Blogs from Lesbos, North Aegean, Greece, Europe - page 2

Europe » Greece » North Aegean » Lesbos February 15th 2014

Geo: 39.1, 26.4333 GÜN 03 CUMARTESI: Kahvaltımıza indik.. Pırıl pırıl bir güneş ve mis gibi bir hava karşıladı bizi. Yola çıkış saatimiz 10:30…Otobüsümüz saatinde geldi.. Ayşe son dakika'da fazla yürüme varsa ben zorlanırım dedi ve otelde kalmağa karar verdi ..Yaklaşık 10 kişi kadar otobüse bindik. Bu kadar az katılımla bu turun maliyeti çıkar mı ? merak ediyorum..Mythilene den ayrılıp bir yokuş çıkıp indiğinizde adanın birinci koyu olan Gera 'ya varıyorsunuz .. Koyun yeşil ve açık mavi r... read more
GERA GOLU

Geo: 39.3678, 26.1764 GÜN 03 CUMARTESI: Petra'dan sonra yolumuz Molivos'a vardı.. Burası ile biraz öğünüyorlar.. Tepede bir orta çağ kalesi var ..bayağı bozulmadan günümüze kadar kalmış. Otobosü bırakıp kaleye tırmandık.. Yolda rehber anlatıyor : Burası sosyal yaşamı ile ünlü ve Molivos halkı, kapıları kilitlemeden yaşarmış.. Arkasından uyarıyor : "lütfen her hangi bir eve girmeyiniz.." Geçen hafta gelen guruptan bir kadın ,evin birine dalmış zira.. İnsan böyle bir densizliğe inanamıyor… Biz cins miyiz abi ? Neyse bizim guruptan böyle bir saldırı olma... read more
KALE
EVLER
CAMI

Europe » Greece » North Aegean » Lesbos » Mytilene February 15th 2014

Geo: 39.1079, 26.5554 GÜN 03 CUMARTESI: Artık gün döndü alacakaranlıkta Mythilene 'ye dönerken ,karşıda Dikili'nin ışıkları bana göz kırpıyor… Otele döndük… Ayşeciğimle buluşup gün dedikodularını paylaştık.. Bu akşam, tur programına göre aslında bizi dışarıda bir yere yemeğe götürmeleri gerekirken otelde ağırlayacaklarını söylediler.. Vallaha bizim için hava hoş.... Allahtan dün guruptan koparak, Midilli'ni gırtlak konusundaki birikimlerinden yararlandık. Otel yemeği ,moda tabiri ile serpme idi.. güzel olan Yunanlı bir kardeşimizin klavye başında neredeyse kesiksiz üç saat şarkı çığırması oldu … Az yabancı şarkı, çok grek müzik,geceyi çekilir hale getirdi.. Program bitince, hemen kalkıp odamıza döndük .. Günün tamamını toparlayan videomuz şöyle : http://www.youtube.com/watch?v... read more
ELYSON
OTELIMIZ

Europe » Greece » North Aegean » Lesbos February 15th 2014

Geo: 39.2317, 26.2051 GÜN 03 CUMARTESI: Gera koyunu geride bıraktıktan sonra, ikinci ve daha büyük koy olan Kalloni'ye geldik.. Burası gerçekten Allahın cenneti Altı adet nehir buraya dökülüyor ve 100 km 2 ovasında yetişmeyen yok… Bağ ve bahçeler, yer altı ve kaynak suları ile sulanmaktadır.. Bu koyda, dünyanın en kaliteli sardalyeleri çıkıyormuş hatta Sardalye bayramları dahi düzenliyorlarmış… Buranın bizim için önemi ,Barbaros Hayrettin'in doğum yeri olması.. Colin Kazım ne kadar Türkse, O kadar Türk olan Kızılsakal Hayrettin, denizcilik sanatını buralarda geliştirmiş… Çankırı'dan çıkması da zaten mümkün değildi… Kendisine selamlar olsun… Sen, Kalloni koyundan çık ve Akdeniz'i teslim al ...Eh bravo.../... read more
KALLONI
GOL
GOL KIYISI

Europe » Greece » North Aegean » Lesbos February 15th 2014

Geo: 39.33, 26.18 GÜN 03 CUMARTESI: Kalloniden sonra kuzeye çıkan yol ,Petra'ya varır Batıya dönen yol ise Eressos'a gider .. Biz Eressos'a gitmedik ama Eressos önemli .... Zira adayı ,dünyaca ünlendiren yunanlı lirik kadın şair Sappho'nun doğum yeri Eressos. Doğumu ,yaklaşık olarak MÖ 630 ile MÖ 612 arasında; Ölümü MÖ 570 civarında kabul edilmektedir. Eusebius Sappho'nun 45. Olimpiyatın ikinci yılında (MÖ 600 -MÖ 599) yılında en verimli çağını yaşadığından bahseder. Bir Afrodit kültü rahibesi olan Sappho, bağlı bulunduğu kültün de kendisine vermiş olduğu rahatlığa dayanarak, özgürce içinden geçeni söylemiş, Açık ve yürekli bir tutum sergilemiştir. Dilindeki bu içtenlik ve açıklık sayesinde eserleri, tüm ardıllarını ve benzerlerini geride bır... read more
PETRA KOYU
CAFE
SOSYAL MEDYA

Europe » Greece » North Aegean » Lesbos February 15th 2014

Geo: 39.3117, 26.3339 GÜN 03 CUMARTESI: Bir miktar yol aldık ben hafif bir şekerleme yaptım.. Pammegiston Taksiarhon diye bir kiliseye geldik . Uykudan yeni uyandığım için kilisenin önündeki Jet uçağına bir mana veremedim.. Bu nedir abi ? Neler oluyor? Şaka değil sütunun birinin üzerinde gerçekten bir jet uçağı var !!!Rehberimiz açıklama yapıyor.. Taksiarhon bütün Lesvos adasının koruyucu azizidir. Aynı zamanda Pilotların koruyucu azizi olarak kabul edildiği için buraya sembolik olarak bir jet uçağı konulmuş..... read more
TAKSIYARHIS KILISESI
AVLU
IKONA

Europe » Greece » North Aegean » Lesbos February 15th 2014

Geo: 39.3736, 26.3036 GÜN 03 CUMARTESI: Molivos çıkışında otobüs biraz tırmanmaya başladı ve rehberimiz tahsisat sıkıntısı nedeniyle maalesef son zamanlarda bir çok kilisenin kapanmak zorunda kaldığını belirtti.. Bu yörede her Allahın günü için bir adet olmak üzere, 365 kilise dikmek projesi maalesef 173 'te tıkanmışlar.. Ben de bir taraftan dinliyorum bir taraftan da papazların aralarındaki konuşmaları düşünereki çin için gülüyorum.. "Abi Allah'ın işleri bu ara kesat gidiyor ...biz kapatıp süpermarkete döndük " "Sorma abi siz yine iyisiniz biz kapatıp otoparka döndük " muhabbetleri aklımdan akıp geçiyor... Molivos'tan sonra ,Scala Sikamineas diye bir yere vardık Bir başka deyişle Sikamineas İskelesi .. Burada yemek molası verildi.. Daha önceki çalışmalarımda bellediğim “Ti muria to Mir... read more
RESTORAN
MIRILINI NIN YERI
LIMAN

Europe » Greece » North Aegean » Lesbos February 14th 2014

Geo: 39.1079, 26.5554 GÜN 02 CUMA: Otel sahipleri, ille de bir şeyler yiyiniz diye uyardı ve kahvaltımızı yapıp yola çıktık .Vasıtayı, tur şirketinin önüne bırakıp, pasaport ve gümrük işlemlerimizi tamamladık.. Geminin adı Lesvos .. Lesvos bildiğiniz gibi Midilli'nin diğer adı.. Aşıklar gününün meraklısı az . Rehber gelip kendini tanıttı. Adıyamanlı bir kardeşimiz.. Saat 11:30 da Midilli'ye vardık. Yunanlılar, anlam veremediğimiz kadar soruşturma yapıyor ve nerdeyse tüm valizler açılıyor. Merak ettik ..öğreniyoruz ki bir hafta önce Türk 'ün biri külliyetli miktarda uyuşturucu geçirmeğe kalkmış o nedenle galiba memurları biraz sıkılamışlar.. Bizimkiler hiç böyle şey yapmazlardı ama ...nasılsa olmuş bir kere .. Neyse, sorunsuz çık... read more
CUNDA
MIDILLI
LIMAN

Europe » Greece » North Aegean » Lesbos » Mytilene June 23rd 2013

Anchored off Mytilene, Lesbos (3rd largest Greek Island) - 1st port we have had to use tenders to get us ashore but run very efficiently. Very pretty island, quite hilly with lots of white and blue houses up the hillsides of the villages and loads of olive groves. This island is very famous for Ouzo and olives. Lost our group for lunch so after going for a 2 hour walk around town and up on the large hill in town to the castle ruins decided to rent a small car and take in a lot more of the island. This was a fantastic way to go - though right hand side drive - windy roads - John driving like a bat out of hell sometimes it was a bit hairy! Up and down mountains and overlooking ... read more
LITTLE TAVERNA
LOOKING FROM OUR TABLE
MYTILENE

Europe » Greece » North Aegean » Lesbos October 3rd 2008

Hello all! I think I already have a day 3 but since this is about yesterday and I'm writing it on 3 Oct I'll call it how I see it! We were up at 3 am yesterday for our flight from Athens to Lesvos (aka Lesbos, Mytiline)Island, the 3rd largest Greek Island. Excellent 45 minute flight on Agean Airways, and tho Athens was amazing, we felt like we were finally in the Greece we had imagined. Our car was delivered to us from Cosmos car rental and away we went. It's been years since Gord drove a standard and I have the whiplash to prove it!!! hahaha Only 3 stalls in 14 km, not bad he says! The traffic is not near as heavy as in Athens obviously but people still drive kinda crazy. Oh yah, ... read more
View from airport
Our Car
1st view of Molyvos

Tot: 0.158s; Tpl: 0.006s; cc: 9; qc: 72; dbt: 0.066s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb