Blogs from Leros, South Aegean, Greece, Europe - page 2

Europe » Greece » South Aegean » Leros July 9th 2015

Geo: 37.1505, 26.8437 GÜN 09 GÜNLERDEN PERŞEMBE: Saat 15:00 gibi yola çıktık .. Arki adasının güneyinde, Makronisi kayalıkları var … Denizin "hadi bana gel" dediği kayalıklar burası .. Su, turkuazdan, koyu laciverte kadar tüm tonlarını gösteriyor.. Hayranlıkla adaların arasından geçip, Lipsi adası sancakta kalmak üzere, Leros'a frişka güzel bir rüzgar yardımı ile vardık. Frişka ,İtalyanca Fresco ( taze) kelimesinden türetilmiş olup, denizcilikte "yelkeni doldurmaya yetecek kadar rüzgar" demektir. Ana yelken bilem açıldı.. Leros'un Pantelis limanında, harika bir yer bulduk . Harika zira milyon tekne var ve herkes yer peşinde. Bizim teknenin boyu iki balıkçı teknesi arasına sığıyor .. Öyle de yaptık .. Adaya ayak basınca, bir an için acaba Türkiye'ye mi geldik diye bi... read more
APOSTOLIS
PANTHELIS
ROTAMIZ

Europe » Greece » South Aegean » Leros July 4th 2015

Geo: 37.4648, 26.9676 GÜN 04 GÜNLERDEN CUMARTESİ: Dün gece Poseidon'un nefesini üzerimizde hissettik . Fakat yerimiz güzel ve çapamız Poseidon'a iyi direniyor.. Sabah uyandım ve derhal karaya çıktım . Tüm bakımlarımı bitirdikten sonra, kendime grek kofi söyledim . Yannis cins bir herif ve beni törkiş te diyebilirsin diye uyardı . Zaten o törkiş kofidir diye ilave etti. Yunan da, ciddi değişiklikler var . Eskiden Törkiş Kofi adını ağzına alamazdın..hadi bakalım kolay gelsin… Turhanlar uyanınca,az kahvaltı yaptık. Öğlene kadar Gloria da Voulas ve Yannis'in koruyucu kanatları altında internet vs ile vakit öldürdük. Öğlen denizimi aldım. Turhanlar dağa taşa gideceklermiş ben almıyayım dedim .. Zaten oturduğum yerin az ötesinde otoban!! Yolu ikiye ayıran bir levha var... read more
market
bar

Europe » Greece » South Aegean » Leros July 3rd 2015

Geo: 37.4648, 26.9676 GÜN 03 GÜNLERDEN CUMA: Dün gece, çok sıkı esti. Limanda bir kıçlık yer boşalınca, acele boşalan yere kamanço olduk. Yerimiz çok iyi .. Hiç olmazsa kıçımız kara'yı görüyor.. Bu nedenle, tüm biyolojik ihtiyaçları, karada karşılamak mümkün.. Güzelce kahvemi söyledim..Keyfim yerinde. Burada internet te var. Hava durumları kan kırmızı ve saat 10:00 da liman içi, kuzucuklar oluştu,galiba biraz burada kalmakta yarar var. Bu sırada, ABD bayraklı bir katamaran geldi.. You..Mou derken, kaptan fasih bir Türkçe'ye geçti. Fikret kardeşimize, yardımcı olduk elbette.. Glarios artık bizim yuvamız.. Duşu orada alıyoruz..Orada giyinip soyunuyoruz.. Kahve ,bira orada…internet orada daha ne istiyoruz ? Öğlen sahibe Voula, güzel bamya yapmış heme... read more
Glaros
Liman

Europe » Greece » South Aegean » Leros July 2nd 2015

Geo: 37.4648, 26.9676 GÜN 02 GÜNLERDEN PERŞEMBE: Dün gece, felaket bir yağmur yağdı..uzakta çakan şimşeklerden belliydi.. Turhan hocam bütün gece koşuşturmaktan uyuyamadı.. Sabah uyandığımda ekmek ve su almağa gittik.. 08:30 da marina çıkışı yaptık..yakıtımızı aldıktan sonra, çıkar çıkmaz hava bizi yakaladı. 290 derece ve sıkı orsa ile tırmanıyoruz..dalga iri ama tesirsiz.. Öğlene doğru Agathonissi yi bulduk. Agathonisi bizim bildiğimiz, Eşek Adası, Yunanistan'ın Oniki Ada idaresine bağlı küçük bir ada ve belediyedir. 13,5 km2'lik bir alana sahip olan ada, Megálo Chorió ("Büyük Köy") ve Mikró Chorió ("Küçük Köy") olmak üzere iki bölgeden oluşmaktadır. Adanın Megálo Chorió bölgesinde bulunan Agios Georgios Limanı, adadaki tek limandır. Adanın en yüksek nok... read more
apazına
orada
Agathonissi

Europe » Greece » South Aegean » Leros October 15th 2014

Geo: 37.3011, 26.7438 GUN 04 GUNLERDEN ÇARŞAMBA: Turhan hocamı uyku tutmamış olacak ki benden önce uyanıp tekneyi netaladı .. Bot içeri alınmış ,el mikseri 2.5 HP Yamaha yerine asılmış.. İşlemlerin bitmesine az bir süre kala uyanıp, kişisel ayılma işlemlerimi gerçekleştirdim .Aslında, bugünkü programda Kalimnos varken, Alman dostlarımız Lipsi'ye gidin dediler...Lipsi adası kayığı kışlayacağımız son durak Didim deki ,D marina'nın tam karşısında olunca ,kaçınılmaz program değişikliğini devreye aldık.. Sabah sütlaç gibi bir hava var koyun dışına çıktık .. Kale ve değirmenler iskelemizde ağır ağır akıyoruz.. Yine arap testisi çaylar yapıldı. Bugün yolumuz 17 mil .. Son derece uygun bir saatte, Lipsi ya da başka deyişle Liepsoi mendireğine bağlandık ..PHOTO_ID_R=judith-h... read more
AGHIAS IOANNAS
YESİL VAHA
GUN 03 ROTA

Europe » Greece » South Aegean » Leros October 14th 2014

Geo: 37.1505, 26.8437 GÜN 03 GÜNLERDEN SALI: Gözümü açtığımda başım hala dumanlıydı… Allah'tan su üzerindeyiz.. Teknenin kıçına ,nasılsa eriştim ve küpeşteden kendimi suya salıverdim … Su beni derhal sarıverdi... harika bir serinliği var .. İşte kendime gelmeye başladım hatta biraz fazla kendime gelmeye başladım zira çıkış merdivenini indirmediğimin farkına vardım... Bittabi kardeşim gelip merdiveni indirene kadar, ayılma operasyonu başarı ile gerçekleşti.. Turhan Aga da ayılma işlemini gerçekleştirdikten sonra çay yapımına odaklandı.. Çayımızı içip bisküitlerimizi yedikten sonra bota binip sahile çıktık.. Dün geceden Lefter e 2 adet motosiklet ısmarlamıştık. Kızcağızın biri sahilde elinde belgelerle bizi bekliyordu .. Yunan da hayat, pratik ve güzeldir.. Parasını ödedi... read more
PANTELI KOYU
AGHIA MARINA

Europe » Greece » South Aegean » Leros October 13th 2014

Geo: 37.1505, 26.8437 GÜN 02 GÜNLERDEN SALI : Sabah 07:00 de ayaktaydık . Nar suyu bazlı kısa bir kahvaltıdan sonra toparlandık. Antioxidant mış Turhan hocam öyle diyor .. üstelik bahçeden toplanmış... "tarladan sofranıza" sentezine varılmış Tekneye taşınacak bir sürü malzeme var fakat sahildeki şişme botumuz ufak... Bu nedenle kısa bir süreliğine de olsa, üç kuzuyu karşı sahilde bekleyen kurt'a kaptırmak istemeyen , çobanlara döndük .. Sabah erken... Gece kana karışan whisky hala oralarda bir yerlerde duruyor. Normal olarak Datça da bu konum ,denize girerek "alkol topraklanması" ile çözümleniyor ama burada denize girecek halimiz yok.. Ben, bir aküyü kendime oturak yaparak, eşyaların bir kısmını Judith hanım a taşıdım Jüdith hanım teknenin adı.. ( L... read more
MATEMATIKCI
GUN 02 ROTASI
BIRADER ve SAVA

Europe » Greece » South Aegean » Leros October 1st 2010

Thursday 30th September 2010 We arrived at Agia Marina, Leros at 1pm, absolutely dead tired not having slept for about 40 hours and duly ripped off by a taxi driver who charged us 7 euros for about a 500m trip up the hill to Platanos Square. Still, it was all uphill, a wheel on Rags' suitcase has come off so he has to carry it, and we were stuffed. Platanos is a typical Greek island town, with whitewashed houses, narrow cobbled streets, mopeds zipping in and out of narrow alleyways, cars trying to squeeze down roads that look impossibly narrow, cats lurking in every street, small grocery stores, traditional cafes, and elderly men sitting in shaded cafes playing dominoes or backgammon. From here it was a hot trudge up some 30 steps to the house only ... read more
Pandeli Castle
Pandeli Beach
Judy doing the cleaning.

Tot: 0.547s; Tpl: 0.006s; cc: 8; qc: 59; dbt: 0.0911s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb