IGOUMENITSA GREVDE


Advertisement
Greece's flag
Europe » Greece » Epirus » Igoumenitsa
May 3rd 2011
Published: December 28th 2014
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

Igoumenitsa


Geo: 39.5046, 20.2599

GUN 4 günlerden SALI
Normal saatte kalktık.
Kahvaltımızı, aheste beste yaptık ve dönüp odayı toparlamaya başladık.
Bir şey söyleyeyim mi ?
"Şahbaz" otelinde kalmak bir ayrıcalık..
Her ne kadar dağılmayalım diye, sadece ihtiyaçlarımızı arabadan odaya taşıdıksa da ,sonunda bir sürü ıvır zıvır getirdiğimizi anlıyoruz..
Onları tekrar geri götürmek bizi huysuzlaştırıyor..
Acaba bir şey unuttuk mu ? dertlerine düşüyoruz.
Paramızı ödedik ....Mariya ile helalleştik ve yolumuza girdik.
Üstün bir "zeka eseri" sergileyerek,bu kez kestirme olsun diye, çevre yolu yerine şehrin merkezinden geçme kararı verdim..
Nasıl düştüm bu tuzağa anlamıyorum...
Korkunç bir hata …


Biz ettik ...siz eylemeyin …
Her ne kadar çevre yolu kağıt üzerinde ,uzun gözüküyorsa da bu "kestirme" yolda şehri geçişimiz bir saati buldu.

Üstüne üstlük şehir çıkışında bir bocalama yaşadım.
Allah'tan ki sorma huyum var ..
( Bu sözüm, yol ve soru sormayı erkeklik gururuna yediremeyen kardeşlerime…lütfen,eşinizle yapacağınız tartışmalar için zemin hazırlamayınız..)
Nihayet doğru yolu bulduk.
Burada Yunan kara yolları yönetimi için küçük bir uyarı ve eleştiri..
Kardeşlerim, ülkenizin en önemli yolu : Egnatia Odos ..
Daha ötesi yok...
Türk hududundan başlayarak , Avrupa'ya bağlanan Igoumenitsa'da biten yol..
Yani bu yolu ,bu denli ,saklamanın alemi yok.

Selanik'ten yola çıkan, ortalama bir Türk zekasının bulabileceği hale getirebilirsiniz..
Çok zor değil ...
Tabelalar işi görür
Acaba istikamet Atina mı olmalı ?
Yok Grevena mı olmalı dertlerinden kurtarın bizi..
Önce ,bir şekilde ,Egnatio Odos üzerinde olmamızı sağlayın.
Gerisini biz hallederiz.
Her neyse, gidecek olanlara bir faydamız olsun diye yazıyorum …
İstikametiniz KOZANİ olacak …
Yol Harika olmuş.
Daha önceki geçişlerimize oranla, bayağı toparlamış.
Bitmeyen yeri neredeyse kalmamış..
Öğlene doğru, Igoumenitsa'ya vardık.
Burası da geliştikçe gelişiyor hani ..
Sanıyorum ki artık hiç kimse ,eski Yugoslavya üzerinden Türkiye ye gitmiyor..
Önce Ayşe'nin Goody's krizini geçiştirdik.
Goody's, Mac Donald'ın yunancası
Karnı doydu ve ben rahatladım.
Ayşecik beni beklerken ,ben gemicilik şirketine kadar gidip biletimi aldım.
Daha önce internetten almıştım ..şimdi sadece belgesini veriyorlar.
Kalkış 24:00 te..
Yapacak tek şey ,gemi saatine kadar vakit öldürmek.
Derhal bir internet kafe bulundu ve Grek Coffee!! ısmarlandı…
Aradan bir süre geçince ufak, ufak kahvenin boşaldığını fark ettik.
Sahibi Thomas 'a ne iş ? diye sorduk.
"Grev var" dedi..
"Ne grevi" ? diye sorduk.
Igoumenitsa esnafı, birlik olup ,bugün 4 saat kepenk kapama eylemine karar vermiş.
Sebep : etrafta dolaşan savaş artığı Afrikalı nüfus ve Norveç'e kapak atmak için fırsat kollayan
..konuşlanmış Kürtler…
Şaşırdım kaldım.
Sizin anlayacağınız son zamanlarda, Karagözün seks sefaları sonunda, Hacivat ceremesini çekiyor.
Fransa Abisi Amerika ve kankası İngilizlerle, Libyayı ,babasının çiftliği sanarak bombalıyor ..
Kaçan halk Avrupaya sığınıyor …
Tehlikeyi sezen çakal Berlusconi ,tüm sığınanlara 6 aylık vize veriyor ..
İpini koparanlar, acaba kuzey e kapağı atarmıyız ? diye liman ağızlarında bekliyor..
Thomas, aynı zamanda ,Türkiye'nin de buna göz yumarak ,sığınanların elini kolunu sallayarak Yunan vahalarına dalmasına izin verdiğini iddia ediyor.
Hatta daha da ileri giderek ,"Türkiye işi destekliyor".diyor..
Thomas "böyle şey olmaz" diyoruz ve kendi önlemlerini niçin almadıklarını soruyoruz ..Pısmışlar ..
Polis yaklaşık her 60 saniyede bir, önümüzden geçiyor, ama bir Allah'ın kulu bunlara "döküment" sormuyor..
Thomas en çok kürtlerden yaka silkiyor ve bunların kan dökebildiklerini söylüyor..
Bıyık altından gülüyorum..
Bir zamanlar “yürü ya kulum dedikleri ve yere göğe koymadıkları kürtler, şimdi tu kaka olmuş..
Allah büyük …
Thomas la dost oluverdik…
Dükkanı kapadı ama grev sonuna kadar bizi içeride misafir etti…
4 saat sonra, kapılar müşteriye tekrar açıldı…
Sandviçlerimizi yedik…
Bira ve bilumum meşrubatları ve müskiratları içtik saat 22.00 ye dek vakit geçirdik.
Sonra Thomas'la vedalaşıp limana gittik .
Yüklenmemiz 23:30 u buldu.
Gemi, daha önce bindiğimiz "Ionian Queen"...
Gemiyi
neredeyse kaptan kadar tanıyoruz..
Bir yerlere yerleştik…
Gemi biraz geç kalktı..
Ben biraz oyalandım.
Fikriniz olsun, bu gemilerde artık kendi aracınızda yatabiliyorsunuz..
Eskiden, araca giden kapıları kilitlerlerdi ..
Şimdi "Camping on Board" modası hakim..
Doğru Şahbaz'a gittim ..
yatağıma yattım …mışıl bir uyku...
Biraz viskinin yardımı da olabilir ..


Igoumenitsa için daha fazla bilgi için 2008 seyahatime bakınız lütfen...

Günün videosu aşağıda .... bir kopya da You tube 'a koydum..telif hakları nedeniyle göstermiyorlarsa bu onların ayıbı yani...
adres şöyle :



GÜNÜN ÖZETİ

GÜN KM:372 KUMULATIF KM:1130

ORT HIZ:79

MAX HIZ:130

TOPLAM SAAT:4:15

SÜRÜŞ SAAT : 3:40

YAKIT :1,43 E

Şu anda Igoumenitsa' da Hava Durumu:

http://weathersticker.wunderground.com/weathersticker/sunandmoon_metric/language/www/global/stations/16641.gif'

Advertisement



Tot: 0.682s; Tpl: 0.016s; cc: 11; qc: 55; dbt: 0.3529s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb