Blogs from Pelopennese, Greece, Europe - page 2

Europe » Greece » Pelopennese » Dimitsana December 28th 2022

We decided it was time for a road trip...we are super comfy at our apartment in Tolo and have ventured to some sites close by, but time to see what else the Pelopennese has to offer. On the agenda is a hike through the Lousios Gorge, seeing Olympia, birthplace of the Olympics and where ever else that may look interesting. First up was getting to the hilltop town of Dimistana, the base for the Gorge hike. It is a small village and is hanging off a cliff, which we found would be a theme for the next couple of days. Lots of pics after scrolling to the bottom. Getting there was easy (about 2.5 hours) , mostly on an excellent highway before getting off to the more local roads, which were also in great shape. As ... read more
Monestary
Makes a bit sloshy going up the stairs!

Europe » Greece » Pelopennese » Tolo December 26th 2022

Merry Christmas from Tolo!! or, since it is St Stephens Day in Ireland (day after Christmas), we can celebrate that too! To me, that is an important one as it encourages to be thankful for what we have and those we love. Always a good thing to celebrate. We have been here in Tolo Greece for over a week, which is actually hard to believe as it has gone quite quickly. While the rest of our friends and family were dealing with crazy cold weather, we have been suffering with 65ish and sunny. I do admit to bitching when the sun goes down as it does get chilly...and I know many of you are thinking "shut up!!!. Yeah, I get it. For Christmas Eve, a tradition is for children to go door-to-door, with little triangles and ... read more
Epidaurus Theater
Hiking up and over the Hills to Nafplio
Nafplio At Christmas

Europe » Greece » Pelopennese » Tolo December 16th 2022

Ken and I decided to broaden our "living like a local" experiment and head to Tolo Greece. It is on the Peloponnese Peninsula, a kinda quick 2 hours from the Athens airport, and overlooking the Ionian Sea. We are here from Dec 16-Jan 15, after which we move back to the Algarve Portugal. Yes, there is a theme here, sunshine and sea...not a bad thing in the winter! On Friday, Dec 16 it was an early morning wake up at 230a to make the 6a flight to Athens. It was a frigid 29 degrees which made us quite happy to be heading to 72 degrees in Greece. After a 4 hour plane ride that was delayed, crazy long passport control line in Athens and a 2 hour drive out to the Peloponnese, we arrived at our ... read more
Relaxing after a long day traveling
Sunrise over the Ionian Sea
Looking down from the Assini Ruins

Europe » Greece » Pelopennese » Kardamyli October 2nd 2022

2 EKİM 2022 CUMARTESİ Sabah kahvaltısından sonra otelci ile vedalaştık ve Kyillini ye doğru yola çıktık . Kyllini Zachintos adasına gemi seferlerinin düzenlendiği bir liman … Biz zaten bu limana yakın olalım diye Katakolo da kalmayı planlamıştık … Öğlene doğru çok düzgün bir yoldan limana vardık.. Biletlerimizi önceden ayarlamıştık … Gitmeden önce adada araç kiralama ile kendi aracımızla gitmek arasındaki seçenekleri oldukça hesapladık ve sonunda kendi aracımızla gitmeye karar verdik. Arada çok büyük fark yok ama Ada'da ayrıca araç kiralamak benim yaşımın ileri olması nedeni bir sürü gereksiz işleme bağlı olacağından, bu fark tahammül edilir bir fark oluyor. Levante Ferries bizi bekliyor ... ... read more
HASRETLE BEKLIYORUM
LEVANTE FERRIES

Europe » Greece » Pelopennese » Kalamata October 1st 2022

1 EKIM 2022 CUMARTESİ Güzel bir sabaha uyandık Azıcık kahvaltıdan sonra deniz işimizi çözmek için yine bir sürü yol katettik Ne var ki plaj çok büyük ve oturup bir şeyler yiyecek bir yeri yok… Çaresiz tekrar Kavouri plajına döndük tekrar lokantamıza kurulduk Dünkü programın aynısını tekrar ettik … İyi gidiyor. Deniz sıfırlamamızı sağlıyor .. Bir süre girip çıktıktan sonra otele döndük Biraz dinlendikten sonra, Katakolo limanını ziyarete karar verdik. Katakolo limanı, koca gemilerin yanaştığı bir liman Bu nedenle turist araçları devamlı yakındaki Pyrgos şehrine adam taşıyor.. Liman fazla kalabalık değil fakat Pygos tan da limanı ziyaret etmek istiyen bir ton turist otobüsü kalkıyor… Biz kafamıza göre, bir balık lokantası bulduk .. b... read more
KAVROUNİ PLAJI
PLAJDA
ARTISTIK POZLAR

Europe » Greece » Pelopennese » Kalamata September 30th 2022

30 EYLÜL 2022 CUMA Bugün seyahat günümüz ... Kahvaltıdan sonra tekrar yollara düştük Bugün hedef Katakolon .. Bu seyahat sonunda, Zakintos adasına gitmek istiyoruz bu nedenle adaya geçme noktası olan Kyllini iskelesine yakın bir yerde konaklamak istiyoruz ve planda bir değişiklik yaparak Kalamata yı by-pass ediyoruz … Rahat bir yolculuktan sonra Otelimiz Ionio yu Katakolon'a girmeden önce yolun üstünde bulduk … Park yeri de var Hemen odamıza yerleştik . İnanmayacaksınız otelin asansörü bile var ve çalışıyor .. Bu taraflara gelecekler için söyleyeyim, kaldığınız yerlerin çoğunda asansör yok ve siz özellikle deniz manzaralı bir oda istiyorsanız merdivenleri tırmanmaya hazır olunuz .. Valizlerle de kolay olmuyor onu da bilesiniz… Odamız şık …denize bakıyor Fakat ... read more
SAHİLDE
SAHİL

Europe » Greece » Pelopennese » Monemvasia September 29th 2022

29 EYLÜL 2022 PERŞEMBE Bugün Sveta ya bir sürpriz yapmaya karar verdim … Yola çıktım bermutad ilk kaybolmalardan sonra, doğru yolu buldum ve Diros mağaralarına vardım … Diros mağaraları, dünyanın en önemli mağaralarından biri sayılıyor .. Aslında üç mağara var Alepotrypa,Katafigi ve Gylfada.. Aslında bu Gylfada ile Türklerin sürü halinde yaşadıkları Atina daki Gylfada ile bir ilgisi yok sadece isim benzerliği.. Seyahatimiz, 1600 m boyundaki yer altı nehrinde başlıyor .. Sandallarla inanılmaz güzellikte stalactic ve stalagmitler arasında dolaşıyorsunuz . Sizi bir başka dünyaya taşıyor . Tarihte burası yer altı dünyasına giriş kapısı olarak kabul ediliyor .. Kristal Suyun sıcaklığı 14 derece olup, mağaranın ısısı dışarısı kaç olursa olsun 17 dereceyi geçmiyor . Bu nedenle eğer g... read more
AHA BUDUR
O DA ORADA
İÇERİDE

Europe » Greece » Pelopennese September 28th 2022

28 EYLÜL ÇARŞAMBA Bugün yolculuk günü... Sabah toparlandık eve teşekkür notu bırakıp çıktık. Hedef Gytheio … Rahat bir yolculuktan sonra Gytheio yu bulduk. Otelimiz az geçince Mavrouvouni adlı bir yerde .. Bir iki sınama yanılma faaliyetinden sonra, yüksekçe bir yere kurulmuş otelimizi bulduk … Yasemin kokuları içindeki otele girdik . Çok tatlı bir hanımefendi bizi sahiplendi ve otelin en üst katında şahane deniz manzaralı bir odaya yerleştirdi.. Ünlü Gytheion deniz feneri kartpostal gibi karşımızda .. Eşayaları yerleştirip bir şeyler yemek üzere sahile gittik .. Tam istediğim gibi bir lokanta buldum . Bir taraftan azıcık kendini doyuruyorsun bilahare denizde sıfırlıyorsun.. Her şeyi ile mükemmel. Yedik içtik, arada bir denize girdik d... read more
ON THE BEACH
SIFIRLARKEN

Europe » Greece » Pelopennese » Monemvasia September 27th 2022

27 EYLÜL 2022 SALI Bugün etrafı dolaşma günümüz .. Hava çok bulutlu ve denize girmemiz için bizi heveslendirmiyor Ama olsun bu durum plajları ziyaret etmemize mani değil … Buraya yakın "Livadia" diye bir plaj varmış… Bir yerlere girip çıktık ama çok güzel bir yolun sonunda Livadia ya vardık .. Çok güzel bir plaj Bizden başka bir karavan var kampçılık yapıyor .. Yer insanın içini açıyor... Biraz soluklandık ama denize girmeye cesaret edemedik … Orada, drastik bir karar alarak ,buranın en muazzam aktivitesi olan Elafonissos adasına gitmeye karar verdik... Bu arada ek bir bilgi vereyim Yunanistan 'da elinizi sallasanız Livadia bir yere varırsınız ... Adeta bizim memlekette Kleopatra koyu gibi bir şey ... Özellikle Yalta 'daki Livadia ile karıştırı... read more
LIVADIA

27 EYLÜL 2022 SALI Elafonissos adasına gitmeye karar verdik … Türkçe adı "Paşa adası" ehhh bize de bu yakışır.. Elafonissos'a gitmek için Neapolis'i tekrar katettik ve Pouda Plajı kenarında çalışan feribotları bulduk … Arabamızı park ettik ve Gemiye bindik . Gemi çok matrak zira buraları fazla sığ plajlarla çevrili olduğundan geminin su kesimi adeta yok .. Hava çok kötü ve geçeceğimiz boğaz çok akıntılı olmasına rağmen, yılların kurdu kaptan biz rahatlıkla karşı kıyıda Elafonissos a taşıdı .. Efendim derlerki bu adada bulunan "Simos beach" dünyanın en iyi plajlarından biri sayılıyormuş .. Hava muhalefeti nedeni ile gidemedik ama bir marketing aktivitesi de olabilir diye düşünüyorum… Elafonissos, aynen bizim adalar gibi …sahilde restoranlar ..görünür yerde bir kilise …umursamaz ve pervasız ada ins... read more
GİDİYORUZ
ELAFONISSOS TA BİR GARİP
ELAFONISSOS...

Tot: 0.128s; Tpl: 0.007s; cc: 10; qc: 73; dbt: 0.0519s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb