JET UCAKLI MANASTIR

February 15th 2014
Published: February 5th 2016

SKALA SIKAMINEAS-MANTAMADOS

GÜN 03 CUMARTESI:

Bir miktar yol aldık ben hafif bir şekerleme yaptım..
Pammegiston Taksiarhon diye bir kiliseye geldik .
Uykudan yeni uyandığım için kilisenin önündeki Jet uçağına bir mana veremedim..
Bu nedir abi ?
Neler oluyor? Şaka değil sütunun birinin üzerinde gerçekten bir jet uçağı var !!!Rehberimiz açıklama yapıyor..
Taksiarhon bütün Lesvos adasının koruyucu azizidir.
Aynı zamanda Pilotların koruyucu azizi olarak kabul edildiği için buraya sembolik olarak bir jet uçağı konulmuş..Türkler ,gerçekleştirdiği birçok mucizeden ötürü ona özel bir saygı duyarlarmış.
Bildiğiniz gibi Ayvalık'ta da bir Taksiarhon kilisesi var…
Koç topluluğu sahip çıkıp restorasyonu üstlenmiş..
Hazret demir ayakkabı giyer ve zorda olan herkese yetişirmiş.
8-9 yyda yapılan bir Bizans kilisesidir.
Manastır ,1888 de temelden tekrar restore edilmiş olup yılda iki kez kutlama yapılmaktadır.
Biri 8 kasımda Baş Meleklerin ve Gök yüzündeki ruhani güçlerin toplanmasının yortusu..
diğeri ise Manastırın açılışının yapıldığı, Mirofores Pazarında yapılan yortudur..
Her iki etkinlikte katılanların yürüyerek buraya ulaşması esastır..<br style="color:𛈇 font-family: arial, sans-serif; line-height: 17.920000076293945px;"
/>Taksiarhis manastırı (melek taburlarının kumandanı) Lesvos'un büyük hac yeridir.
Hac sırasında geleneksel kiskeç (yani keşkek) yapılır ve dağıtılır..Kilisenin içinde, köşede eski ikonolar arasında, Taksiarhis Mihail'e ait kabartmalı bir ikona dikkat çekmektedir.
Bu ikona rivayete göre Syracus'lu korsanlar ( Sicilyalı) tarafından öldürülen 39 rahibin kanı ile alçıdan yapılmıştır.
Kurtulan tek rahip, tarafından yapılmış bu ikona...
Baş meleğin yüz ifadesi, zamanla büründüğü siyah renk ,korkunç kılıç ve gümüş altın rengi kanatlarla huşu yaratmaktadır.
Bir söyleyişe göre bu ikona seni nasıl görüyorsa sen de onu o şekilde görürmüşsün ..
Çok açık yazıyorum ben gelmeden önce az güzeldim bu nedenle çok güzel gördüm..
sanıyorum ki o da inşallah beni güzel görmüştür..Manastırda ayrıca milli ve dini mücevher olarak ,Başrahip in çantası ve Ekümenik patrik bizim Fenerli 5.Grigorius'un atkısı salanmaktadır..
Ben şifalı sudan da içerek görevimi tamamlayıp araca döndüm…
Manastırda ayrıca milli ve dini mücevher olarak Başrahip in çantası ve Ekümenik patrik bizim Fenerli 5.Grigorius'un atkısı salanmaktadır..Ben şifalı sudan da içerek görevimi tamamlayıp araca döndüm…Yola çıktık ve yolda hemen Mantamados'a vardık.
Özel bir köy/kasaba burası…
otantik taş döşemeli yollar…
peynir bal zeytinyağı ve seramik eşyalar ile ünlü..
En ünlü olduğu nokta ise, burasının, Komünist bir köy olması
Köy halkı, hala, geçen seçimde aykırı oy veren tek kişiyi aramaktadır..
Davaya ihanet eden tek kişi henüz bulunamamıştır..
Duvarlarda Orak çekiç posterleri ve yol kenarında kadınların işlettikleri komün kahveleri..
köy adeta "zamanda seyahat" platosu…
Gurup nostaljik çalışmalar adına orak çekiç fotoğrafları çekti...
durmak yok yola devam

Tot: 0.086s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 30; dbt: 0.0424s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb