ve adı Meze Aman oluyor..Yerimizi ayırttık ..Sahibi burayı nasıl bulduğumuzu sordu..Mr. Google tavsiye etti dedik.

Oradan doğru otelimiz Galaxias’a vardık.Doğrusu çok sıcak karşılandık ve lobide bekleyen turistlerin şaşkın ve “ne iş ?”bakışları altında odalarımıza yerleştik.

Yarım saat sonra, lobide buluşup sahile gittik Salih hocamın marifeti ile mutena bir park yeri bulduk .

Kadın kısmısı, hot dog aşeriyor.Bizim hotdog cu sınıf atlayarak cafe olmuş …neyse ki karşıda yer alan lokanta bu hizmeti veriyor.

Yerel bira WAP eşliğinde güzel bir kayıntı oldu.Wap gözüme girdi..bulursam alacağım..

Kadınların alış veriş işlerine bulaşmak istemediğimizden, Salih le bir koşu Mama Sofia ya kadar giderek Pazar akşamı için yer ayırttık.Stavro “my family” diyor başka bir şey demiyor..Lokanta önünde seviyeli bir birliktelik yaşadık .Daha sonra hanımları bulduk ama bize yarım saat bir meydan turu verdiler …Bizde Socratous caddesinde adanın en eski kahvehanesi olan Mevlana’ ya kurulduk.

Allahtan erken gitmişiz zira ısmarladığımız 2 kahvenin gelmesi yaklaşık yarım saat sürdü ..suları unutmuş onu da hesabı öderken içtik.

Şaka bir yana Rodos’a yolunuz düşerse ana caddesi üzerindeki bu kahveye mutlaka uğrayınız ..Bizden söylemesi..

Meydan turu bitince alana indik ve eşlerimizle buluştuk …biraz alışveriş olmuş galiba …

Bizim de biraz alışveriş yapmamız gerekiyor zaten kahvecime uğrayıp kahvemi aldım .Aracımıza eriştik ve Rodos şehri içinde en büyük Süpermarketine yollandık.Başta Zeytinyağım olmak üzere bir sürü ıvır zıvırımızı aldık oradan otele döndük.

Akşamüstü Salih’lerin balkonunda Küba dan beri geleneksel hale gelen “balkon sefası”na giriştik.Viski ile günün pasını attık ve 20:30 a doğru lokantamız için yola çıktık..

Park ederken hafif bir sürtünme oldu ..Allahtan alkol öncesi oldu ..yoksa ne demezler ?

Lokantanın açılışını yaptık… hatta müzik gurubundan önce geldiğimiz için bizi alkışladılar..

Efendim..Meze Aman ı biraz anlatalım. Burası biz Türklerin anladığı gerçek anlamda taverna ..Çünkü Yunanlı, “tabepna” yazılıp “taverna” diye okuduğumuz yerlere, lokanta diyor..Biz lokanta ile yetinmeyip illa ki araya müzik sıkıştırmak istiyoruz..

İşte burada müzik var ..Grek spesyalti diye reklam yapılan yeri bir İtalyan işletiyor..Anlaşıldığı kadarı ile genç bir Yunan kısrağı bulmuş ve her yanından geçtiğinde kıçına şaplak atıyor..

Biz bu motive edici ortama rağmen, yine de seviyemizi korumaya gayret ediyoruz.

Orkestra geldi yerini aldı… ikiz kardeşler işi alıp götürüyor..Yannis adında şarkıcının sesi gerçekten güzel ,hafif arabesk ağırlıklı,rembetiko karışık bir gece yaşanıyor.

Yunanlılar bu müziğe Laika diyorlar…meraklısı için adres: Dalkas 88.2 FM…

Yemekler vasata tırmanmak için gayret içindeler.Adı Meze olan yerde meze olmayışı bir muamma ..Eh İtalyan’ın biri taverna işletiyorsa, sonuçları normal karşılamak gerek ..

Gece biterken, Ayşeciğimi Çiftetelli Türkiko ortamından zor koparıp otele döndük..

Doğrusu Rodos un ilk gününün hakkını verdik..

günün videosu:

Advertisement

Tot: 2.714s; Tpl: 0.054s; cc: 19; qc: 50; dbt: 0.0578s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb