Saapuminen Kreetalle

Greece's flag
Europe » Greece » Crete » Chania » Platanias
September 29th 2016
Published: September 30th 2016

Lähdettiin Jukan kanssa viikoksi Aurinkomatkojen pakettimatkalle Kreetalle. En nukkunut lainkaan edellisenä yönä. Bussi lähti Tampereelta klo 1.30. Lento Chaniaan lähti klo 5.50. Lentokoneessa oli paljon lapsia. Vieressä oli äitinsä sylissä 3 kk vanha. Olimme ottaneet lentokenttäkuljetukset hotellille. Hotelli Mariliana oli rauhallisella paikalla, parin korttelin päässä rantakadusta, Plataniaksessa, josta oli Chanian kaupunkiin matkaa kymmenisen kilometriä. Pääsimme heti huoneeseen klo 11. Hotellin asukkaista liki kaikki olivat suomalaisia. Menimme läheiseen ravintolaan. Lounaalla moussakaa ja retsinaa. Käytiin katsomassa rantaa. Otimme siestan kunniaksi kunnon päikkärit.

Päiväunien jälkeen pulahdettiin hotellin uima-altaassa. Minulla oli lennon jäljiltä flunssainen olo, ja yläleukaa jomotti vieläkin hampaan paikkauksen jäljiltä. Illalla mentiin bussilla Chaniaan. Oli pilvetöntä: päivällä aurinkoista ja yöllä näki tähtiä. Auringonlaskun jälkeen näkyivät rivissä Venus, Saturnus ja Mars. Ne ovat liian etelässä, jotta ne näkyisivät Suomessa. Söimme illallisen, minä kalaa. Palasimme taksilla hotellille. Ei ollut kylmä yölläkään.

Kreeta tuntuu vaivattomalta matkakohteelta. Ensinnäkin vesijohtovettä voi juoda (paitsi kuulemma ei pääkaupungissa Irakleonissa). Toiseksi on turvallisen oloista, vaikka poliiseja ei näykään missään.

Tot: 0.249s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 47; dbt: 0.1254s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb